ΕΛΛΑΔΑ

Black Friday: Χρήσιμες συμβουλές για τους καταναλωτές που σχηματίζουν ουρές στα καταστήματα

Black Friday: Χρήσιμες συμβουλές για τους καταναλωτές που σχηματίζουν ουρές στα καταστήματα
ΑΠΕ ΜΠΕ/PIXEL/ΣΩΤΗΡΗΣ ΜΠΑΡΜΠΑΡΟΥΣΗΣ/φωτογραφία αρχείου

Ξημέρωσε η Black Friday και στην Ελλάδα, θεσμός φέτος εφαρμόζεται για δεύτερη φορά και οι καταναλωτές σχηματίζουν από νωρίς το πρωί ουρές στα καταστήματα, προκειμένου να επωφεληθούν των μεγάλων εκπτώσεων.

Μάλιστα, δεκάδες ήταν εκείνοι –κυρίως άνθρωποι νεαρής ηλικίας- που ξενύχτησαν έξω από τα καταστήματα, για να είναι οι πρώτοι που θα προλάβουν τις προσφορές.

Ο συνεργάτης Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Δημήτρης Αυλωνίτης, μίλησε στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, «Πρακτορείο 104,9 FM», επισημαίνοντας ότι οι καταναλωτές πρέπει είναι συνειδητοποιημένοι γιατί τελικά είναι αυτοί οι ρυθμιστές της αγοράς. Ο κ. Αυλωνίτης έδωσε χρήσιμες συμβουλές ώστε οι καταναλωτές να μην παρασύρονται και να κάνουν συμφέρουσες αγορές.

«Αν είναι ένας θεσμός που θα στεριώσει στην Ελλάδα θα το αποφασίσουν οι ίδιοι οι έμποροι και κυρίως οι καταναλωτές οι οποίοι είναι τελικά αυτοί που θα κρίνουν την επιτυχία του εγχειρήματος», σχολίασε ο κ. Αυλωνίτης ο οποίος διευκρίνισε ότι η εμπορική πρακτική Βlack Friday είναι νόμιμη και εξήγησε το νομικό πλαίσιό της. «Είναι μία απολύτως νόμιμη ενέργεια. Σύμφωνα με το νόμο 4177/2013, οι εμπορικές επιχειρήσεις έχουν δικαίωμα να πραγματοποιούν προσφορές, δηλαδή διάθεση προϊόντων σε μειωμένες τιμές, όλη τη διάρκεια του έτους με προϋπόθεση ότι θα τηρούν έναν περιορισμό του 50% του στοκ, το οποίο θα διατίθεται σε προσφορά. Δηλαδή, δεν μπορούν όλα τα προϊόντα που έχουν στο κατάστημά τους να τα διαθέτουν σε μειωμένη τιμή, αλλά τα μισά».

Black Friday: Πώς ξεκίνησε η ημέρα-θεσμός για το λιανεμπόριο

Ο συνεργάτης της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου υπογράμμισε τα σημεία που πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές. «Οι καταναλωτές δεν πληρώνουν σε ποσοστό αλλά σε ευρώ, πρέπει να κατανοούν επομένως τι ακριβώς θα πληρώσουν» σχολίασε χαρακτηριστικά.

«Πρώτον θα πρέπει να γνωρίζουν, όταν βρεθούν στο κατάστημα, ώστε το όφελος που τους υπόσχεται η επιχείρηση να είναι απολύτως ξεκάθαρο με την τιμή πριν και μετά. Αυτή η διαφορά να περιγράφεται με σαφήνεια στην ταμπέλα του εμπορεύματος. Στις προσφορές βλέπουμε μεγάλες αποκλίσεις. Εκείνο που πρέπει να προσέχει είναι η ψαλίδα μεταξύ αρχικής τιμής και τελικής και αν τον καλύπτει η έκπτωση να προχωρά στην αγορά. Είναι απολύτως νόμιμο να επιλέγει ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης για το ύψος της έκπτωσης.

Το δεύτερο που πρέπει να έχει κάνει ο καταναλωτής, είναι μία έρευνα αγοράς και με βάση τις ανάγκες του να καταλάβει αν τελικά οι τιμές που του προσφέρονται σε εμπορεύματα είναι πραγματικά συμφέρουσες για αυτόν», συμπλήρωσε ο κ. Αυλωνίτης.

Ο συνεργάτης Γενικής Γραμματείας Εμπορίου, επανέλαβε το τετραψήφιο τηλεφωνικό νούμερο που είναι στη διάθεση των καταναλωτών. Η τηλεφωνική γραμμή 1520, η γραμμή καταναλωτή είναι στη διάθεση των πολιτών για οποιαδήποτε καταγγελία κάθε μέρα από τις 09:00 έως τις 15:00.

Ο κ. Αυλωνίτης αφού επανέλαβε ότι οι υποψήφιοι αγοραστές πρέπει να θυμούνται πάντα ότι χρειάζεται ψύχραιμη αποτίμηση και σύγκριση της τιμής και να μην παρασύρονται από ποσοστά, σημείωσε ότι ο Σύνδεσμος Ελληνικών Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικού Εμπορίου έχει καθιερώσει την εβδομάδα ηλεκτρονικού εμπορίου η οποία θα ξεκινήσει τον Δεκέμβριο.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ