Δυναμική κινητοποίηση πραγματοποιούν διανομείς σε όλη την Ελλάδα, καθώς οι εργαζόμενοι στον κλάδο των ντελίβερικούριερ και οι εξωτερικοί συνεργάτες, προχωρούν σήμερα σε εικοσιτετράωρη απεργία.

Εκατοντάδες εργαζόμενοι έχουν συγκεντρωθεί στο Σύνταγμα, μπροστά από τη Βουλή. Η μοτοπορεία ξεκίνησε στις 12:00 από το Πεδίον του Άρεως, όπου η Συνέλευση Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλων είχε καλέσει σε δυναμικό «παρών». 

Επίσης, συγκέντρωση στη συμβολή των οδών Εγνατίας με Αγίας Σοφίας στη Θεσσαλονίκη και μοτοπορεία είχαν προγραμματίσει μέλη της Επιτροπής Αγώνα Διανομέων Θεσσαλονίκης, στις 10:30, την Πέμπτη. Η μοτοπορεία θα πραγματοποιηθεί, στο πλαίσιο των πανελλαδικών δράσεων των διανομέων.

Η Συνέλευση Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλων, όπως αναφέρει στην ιστοσελίδα της, διεκδικείεταιρικό δίκυκλο, μέσα ατομικής προστασίας, βαρέα και ανθυγιεινά ένσημα και, τέλος, ενιαία ειδικότητα.

Όπως επισημαίνει, η παροχή εταιρικού δίκυκλου θα έπρεπε να ήταν αυτονόητη και όχι να είναι αίτημα, ενώ ο εργοδότης πρέπει να έχει την υποχρέωση να το συντηρεί µε βάση τις προδιαγραφές του κατασκευαστή και µε βιβλίο συντήρησης.

Σύμφωνα με τη Συνέλευση Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δίκυκλων, απαιτείται η παροχή από τον εργοδότη των μέσων ατομικής προστασίας, όπως είναι το κράνος, το μπουφάν µμηχανής, το παντελόνι µμηχανής, τα γάντια, οι µπότες µμηχανής και τα αδιάβροχα µε ανακλαστήρες, καθώς η χορήγηση αυτών θα μειώσει τους θανάτους και τους τραυματισμούς.

«Η εργασία µας είναι επικίνδυνη και ανθυγιεινή. Ο εργασιακός µας χώρος είναι ο δρόμος. Οι κακοτεχνίες και οι κακοσυντηρηµένοι δρόμοι, η συνεχής έκθεσή μας στους θορύβους και στη µόλυνση της πόλης, η εργασία κάτω από οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες, τα συχνά- θανατηφόρα ή µη -εργατικά ατυχήµατα, οι µυοσκελετικές παθήσεις που ακολουθούν το επάγγελμα, το άγχος, η ένταση και το γεγονός πως η Ελλάδα έχει πρωτιά στα τροχαία ατυχήµατα, συνιστούν αρκετούς λόγους, ώστε το επάγγελµά µας να ενταχθεί στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα (ΒΑΕ)», επισημαίνει η Συνέλευση Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλων, διευκρινίζοντας ότι ένταξη στα ΒΑΕ σημαίνει µείωση ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης και αύξηση των μισθών.

Ένα βασικό αίτημα είναι, επίσης, η ενιαία ειδικότητα. «Κούριερ, διανομείς και εξωτερικοί, είμαστε επαγγελματίες οδηγοί δίκυκλου. Εργαζόμαστε στο δρόμο. Το βασικό «εργαλείο» της δουλειάς µας είναι το δίκυκλο. Όλοι μεταφέρουμε προϊόντα ή/και υπηρεσίες. Η τριχοτόµησή µας στηρίζει το «διαίρει και βασίλευε», ευνοεί την υποτίμηση και την απαξίωση του επαγγέλματος» σημειώνει η Συνέλευση Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δίκυκλων, η οποία απαιτεί τη νομοθέτηση των διεκδικήσεών της.

Την ψήφιση ενός αυστηρού νομοθετικού πλαισίου που να κατοχυρώνει πλήρως τα δικαιώματα του κλάδου (μηχανάκι, εξοπλισμό, βενζίνη, μέσα ατομικής προστασίας, κτλ) και εκτεταμένους ελέγχους από τον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης ΕΦΚΑ και το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ) με πρόστιμα, ακόμα και κλείσιμο της επιχείρησης, για παραβίαση της εργατικής και ασφαλιστικής νομοθεσίας, απαιτεί, από την πλευρά της, η Επιτροπή Αγώνα Διανομέων Θεσσαλονίκης.

Μεταξύ των διεκδικήσεων της Επιτροπής Αγώνα Διανομέων Θεσσαλονίκης είναι η εφαρμογή από όλους τους εργοδότες της ισχύουσας εργατικής νομοθεσίας.

Τα κυριότερα αιτήματα της Επιτροπής Αγώνα Διανομέων Θεσσαλονίκης είναι:

  • Κανένας ανασφάλιστος εργαζόμενος,
  • πλήρης ασφάλιση για όλους,
  • πληρωμή δώρων, αδειών/επίδομα άδειας,
  • πληρωμή υπερωριών και προσαυξήσεων για εργασία τη νύχτα και τις Κυριακές/αργίες,
  • αυστηρό νομοθετικό πλαίσιο το οποίο να κατοχυρώνει όλα τα δικαιώματα,
  • ένταξη των διανομέων στα ΒΑΕ,
  • καθώς και υποχρεωτική κλαδική σύμβαση εργασίας στον επισιτισμό.
Διαβάστε επίσης
Δες τον κόσμο μέσα από το φακό του CNN Greece. Ακολούθησέ μας στο Instagram!