ΕΛΛΑΔΑ

Αντιπαράθεση για την επιτιμοποίηση του Άνθιμου στο εσωτερικό του ΑΠΘ

Αντιπαράθεση για την επιτιμοποίηση του Άνθιμου στο εσωτερικό του ΑΠΘ
EUROKINISSI

Έντονη αντιπαράθεση στο εσωτερικό της ακαδημαϊκής κοινότητας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης έχει προκαλέσει η επιτιμοποίηση του μητροπολίτη Θεσσαλονίκης, κ. Άνθιμου.

Ειδικότερα, πριν από λίγες μέρες έγινε η εκδήλωση ανακήρυξης του κ. Άνθιμου σε επίτιμο διδάκτωρα του Τμήματος Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής, όχι όμως με τον πανηγυρικό τρόπο που συμβαίνει συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις αλλά σε μια τελετή κλειστού τύπου, στο Επισκοπείο της Ιεράς Μητρόπολης Θεσσαλονίκης.

Όπως μεταδίδει το voria.gr, η τελετή επισημοποίησης είχε αρχικά οριστεί για τις 27 Νοεμβρίου του 2017. Ωστόσο εξαιτίας των αντιδράσεων που είχαν προκληθεί εντός και εκτός τμήματος, η τελετή είχε αναβληθεί "για λόγους καλύτερης οργάνωσης".

Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου, Περικλής Μήτκας μίλησε στο voria.gr παραδεχόμενος ότι ήταν επιλογή των πρυτανικών αρχών η τελετή να γίνει σε «μικρό κύκλο», υποστηρίζοντας ότι έπρεπε, πριν ολοκληρωθεί η θητεία του, να υλοποιηθεί η απόφαση που είχε λάβει η Σύγκλητος του ΑΠΘ το 2017 και να κλείσει έτσι η σχετική εκκρεμότητα.

Από τη μεριά του, ωστόσο ο καθηγητής και πρώην πρόεδρος του τμήματος Φιλολογίας Μιχάλης Χρυσανθόπουλος "απάντησε" με κείμενό του στον εσωτερικό ηλεκτρονικό "Διάλογο" τονίζοντας μεταξύ άλλων ότι «από το 2017 όλοι γνωρίζαμε την απόφαση του Τμήματος Ποιμαντικής να απονείμει τον τίτλο του επίτιμου διδάκτορα στον Άνθιμο». Και προσθέτει: «Δικαίωμα του τμήματος αυτού - και κάθε τμήματος - να επιλέγει τους επίτιμους διδάκτορες που επιθυμεί. Οι επιλογές του χαρακτηρίζουν τους καθηγητές του, οι οποίοι λαμβάνουν τις αποφάσεις».

Συνεχίζει επισημαίνοντας πως «το 2017, πριν προχωρήσει η τελετή επιτιμοποίησης, πολλοί καθηγητές του ΑΠΘ (και εγώ ανάμεσά τους) διαμαρτυρηθήκαμε προς τον πρύτανη και τη Σύγκλητο, υποστηρίζοντας ότι η επιλογή αυτή χαρακτηρίζει και το ΑΠΘ. Ο πρύτανης ανέβαλε την τελετή επιτιμοποίησης. Όλοι νομίσαμε ότι το θέμα έληξε. Ο πρύτανης, όμως, άλλα σκεπτόταν: να περάσει ο χρόνος, να ξεχαστεί το ζήτημα, να γίνουν οι εκλογές (ευρωπαϊκές, δημοτικές, πρυτανικές, βουλευτικές), να αρχίσουν οι διακοπές, να πλησιάζει η λήξη της θητείας του, να αποφύγει τη δημοσιότητα και τους πανεπιστημιακούς χώρους και να κάνει την επιτιμοποίηση λέγοντας, προφανώς, ‘ας κλείσω κι αυτή την εκκρεμότητα’. Οι σκέψεις του και η πράξη του τον χαρακτηρίζουν. Ως καθηγητές το ΑΠΘ που διαφωνούμε με την επιτιμοποίηση του Άνθιμου (γιατί υπάρχουν και αυτοί που συμφωνούν, αλλά και αυτοί που αδιαφορούν) δεν μπορούμε παρά να εκφράσουμε τη λύπη και δυσαρέσκειά μας για την πράξη του πρύτανη».

Απάντηση στις επικρίσεις έδωσε ωστόσο ο πρόεδρος του Τμήματος Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας Σίμος Πασχαλίδης, σχολιάζοντας επίσης στον «Διάλογο» ότι υπέρ της επιτιμοποίησης του κ. Άνθιμου είχε ταχθεί μεταξύ άλλων και ο τότε μητροπολίτης Προύσης και νυν αρχιεπίσκοπος Αμερικής κ. Ελπιδοφόρος, ενώ παραθέτει αναλυτικά το σκεπτικό της απόφασης μιλώντας για την «πολυετή εκκλησιαστική προσφορά του κ. Ανθίμου, επί 30 χρόνια στην ακριτική μητρόπολη Αλεξανδρούπολης, με πλουσιότατο κοινωνικό έργο, μεταξύ του οποίου η ίδρυση πρότυπων Ιδρυμάτων για χρονίως πάσχοντες και γηροκομείων, και με τη μοναδική συμβολή του στην ίδρυση της Ιατρικής Σχολής του ΔΠΘ και τη λειτουργία του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Αλεξανδρούπολης, για την οποία τιμήθηκε τότε ως επίτιμος διδάκτορας της Ιατρικής Σχολής του ΔΠΘ."

Στέκεται, επίσης, στην υποστήριξη την οποία παρείχε ο κ. Άνθιμος στις εκπαιδευτικές και επιστημονικές δράσεις και των δύο Τμημάτων της Θεολογικής Σχολής καθώς και «στην πολύτιμη διευκόλυνση των σπουδών αλλοδαπών φοιτητών του Πανεπιστημίου μας", ενώ κρίνει ως μεγάλης σημασίας την "έμπρακτη απουσία οποιασδήποτε διχαστικής λογικής στον τρόπο που έχει λειτουργήσει ο κ. Άνθιμος, πέραν των οιονδήποτε προφορικών διατυπώσεων, που ενίοτε μεταφέρονται όχι πάντοτε με ακρίβεια στα μέσα ενημέρωσης ή κοινωνικής δικτύωσης".

Τονίζει, δε, πως η απόφαση επιτιμοποίησης του μητροπολίτη Θεσσαλονίκης "εγκρίθηκε ομοφώνως από την Κοσμητεία της Θεολογικής Σχολής και με ευρύτατη πλειοψηφία από τη Σύγκλητο του ΑΠΘ".

ΔΗΜΟΦΙΛΗ