Επτά πράγματα που σας αγχώνουν χωρίς να το καταλαβαίνετε
Πηγή: REUTERS/Eddie Keogh

Όσον αφορά το άγχος, ίσως να είστε ο χειρότερος εχθρός σας.

Διαβάστε επίσης

Σίγουρα υπάρχουν και εξωτερικοί παράγοντες που μπορεί να σας αγχώνουν, αλλά τι συμβαίνει ενώ δεν γίνεται κάτι φοβερό στην ζωή σας;

Υπάρχουν καθημερινές συνήθειες που σας αγχώνουν χωρίς να το καταλαβαίνετε. Παρακάτω ακολουθούν ορισμένοι τρόποι που η συμπεριφορά σας δεν σας βοηθά να νιώσετε λιγότερο αγχωμένοι.

1. Αποφεύγετε αυτό που σας ενοχλεί

Όσο εύκολο κι αν είναι να «ξεφορτωθείτε» την πηγή του άγχους σας και να ασχοληθείτε με κάτι άλλο, αυτή η τακτική δεν πρόκειται να λειτουργήσει μακροπρόθεσμα. Οι ειδικοί τονίζουν ότι αυτή η τακτική μπορεί να έχει αντίθετα αποτελέσματα. «Αποφεύγοντας κάτι είναι σαν να μην συμβαίνει και όσο περισσότερο το αποφεύγεις, τόσο χειρότερο γίνεται. Όσο περισσότερο αντιμετωπίζεις όλα όσα σε αγχώνουν, τόσο περισσότερο έλεγχο έχεις», αναφέρει ο David Spiegel, από το πανεπιστήμιο του Stanford.

2. Ξενύχτι

Μπορεί το να παραμένετε ξύπνιοι μέχρι τη μία το βράδυ δεν είναι και τόσο κακή ιδέα, αλλά τα συναισθήματά σας διαφωνούν. Το άγχος και η έλλειψη ύπνου πάνε συχνά μαζί. Είναι πιο πιθανό να είστε οξύθυμοι και ανήσυχοι εάν δεν έχετε ξεκουραστεί αρκετά.

3. Δεν σηκωθήκατε από τον καναπέ σας

Θέλετε να εκτονωθείτε και να νιώσετε καλύτερα; Βγείτε στον δρόμο και κάντε μία βόλτα, περπατήστε ή τρέξτε. Η σωματική άσκηση μειώνει το άγχος. Μελέτες δείχνουν ότι ακόμα και ένας περίπατος μπορεί να κάνει τη διαφορά.

4. Γκρινιάζετε στους φίλους σας

Μεγάλο κακό μπορεί να σας κάνει η «εξομολόγηση» των προβλημάτων σας στους φίλους σας. Η έρευνα έχει δείξει ότι το άγχος είναι μεταδοτικό και τέτοιες συζητήσεις μπορεί να σας γεμίσουν όλους με αρνητικά συναισθήματα.

5. Κάνατε μία βόλτα στα social media

Είναι αδύνατον να μπείτε στο Facebook ή το Instagram και να μην δείτε πόσο φανταστικά πέρασε κάποιος στις διακοπές του ή φωτογραφίες από γάμους, εγκυμοσύνες . Τα social media σας προκαλούν άγχος και σας οδηγούν στο να κάνετε κοινωνικές συγκρίσεις ή να σκέφτεστε πόσο καλύτερη θα μπορούσε να είναι η ζωή σας (αλλά δεν είναι). Ήρθε η ώρα να τα κλείσετε.

6. Κάνατε ψώνια

Μία βόλτα στα μαγαζιά μπορεί να ακούγεται ως ο τέλειος τρόπος για να αντιμετωπίσετε το άγχος σας, αλλά έρευνα του 2013 δείξει ότι όσοι επικεντρώνονται στα υλικά αγαθά είναι πιο πιθανό να βιώσουν στρες.

7. Πήρατε κάποια/κάποιες βιαστικές αποφάσεις

Όταν έχετε στρες μοιάζει λογικό να κάνετε κάτι για αυτό, αλλά μερικές αποφάσεις πρέπει να λαμβάνονται μόνο με καθαρό μυαλό. Έρευνα δείχνει ότι τα άτομα με υψηλά επίπεδα στρες δυσκολεύονται να λάβουν μακροπρόθεσμες αποφάσεις.


Διαβάστε επίσης

Βερναρδάκης: Η καημένη η ΝΔ, φαντασιώνεται ότι κάποιος την παρακολουθεί

Έρευνα συνδέει την εκτεταμένη χρήση του Facebook με τη... δυστυχία

Τελικά, υπάρχει... δεύτερη Πρώτη Κυρία; Τα social media παραληρούν

Δύο ώρες περπάτημα μειώνουν τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου