ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ

Βασίλειος Κουμπής (Katikies): Το μέλλον του τουρισμού βρίσκεται στην εμπειρία του επισκέπτη

Βασίλειος Κουμπής (Katikies): Το μέλλον του τουρισμού βρίσκεται στην εμπειρία του επισκέπτη
Ο Βασίλειος Κουμπής, Γενικός Διευθυντής του Ομίλου Katikies

Ο Γενικός Διευθυντής του Ομίλου Katikies μιλά στο CNN Greece για το premium ελληνικό τουριστικό προϊόν.

Είναι σύνηθες, για όλους εμάς τους δημοσιογράφους που γράφουν για τον τουρισμό, τη φιλοξενία και την εστίαση, να ασχολούμαστε συνήθως με τον σεφ που υπογράφει το μενού, τον αρχιτέκτονα που σχεδίασε το ξενοδοχείο, το brand που επιμελείται το σπα, τον οινοποιό που αναβίωσε τη χαμένη ποικιλία κ.ο.κ., όμως σπάνια μιλάμε με τους ανθρώπους εκείνους που τελικά διαμορφώνουν την πραγματικότητα για την οποία εμείς γράφουμε. Εκείνους που σχεδιάζουν πολύ πριν εμείς μάθουμε τα νέα, που κάνουν τα μαθηματικά και που οραματίζονται ένα καλύτερο αύριο για τον ελληνικό τουρισμό. Τους ανθρώπους εκείνους που παίρνουν τις αποφάσεις. Ξεκινάμε λοιπόν μία σειρά συνεντεύξεων ώστε να γνωρίσουμε τις σκέψεις, το πλάνο και το όραμα των πραγματικών Movers & Shakers του ελληνικού τουρισμού.

Τα τελευταία χρόνια ο Όμιλος Katikies έχει βγει δυναμικά μπροστά σε γαστρονομικό και οινικό επίπεδο μέσα από κορυφαίες συνεργασίες που συζητήθηκαν εκτενώς, στοχεύοντας στην διαφύλαξη αλλά και στην προβολή της τοπικής γαστρονομικής παράδοσης και του μοναδικού στον κόσμο αμπελώνα της Σαντορίνης. Αυτό σε πρακτικό επίπεδο μεταφράζεται σε μία τεράστια επένδυση προς την κατεύθυνση της ανάδειξης του νησιού σε παγκόσμιο γαστρονομικό προορισμό. Ο Γενικός Διευθυντής του Ομίλου, Βασίλειος Κουμπής, υπεύθυνος για κάθε μικρή ή μεγάλη απόφαση που λαμβάνεται για τα επτά πολυτελή properties του Ομίλου σε Σαντορίνη και Μύκονο, μας μιλάει αποκλειστικά στο CNN Greece για τη στρατηγική αυτή απόφαση, αλλά και για το πως προβλέπεται το μέλλον του premium τουρισμού της χώρας μας.

Ποιες επενδύσεις έχει κάνει ο Όμιλος Katikies προς την κατεύθυνση της διαφύλαξης και της ανάδειξης της τοπικής γαστρονομίας και του κρασιού της Σαντορίνης, και γιατί;

Θα μου επιτρέψετε να απαντήσω στην ερώτησή σας ανάποδα, αφού το «γιατί» είναι σχεδόν αυταπόδεικτο, τουλάχιστον για εμάς. Η Σαντορίνη είναι ο τόπος μας, το σπίτι μας, αλλά συνάμα και η δουλειά μας. Η επιτυχία του τόπου αυτού είναι άρρηκτα συνδεδεμένη και με τη δική μας επιτυχία, και δεν μιλάω μόνο για τον Όμιλο που εκπροσωπώ εγώ, αλλά και για όλους τους άλλους hospitality ομίλους του νησιού, που γενικά στην πλειονότητά τους προσπαθούν, ο καθένας με τη δυναμική του, να συμβάλλουν στην ανάδειξη του νησιού μας σε παγκόσμιο γαστρονομικό προορισμό, και υπάρχουν και σοβαρές προσπάθειες και αξιέπαινες.

«Εμείς ήδη από το 2021 -σε μία πολύ δύσκολη παγκόσμια συνθήκη- αποφασίσαμε πως η ιστορική Σελήνη του Γιώργου Χατζηγιαννάκη, ένα από τα σημαντικότερα εστιατόρια στην Ελλάδα, δεν έπρεπε να περάσει στη λήθη».

Έτσι το αγκαλιάσαμε και βάλαμε στο τιμόνι του έναν κορυφαίο Έλληνα σεφ, τον Έκτορα Μποτρίνι. Πέρσι αναβιώσαμε τη “Selene Vedema”, τη διάσημη γιορτή του σαντορινιού κρασιού που κατόρθωνε να ενώνει όλους τους παραγωγούς του νησιού κάτω από την ίδια στέγη, και πάλι πρωτοβουλία του αείμνηστου Γιώργου Χατζηγιαννάκη, και πραγματικά, σε συνεργασία με τον Γιάννη Καρακάση MW, τον υπεύθυνο του οινικού μας προγράμματος, την απογειώσαμε, καθώς γράφτηκαν πράγματα για το θεσμό ακόμη και στους Financial Times. Φέτος συνεχίζουμε με την ένταξη του ιστορικού εστιατορίου “Κουκούμαβλος” του Νίκου Πουλιάση στο δυναμικό μας. Βλέπετε για εμάς η ιστορία του νησιού είναι η μόνη ασφαλής υπόσχεση για το μέλλον, και σε αυτό το θέμα δεν κάνουμε εκπτώσεις ούτε συμβιβασμούς.

Μπορείτε να μας μιλήσετε για το Vedema Initiative. Τι είναι και που αποσκοπεί;

Το Vedema Initiative, που ξεκινά φέτος για πρώτη χρονιά, είναι στην ουσία το «υπόβαθρο» πάνω στο οποίο θέλουμε να χτίσουμε, ώστε η “Selene Vedema” να κληροδοτηθεί ακόμη πιο ισχυρή και ακόμη πιο ενωτική και στις επόμενες γενιές. Αποτελείται από διάφορες δράσεις και πρωτοβουλίες, όπως τα Selene Diaries, μία συλλογή γαστρονομικών και οινικών ιστοριών που δεν πρέπει να λησμονηθούν, το The Volcanic Palette Book, μία συλλεκτική έκδοση αφιερωμένη στη γαστρονομία και το κρασί της Σαντορίνης κλπ, που θα πλαισιώνουν τη “Selene Vedema” και θα την κάνουν ακόμη πιο δυνατή, ακόμη πιο ολοκληρωμένη και ακόμη πιο διαδραστική, ώστε ο κόσμος του κρασιού αλλά και οι επισκέπτες μας από όλο τον κόσμο να την αγκαλιάσουν και να την αγαπήσουν όσο και εμείς.

Φέτος προχωρήσατε στο opening του εστιατορίου Botrinis, που ήδη έχετε υπό τη σκέπη σας στη Σαντορίνη, και στη Μύκονο. Είναι στοίχημα για εσάς το Botrinis Mykonos;

Η αλήθεια είναι πως «ναι» είναι ένα στοίχημα για εμάς, καθώς πρόκειται για ένα καθαρά fine dining εστιατόριο σε ένα νησί που έχει πιο fun dining χαρακτήρα. Όμως εμείς έχουμε ως πυρήνα της φιλοσοφίας μας την κορυφαία -και δεν επιλέγω τυχαία τη λέξη- εμπειρία του επισκέπτη μας, και κατά την άποψή μας, η κορυφαία εμπειρία διαμονής σε όλα τα ξενοδοχεία μας πρέπει να συνοδεύεται και από μία αντίστοιχα κορυφαία γαστρονομική πρόταση. Ένα ξενοδοχείο λοιπόν του επιπέδου του Katikies Mykonos άξιζε ένα Michelin-starred γαστρονομικό όνομα και εμείς δεν κάνουμε εκπτώσεις στην εμπειρία του επισκέπτη μας. Για το αν έχει κερδηθεί το στοίχημα, ρωτήστε με του χρόνου!

Μιλήσατε για την «κορυφαία εμπειρία» του επισκέπτη. Πώς διασφαλίζετε αυτή τη συνθήκη από πλευράς σας;

Πολλά χρόνια πριν -να σας θυμίσω απλώς πως τα ξενοδοχεία Katikies έχουν 35 έτη ιστορίας πίσω τους- ο Όμιλός μας αποφάσισε πως το μέλλον του τουρισμού βρίσκεται στην εμπειρία του επισκέπτη, και επιτρέψτε μου να σας πω πως λάβαμε την απόφαση αυτή πολύ πριν εξελιχθεί σε παγκόσμια τάση. Αυτό σημαίνει πως θα φροντίσουμε πως κάθε μικρός ή μεγάλος παράγοντας που σχετίζεται με τη συνολική εμπειρία του επισκέπτη μας θα έχει προβλεφθεί και προγραμματιστεί στην εντέλεια.

Οι επισκέπτες σας προέρχονται κυρίως από ξένες αγορές. Παρόλα αυτά επιλέγετε να επενδύετε σε ελληνικά γαστρονομικά και όχι μόνο brands. Γιατί;

Και πάλι θα σας πω πως το «γιατί» για εμάς είναι αυταπόδεικτο. Αν δεν στηρίξεις τη χώρα, τους ανθρώπους, την ιστορία, τον τουρισμό, το προϊόν σου εσύ πρώτος στον ίδιο σου τον τόπο, τότε ποιος θα το κάνει; Να σας θυμίσω πως η κρίση της πανδημίας απέδειξε, ακόμη και σε εκείνους που δεν σκέφτονταν εξαρχής όπως εμείς, πως ο τουρισμός και η φιλοξενία δεν έχουν «θέσφατα», και πως υπάρχουν αστάθμητοι παράγοντες που μπορούν να σε κάνουν να αναθεωρήσεις πολύ εύκολα το «σε ποιον απευθύνεσαι», που συχνά μας αρέσει να λέμε εμείς οι άνθρωποι των ξενοδοχείων.

Επίσης, σε ένα άλλο επίπεδο, ακόμη και για τους επισκέπτες μας από κάθε γωνιά του κόσμου, θεωρώ πως έχει πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον το να δοκιμάσουν τοματάκι Σαντορίνης από τον Μποτρίνι, παρά ένα πιάτο οποιουδήποτε διεθνούς διάσημου restaurant brand που μπορούν να δοκιμάσουν οπουδήποτε αλλού σε όλοκληρο τον κόσμο.

Πώς βλέπετε το μέλλον του premium ελληνικού τουριστικού προϊόντος σε εύρος 5ετίας; Ποιο είναι το μεγαλύτερο στοίχημα για τους πιο δημοφιλείς προορισμούς μας, όπως η Σαντορίνη και η Μύκονος;

Κοιτάξτε, τα πράγματα δείχνουν ευοίωνα για τη χώρα μας και, εκτός απροόπτων, πιστεύω πως βαδίζουμε σε σωστό δρόμο. Σε παγκόσμιο επίπεδο η τάση του premium τουρισμού είναι η παροχή κορυφαίας και προσωποποιημένης συνολικής εμπειρίας φιλοξενίας, αυτό ορίζει έναν διαφορετικό τύπο πολυτέλειας, αλλάζει αυτά που πιστεύαμε μέχρι πριν κάποια χρόνια. Πλέον πολυτέλεια σημαίνει εξασφαλισμένη ιδιωτικότητα, εγγυημένη ασφάλεια, tailor-made υπηρεσίες, sustainable πρακτικές. Φυσικά υπάρχουν και αγορές που ακόμη αποζητούν την παραδοσιακή έννοια της πολυτέλειας, όπως η Ρωσία ή η Μέση Ανατολή. Νομίζω πως το στοίχημα είναι να βρεις τη χρυσή τομή και να μην κάνεις τίποτα που δεν ταιριάζει με το DNA του brand που εκπροσωπείς. Σίγουρα η Σαντορίνη και η Μύκονος βρίσκονται πάντα στην πρώτη γραμμή και άρα έχουν και μεγαλύτερο κομμάτι «ευθύνης» αν θέλετε πάνω τους, όμως αυτή είναι και η πρόκληση, και χωρίς πρόκληση δεν μπορείς να εξελιχθείς.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ