ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ

Κάννες 2017: Το φιλί της Μπελούτσι & η διχόνοια της επιτροπής

Κάννες 2017: Το φιλί της Μπελούτσι & η διχόνοια της επιτροπής

Ένα φιλί από τη Μόνικα Μπελούτσι, την οικοδέσποινα της βραδιάς αλλά και του Φεστιβάλ, φλαμένγκο και μια σκηνή λαμπερή ως "Γαλλίδα" οι Κάννες έκαναν την νύχτα πρεμιέρας τους στη Ριβιέρα με κομψές παρουσίες και μια ίντριγκα που έδειξε ότι η κριτική επιτροπή έχει ΚΑΙ φέτος μια άτυπη κόντρα.

Στην τελετή έναρξης του 70ου επετειακού Φεστιβάλ οι διάσημοι αποθέωσαν την Μπελούτσι, εκείνη αποθέωσε τις Κάννες και οι Γουίλ Σμιθ και Πέδρο Αλμοδόβαρ ξέχασαν, για την περίσταση και την ετικέτα την κόντρα τους για το Νέο Χόλιγουντ.

Στη συνέντευξη τύπου που προηγήθηκε της τελετής το μέλος της κριτικής επιτροπής, Γουίλ Σμιθ και ο πρόεδρος Ισπανός auteur διαφώνησαν έντονα με αφορμή το Netflix και τις εταιρίες video streaming και συνδρομητικών on demand υπηρεσιών που έχουν μπει δυναμικά στην παραγωγή κινηματογράφου εκβιάζοντας σε νέους κανόνες τη showbiz.

Το παλιό και το νέο

Οι Σμιθ και Αλμοδόβαρ βρέθηκαν απέναντι όταν ο Ισπανός σκηνοθέτης μίλησε ανοιχτά για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η βιομηχανία λόγω της εμφάνισης νέων παικτών και το κατά πόσο ταινίες που δεν έχουν βρει διανομή στις Γαλλικές αίθουσες μπορούν να είναι υποψήφιες στο Φεστιβάλ -φέτος δύο παραγωγές του Netflix, το "The Meyerowitz Stories" του Νόα Μπόμπαχ και το "Okja" του Μπον Τζουν-χο είναι στο διαγωνιστικό τμήμα προκαλώντας την αντίδραση των αιθουσαρχών της Γαλλίας οι οποίοι τόνιζαν ότι αυτές οι ταινίες "δεν είναι σινεμά" αφού δεν θα προβληθούν στις μεγάλες αίθουσες οπότε και δεν "ανήκουν σε ένα Φεστιβάλ για το σινεμά".

Δεν μπορώ να καταλάβω πώς μπορεί να τιμηθεί μία ταινία με βραβείο, οποιοδήποτε βραβείο όχι μόνο τον Χρυσό Φοίνικα, και να μην μπορεί να προβληθεί στη μεγάλη οθόνη. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν επικροτώ τις νέες τεχνολογίες. Οι ψηφιακές πλατφόρμες είναι ένας νέος τρόπος να προσφέρονται λέξεις και εικόνες που μας γεμίζουν αλλά δεν θα πρέπει ν’ αντικαταστήσουν τις υπάρχουσες φόρμες. Η μοναδική λύση, νομίζω, είναι οι νέες πλατφόρμες να δεχτούν και να υπακούσουν τους υπάρχοντες κανόνες που ήδη υιοθετούν και σέβονται τα υπόλοιπα δίκτυα" είπε ο Αλμοδόβαρ. "Φοβάμαι ότι αγωνίζομαι για κάτι που δεν γνωρίζει η νέα γενιά. Τη δυνατότητα να σε υπνωτίσει η μεγάλη οθόνη. Το μέγεθός της δεν πρέπει να είναι μικρότερο από την καρέκλα στην οποία κάθεσαι. Δεν πρέπει να είναι μέρος της καθημερινότητάς σου. Πρέπει να αισθάνεσαι μικρός και ταπεινός μπροστά στην εικόνα" πρόσθεσε.

Ο Σμιθ πήρε το λόγο ως πατέρας και επαγγελματίας του χώρου υπενθυμίζοντας ότι στο σπίτι του έχει τρεις εραστές του κινηματογράφου ηλικίας 16, 18 και 24 χρόνων.

"Πηγαίνουν σινεμά δυο φορές την εβδομάδα και βλέπουν και Netflix. Το ένα δεν αναιρεί το άλλο. Εκεί όπου ζω, το Netflix δεν επηρεάζει το αν κάποιος θα πάει σινεμά για να δει μια ταινία ή για να καθηλωθεί από κάποιες εικόνες ή αν θα μείνει σπίτι για κάποιες άλλες. Το Netflix έχει υπάρξει μόνο ένας απίθανος ευεργέτης. Λόγω της πλατφόρμας αυτής ο κόσμος ανακαλύπτει ταινίες που διαφορετικά δεν θα έβλεπε καν. Έδωσε στα παιδιά μου μια ευρύτερη αντίληψη του παγκόσμιου κινηματογράφου. Το Netflix μας ενώνει" τόνισε ο ίδιος.

Όταν η οικοδέσποινα της τελετής Μόνικα Μπελούτσι επιβεβαιώσε σε όλους το σεξ απίλ και τη γοητεία της φορώντας μια μαύρη τουαλέτα Dior για να δώσει ένα φιλί στον 38χρονο Γάλλο κωμικό ηθοποιό Αλεξ Λουτς όλα είχαν ξεχαστεί.

Η 52χρονη ντίβα έκανε τις Κάννες να αγαπηθούν και έτσι το Φεστιβάλ άνοιξε την αυλαία του, με πάθος για τις ταινίες και έρωτα για τη Μόνικα.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ