FOCUS

Τα ηλεκτρικά είναι χωρίς αμφιβολία το επόμενο μεγάλο βήμα της αυτοκίνησης

Τα ηλεκτρικά είναι χωρίς αμφιβολία το επόμενο μεγάλο βήμα της αυτοκίνησης

Η στροφή της αυτοκινητοβιομηχανίας προς την ηλεκτροκίνηση είναι δεδομένη. Το σίγουρο είναι πως δεν θα είναι άμεση, καθώς για πολλά χρόνια στους δρόμους ανά τον κόσμο θα κυκλοφορούν ταυτόχρονα αυτοκίνητα με συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης -πετρελαίου, φυσικού αερίου και υγραερίου- εξηλεκτρισμένα όπως είναι τα ήπια υβριδικά (MHEV), υβριδικά (HEV) και plug-in υβριδικά (PHEV), καθώς και με πλήρως ηλεκτρικά συστήματα πρόωσης. Και ναι τα τελευταία θα είναι αυτά που στο μέλλον θα κατασκευάζονται σε όλο και μεγαλύτερους αριθμούς για να επικρατήσουν τελικά στο πάρκο των οχημάτων ανά την υφήλιο.

Ποιοι είναι οι λόγοι που δικαιολογούν και επιβάλλουν την πορεία προς την ηλεκτροκίνηση; Ο προφανής δεν είναι άλλο από την ανάγκη μείωσης της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος από την κίνηση των αυτοκινήτων, σε συνδυασμό και με την όλο και μεγαλύτερη χρήση ανανεώσιμων πηγών για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.

Ένας δεύτερος λόγος, εξίσου σημαντικός, είναι και η ανάγκη μείωσης του κόστους των μετακινήσεων.Ακόμα και σήμερα που η ηλεκτροκίνηση κάνει όπως είπαμε τα πρώτα βήματά της το καθημερινό κόστος χρήσης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι σημαντικά μικρότερο, θα έλεγα κλασματικό, αυτού ενός αντίστοιχου μοντέλου με συμβατικό κινητήρα ανεξαρτήτως τύπου καυσίμου.

998

Ανάλογα με την τιμή διάθεσης της κιλοβατώρας μπορεί να είναι χαμηλότερο και από 2,0 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα, όταν μιλάμε για οικιακή φόρτιση. Είτε από κοινή πρίζα είτε με τη βοήθεια πιο ισχυρών φορητών φορτιστών ή Wallboxes. Σε δημόσιους φορτιστές ή σε ταχυφορτιστές το κόστος ναι μεν είναι μεγαλύτερο, αλλά και πάλι αισθητά πιο χαμηλό σε σχέση με ό,τι έχουμε συνηθίσει να πληρώνουμε για να βάλουμε καύσιμο στο αυτοκίνητό μας.

Ένας άλλος παράγοντας είναι η πιο απλή κατασκευή, σε σχέση με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, των ηλεκτροκινητήρων, που έχουν σαν συνέπεια και τις πολύ περιορισμένες ανάγκες συντήρησής τους. Γεγονός που μειώνει ακόμα περισσότερο τα λειτουργικά έξοδα που θα κληθεί ο κάτοχός τους να πληρώσει.Στα οποία λειτουργικά έξοδα δεν περιλαμβάνονται τα τέλη κυκλοφορίας από τα οποία απαλλάσσονται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ αναμένονται και φορο- ελαφρύνσεις.

Φυσικά και δεν παραγνωρίζει κανείς το σημαντικά πιο υψηλό κόστος κτήσης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, όμως εδώ αναμένεται να λειτουργήσει ο βασικός νόμος της αγοράς: Η αύξηση της ζήτησης θα οδηγήσει σε υψηλότερες πωλήσεις και τελικά στη μείωση των τιμών πώλησής τους.

Οι τιμές αγοράς των ηλεκτρικών μοντέλων αναμένεται να μειωθούν και λόγω της εξέλιξης της τεχνολογίας των μπαταριών. Ήδη γίνεται λόγος για αύξηση της ενεργειακής πυκνότητας που θα οδηγήσει σε μικρότερες και πιο ελαφριές μπαταρίες, καθώς και για στερεούς ηλεκτρολύτες.

963330

Η χρήση των τελευταίων θα αυξήσει σημαντικά και το επίπεδο ασφάλειας, καθώς θα μειώσει και άλλο τον όποιο κίνδυνο ανάφλεξης των μπαταριών, ειδικά σε περιπτώσεις ατυχημάτων που έχει σημειωθεί ρήξη της δομής τους.

Μιας και αναφερθήκαμε στην ασφάλεια: Οι δοκιμές πρόσκρουσης, τα γνωστά μας crashtest σαν και αυτά που εκτελεί ο οργανισμός EuroNCAP αλλά και άλλοι φορείς, έχουν αποδείξει πως η παθητική ασφάλεια των ηλεκτρικών αυτοκινήτων κυμαίνεται στα ίδια επίπεδα με αυτά των συμβατικών. Σε περίπτωση ενός ατυχήματος δηλαδή προστατεύουν εξίσου αποτελεσματικά τους επιβάτες τους.

Σε υψηλά επίπεδα κυμαίνεται και η ενεργητική ασφάλεια των ηλεκτρικών μοντέλων που χάρη και στην παρουσία της μπαταρίας και του πλαισίου που την προστατεύει έχουν να επιδείξουν κατά κανόνα μια ιδιαίτερα υψηλή ακαμψία του πλαισίου τους.

Στο συνολικά χαμηλό λειτουργικό κόστος θα περιλαμβάνεται και η ασφάλιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, για την οποία φυσικά ο κάτοχός τους θα μπορεί να αναζητήσει την πιο συμφέρουσα προσφορά. Όπως ακριβώς μπορεί να κάνει και για το συμβατικό του αυτοκίνητο στο insurancemarket.gr, που συγκρίνεις περισσότερες από 20 ασφαλιστικές εταιρείες με ένα κλικ και μειώνεις το κόστος της ασφάλειάς σου έως και 40%.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ