ΕΛΛΑΔΑ

Φωτιά Μάτι: Έμεινε από καύσιμα το πρώτο ελικόπτερο που έφτασε στο σημείο

Φωτιά Μάτι: Έμεινε από καύσιμα το πρώτο ελικόπτερο που έφτασε στο σημείο
ΑΠΕ -ΜΠΕ

Το πρώτο ελικόπτερο που έφτασε στο Μάτι για να συνδράμει στην επιχείρηση κατάσβεσης της πυρκαγιάς έμεινε από καύσιμα, σύμφωνα με στοιχεία που προκύπτουν από τη δικαστική έρευνα για τα αίτια, τις πράξεις και τις παραλείψεις  που οδήγησαν στην τραγωδία με τους 95 νεκρούς.

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία της δικαστικής έρευνας, το μοναδικό S-64 Εricsson, πυροσβεστικό ελικόπτερο, που επιχειρούσε στην πυρκαγιά της Κινέτας, εκτράπηκε στις 17:10 το απόγευμα της «Μαύρης Δευτέρας», να επιχειρήσει στον Νέο Βουτζά.

Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η εφημερίδα Ελεύθερος Τύπος, όταν έφθασε στην περιοχή, περίπου στις 17:20, δεν είχε καύσιμα για να προβεί σε ρίψεις, κατόπτευσε το μέτωπο της πυρκαγιάς και στη συνέχεια έφυγε για ανεφοδιασμό, όπως προκύπτει από τις καταθέσεις μαρτύρων και τα πρώτα στοιχεία της εν εξελίξει δικαστικής έρευνας.

Μετά από τέσσερις αποτυχημένες εντολές απογειώσεων Καναντέρ και ελικοπτέρων, από τα αεροδρόμια Ελευσίνας, Ανδραβίδας, Τανάγρας και Σάμου, εξαιτίας των θυελλωδών δυτικών ανέμων, στις 17:37 δόθηκε νέα εντολή για την απογείωση ενός S-64 Εricsson από Ελευσίνα. Το αεροδρόμιο άνοιξε και το ελικόπτερο απογειώθηκε στις 18:12, ήταν όμως ήδη αργά!

Ήταν το μοναδικό που έφθασε και επιχειρούσε στην περιοχή, όταν όμως η φωτιά είχε περάσει την Λ. Μαραθώνος... Τα επόμενα ελικόπτερα που έφθασαν, πάνω από το Μάτι, αυτή τη φορά, ήταν δύο Super Puma, το ένα στις 19:00, όταν εκτράπηκε από άλλη φωτιά στα Μέγαρα και ένα ακόμη στις 19:10. Η σωτήρια παρέμβασή τους όμως σε εκείνη την χρονική στιγμή ήταν από ακατόρθωτη έως μάταιη. Η πυρκαγιά είχε χρειαστεί… 48 λεπτά, από τις 18:22 έως τις 19:10, για να «σπείρει» θάνατο και καταστροφή.

Κομβικό σημείο στην αδυναμία ενίσχυσης των εναέριων μέσων την κρίσιμη ώρα από 16:45 (ώρα έναρξης πυρκαγιάς) έως και τις 18:25 περίπου, όταν η φωτιά πέρασε πάνω από την Λ. Μαραθώνος, ήταν οι προσγειώσεις αεροπλάνων και ελικοπτέρων, που επιχειρούσαν στην φωτιά της Κινέτας, για ανεφοδιασμό, συντήρηση και επισκευές. Από τα 7 αεροσκάφη και τα τέσσερα ελικόπτερα, μόλις ένα Εricsson κατάφερε να μετακινηθεί στο Νέο Βουτζά, το κρίσιμο χρονικό διάστημα, αλλά και αυτό έμεινε από… βενζίνη!

Aπό τις 19:10 και μετά, στα τρία ελικόπτερα που επιχειρούσαν, προστέθηκαν δύο ακόμη Εricsson, δύο Σινούκ και δύο Καναντέρ, ωστόσο η φωτιά λίγο αργότερα είχε σβήσει στην θάλασσα...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ