FOCUS

Το Audi e-Tron είναι ο πρώτος εκπρόσωπος ενός νέου είδους πολυτελούς μετακίνησης

Το Audi e-Tron είναι ο πρώτος εκπρόσωπος ενός νέου είδους πολυτελούς μετακίνησης

Το ολοκαίνουργιο SUV της Audi είναι σπορ, πολυτελές, δυναμικό, άνετο και πάνω από όλα ηλεκτρικό!

Το e-tron δεν είναι ένα από τα μεγάλα premium SUV που γνωρίζετε. Ίσως το μοναδικό στοιχείο που να το συνδέει με αυτά είναι το κόστος κτήσης που κυμαίνεται σε παρόμοια επίπεδα. Συγκεκριμένα τα υβριδικά Q7 και Q8 διατίθενται έναντι 84.500 ευρώ και 96.360 ευρώ αντίστοιχα, όταν το πλήρως ηλεκτρικό e-tron ξεκινά από τις 84.300€.

Από εκεί και πέρα τα πάντα είναι διαφορετικά ξεκινώντας από το σύστημα πρόωσης του. Κάθε φορά που αυτό το Audi κινείται δεν εκλύει καθόλου ρύπους στο περιβάλλον και είναι εντελώς αθόρυβο. Δεν είναι κάτι μαγικό, απλώς είναι ηλεκτρικό!

Την κίνηση αναλαμβάνουν δύο ηλεκτρoκινητήρες με συνολική απόδοση στους 360 ίππους και ροπή 561 Nm, διαθέσιμα άμεσα και ανά πάσα στιγμή, καθώς οι κινητήρες αυτοί αποδίδουν την μέγιστη ροπή τους από την έναρξη λειτουργίας τους. Ενδιαφέρον είναι πως οι τιμές αυτές ισχύουν για τη στάνταρ επιλογή κίνησης «D», καθώς αν ο οδηγός επιλέξει το σπορ πρόγραμμα «S» τότε για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα η μέγιστη ισχύς αυξάνεται στους 408 ίππους και η ροπή στα 664 Nm. Σε αυτή την περίπτωση η επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα είναι εκρηκτική, μιας και ολοκληρώνεται σε μόλις 5,7 δεύτερα. Η τελική ταχύτητα αντίστοιχα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 200 χλμ./ώρα.

Η διάταξη των ηλεκτροκινητήρων δημιουργεί μια νέα γενιά τετρακίνησης quattro διασφαλίζοντας κορυφαία πρόσφυση ανεξαρτήτως εδάφους και καιρικών συνθηκών. Υπό κανονικές συνθήκες κίνησης το μεγαλύτερο μέρος της ισχύος μεταφέρεται στους πίσω τροχούς. Αν οι απαιτήσεις για ισχύ αυξηθούν (π.χ. όταν ο οδηγός εξαντλήσει τη διαδρομή του πεντάλ του γκαζιού), τότε εμπλέκεται ακαριαία και σε μεγαλύτερο βαθμό η κίνηση στον εμπρός άξονα.

Έτσι το Audi e-tron συναρπάζει με τα δυναμικά του χαρακτηριστικά και προσφέρει μοναδικές εμπειρίες πίσω από το τιμόνι του. Χωρίς κανένα άγχος, καθώς η μεγάλη μπαταρία του των 95 kWh εξασφαλίζει μια αυτονομία που ξεπερνά τα 400 χιλιόμετρα με μία φόρτιση, και μάλιστα στο νέο κύκλο μετρήσεων WLTP που είναι πολύ κοντά στις πραγματικές συνθήκες. Η συστοιχία των μπαταριών βρίσκεται ιδανικά τοποθετημένη ανάμεσα στους δύο άξονες και κάτω από τα καθίσματα για ισόποση (50:50) κατανομή του βάρους σε αυτούς και αντίστοιχα χαμηλό κέντρο βάρους που εξασφαλίζει πολύ καλά δυναμικά χαρακτηριστικά. Φυσικά υπάρχει και λειτουργία ανάκτησης ενέργειας κάθε φορά που ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι ή πατά το φρένο.

Η φόρτιση της μπαταρίας μπορεί να γίνει από την πρίζα του σπιτιού μέχρι και σε σούπερ ταχυφορτιστή 150 kW. Σε αυτή την περίπτωση μισή ώρα αρκεί για να φορτίσουν οι μπαταρίες και ο οδηγός του e-tron να μπορεί να πραγματοποιήσει το ταξίδι του. Αξίζει να σημειωθεί ότι το e-tron είναι σήμερα το μόνο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που διαθέτει την τεχνολογία ώστε να μπορεί να φορτιστεί από έναν ταχυφορτιστή 150 kW. Επίσης. η Audi προσφέρει και φορτιστή για το σπίτι 22 kW και σε κάθε περίπτωση ένα φιλικό app (εφαρμογή) για απομακρυσμένο έλεγχο και πληροφόρηση.

Μέσω του συστήματος παραμετροποίησης Drive Select της Audi ο οδηγός έχει να επιλέξει ανάμεσα σε επτά προφίλ κίνησης (τα auto, comfort, dynamic, efficiency, individual, allroad και offroad) ανάλογα με τις συνθήκες, την κατάσταση του οδοστρώματος και το επιθυμητό στιλ κίνησης. Η στάνταρ πνευματική ανάρτηση προσαρμόζεται ανάλογα προσφέροντας κορυφαία επίπεδα άνεσης ή σπορ κρατήματος. Ανάλογα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου η ανάρτηση ρυθμίζει και την απόσταση του αμαξώματος σε εύρος 7,6 εκατοστών ξεκινώντας από το βασικό ύψος των 17,2 εκατοστών.

Εξωτερικά το ηλεκτρικό SUV της Audi ξεχωρίζει από την εμβληματική του σχεδίαση με την οκταγωνική, κλειστή μάσκα Singleframe και τους προβολείς LED (με δυνατότητα αναβάθμισης σε Matrix LED). Πίσω υπάρχει ένας φαρδύς διαχύτης που στα άκρα του δημιουργεί την εντύπωση απολήξεων, ενώ η οριζόντια φωτεινή λωρίδα που ενώνει τα φωτιστικά σώματα δίνει έμφαση στο πλάτος του εντυπωσιακού αμαξώματος. Τη συναρπαστική εικόνα ολοκληρώνουν οι αποκλειστικής σχεδίασης ζάντες των 19 έως 21 ιντσών.

Παρότι ηλεκτρικό το νέο Audi e-tron προσφέρει την άνεση και τους χώρους ενός συμβατικού premium SUV. Με μήκος 4,901 μέτρων και μεταξόνιο στα 2.928 χιλιοστών πέντε επιβάτες θα ταξιδέψουν με ιδιαίτερη άνεση απολαμβάνοντας τον πλήρη εξοπλισμό και τις δυνατότητες που παρέχει. Ενδεικτικό των χώρων που προσφέρει το e-tron είναι το πορτμπαγκάζ των 660 λίτρων.

Ο διάκοσμος του e-tron είναι ότι πιο μοντέρνο έχει να επιδείξει ένα SUV. Οι τρεις ψηφιακές οθόνες του δημιουργούν ένα αυθεντικό hightech περιβάλλον στα υψηλά πρότυπα της Audi. Οι δύο μεγάλες οθόνες αφής (η πάνω με διαγώνιο 10,1 ιντσών και η κάτω με 8,6) του συνόλου MMI προσφέρουν άμεσο έλεγχο και υποστηρίζουν φωνητικές εντολές με ψηφιακό βοηθό την Alexa της Amazon. Παράλληλα απεικονίζεται και η λειτουργία του ηλεκτρικού συστήματος πρόωσης για όσους επιθυμούν να κατανοήσουν οπτικά την ηλεκτροκίνηση. Στο ψηφιακό πίνακα οργάνων (virtual cockpit) ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε δύο θεματικές ενότητες με υψηλής ανάλυσης γραφικά, ενώ η έκδοση S line συνδυάζει δέρμα και αλκαντάρα με σπορ καθίσματα. Το προαιρετικό ηχοσύστημα της Bang & Olufsen με τρισδιάστατη απόδοση ήχου μετατρέπει την καμπίνα του e-tron σε μέγαρο μουσικής!

Η μακροσκελής λίστα με τον εξοπλισμό του e-tron περιλαμβάνει όλες τις τεχνολογίες αιχμής και τα πιο πρόσφατα συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Ένα σύνολο από κάμερες και αισθητήρες υποβαστάζει την λειτουργία των ημιαυτόνομων συστημάτων του e-tron που ανάγουν σε άλλο επίπεδο την ενεργητική και παθητική ασφάλεια. Ιδιαίτερης μνείας χρήζει το ενεργητικό cruise control, καθώς με την ενεργοποίησή του το μόνο που έχει να κάνει ο οδηγός είναι να κρατά το τιμόνι, καθώς το αυτοκίνητο ρυθμίζει την ταχύτητα αυτόματα και ανάλογα με την κίνηση.

Μία από τις πολλές καινοτομίες του Audi e-tron είναι και η δυνατότητα αντικατάστασης των συμβατικών εξωτερικών καθρεπτών από κάμερες. Το e-tron είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής με εξωτερικές κάμερες που προσφέρουν αφενός πιο ευρεία κάλυψη προς τα πίσω -η εικόνα τους προβάλλεται σε ενσωματωμένες στις πόρτες οθόνες 7,0 ιντσών- και αφετέρου καλύτερη αεροδυναμική. Η οποία -κορυφαία στην περίπτωση αυτή για SUV, με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,27- εξασφαλίζει περίπου 35 χιλιόμετρα επιπλέον αυτονομίες σε σχέση με την παρουσία κλασικών καθρεπτών.

Το τελευταίο αποδεικνύει φυσικά και την προσοχή στην κάθε λεπτομέρεια του νέου της ηλεκτρικού μοντέλου που έχει δείξει η Audi, όπως άλλωστε συνηθίζει για όλα της τα αυτοκίνητα.