Σε βραχυκύκλωμα μοτέρ φορτηγού-ψυγείου, που βρισκόταν στο γκαράζ του «Ελευθέριος Βενιζέλος», οφείλεται η μεγάλη πυρκαγιά που ξέσπασε στο πλοίο ενώ αυτό έπλεε ανοιχτά της Ύδρας με προορισμό τα Χανιά με 875 επιβάτες και 141 μέλη πληρώματος στις 28 Αυγούστου.

Όπως αποκαλύπτουν σήμερα στην εφημερίδα «Έθνος της Κυριακής» πηγές του Λιμενικού Σώματος, το φορτηγό-ψυγείο βρισκόταν στο τρίτο γκαράζ του πλοίου και έπαιρνε ρεύμα, όπως και όλα τα άλλα ίδιου τύπου οχήματα, από ειδικό καλώδιο του καραβιού, προκειμένου να συντηρούνται τα προϊόντα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Τα συγκεκριμένα μοτέρ δουλεύουν είτε με ρεύμα που παίρνουν από τη μηχανή του φορτηγού όταν αυτό βρίσκεται σε λειτουργία είτε με ρεύμα που λαμβάνουν από εξωτερική πηγή.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, στις 23:40 προκλήθηκε βραχυκύκλωμα σε μοτέρ. Από την υπερθέρμανση (400-450 βαθμοί Κελσίου) πήραν φωτιά τα καλώδια και από εκεί τα σκέπαστρα των οχημάτων.

Υπολογίζεται ότι χρειάστηκαν μόλις τέσσερα λεπτά για να επεκταθεί η πυρκαγιά σε βαθμό που δεν ελεγχόταν εύκολα.

Γιατί δεν επεκτάθηκε η φωτιά

Όπως σημειώνει η εφημερίδα, πηγές από το Λιμενικό τονίζουν ότι δύο ήταν οι λόγοι που η φωτιά δεν επεκτάθηκε προς τα πάνω, σε καμπίνες και καταστρώματα. Ο πρώτος ήταν η καλή λειτουργία του αυτόματου συστήματος καταιονισμού νερού (σπρίνκλερ), το οποίο ενεργοποιήθηκε ένα λεπτό μετά το ξέσπασμα της φωτιάς.

Ο δεύτερος λόγος ήταν η πυράντοχες θύρες του πλοίου, οι οποίες έκλεισαν και «στεγανοποίησαν» κομμάτια του πλοίου, προκειμένου να μην επεκταθούν παντού και ανεξέλεγκτες οι φλόγες.

 

 

Διαβάστε επίσης
Δες τον κόσμο μέσα από το φακό του CNN Greece. Ακολούθησέ μας στο Instagram!