Επιστροφή στα θρανία: Η χαμένη ύλη, τα σενάρια για τη νέα χρονιά και οι οδηγίες προστασίας
Πηγή: ΧΑΛΚΙΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣ / ΙΝΤΙΜΕ

Την 1η Ιουνίου θα χτυπήσει το… πρώτο κουδούνι για τους μαθητές των δημοτικών σχολείων και των νηπιαγωγείων όλης της χώρας, με τους μικρούς μαθητές να επιστρέφουν στις διδακτικές αίθουσες μέχρι την 26η Ιουνίου για να καλύψουν κάποια από τα κενά που δημιουργήθηκαν από την τρίμηνη απουσία τους λόγω κορωνοϊού. Τις πόρτες τους αναμένεται να ανοίξουν την επόμενη Δευτέρα και βρεφονηπιακοί και παιδικοί σταθμοί αλλά και τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών.

Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως απαρίθμησε χθες, Δευτέρα, τους παράγοντες που οδήγησαν την κυβέρνηση στο άνοιγμα των σχολείων ενώ παράλληλα παρουσίασε και τον τρόπο με τον οποίο θα λειτουργήσουν οι δομές.

Η εκπαιδευτική κοινότητα αναμένεται να κάνει… σπριντ μέσα στο επόμενο διάστημα για να καλύψει μέρος των κενών που έχουν δημιουργηθεί λόγω της παρατεταμένης απουσίας των μικρών μαθητών από τα σχολεία.

Οι μαθητές θα πρέπει, όμως, να κρατήσουν τα βιβλία τους μέχρι την επόμενη χρονιά, καθώς όπως έχει ανακοινώσει το υπουργείο Παιδείας θα πραγματοποιηθούν μαθήματα αναπλήρωσης τις πρώτες εβδομάδες της επόμενης σχολικής χρονιάς.

Παρότι υπάρχουν σκέψεις για το άνοιγμα των σχολείων νωρίτερα απ’ ό,τι συνήθως τον Σεπτέμβριο κάτι τέτοιο δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί επίσημα από το υπουργείο Παιδείας.

Πληροφορίες ανέφεραν χθες πως το πρώτο κουδούνι της χρονιάς 2020-2021 μπορεί να χτυπήσει ακόμη και πριν την 1η Σεπτεμβρίου, σενάριο που διέψευσε, ωστόσο, η Νίκη Κεραμέως.

Σε τηλεοπτική της συνέντευξη στον ΣΚΑΪ, η υπουργός Παιδείας είπε, όμως, πως γίνονται κινήσεις για το άνοιγμα των σχολείων νωρίτερα.

Μάλιστα, σχολιάζοντας το γεγονός πως τα ολοήμερα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν, η κ. Κεραμέως δήλωσε ότι έχει ζητήσει από το υπουργείο Εσωτερικών να προσαρμοστεί το καθεστώς των αδειών των γονέων στη νέα αυτή πραγματικότητα, ώστε να μπορούν να κάνουν χρήση μειωμένου ωραρίου για να παραλαμβάνουν τα παιδιά τους.

«Πολύτιμες οι ώρες στα σχολεία»

Με τη σειρά της, σε συνέντευξή της στον ραδιοφωνικό σταθμό Θέμα 104,6, η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη χαρακτήρισε «πολύτιμες» τις ώρες που θα περάσουν οι μαθητές του δημοτικού με τους δασκάλους τους μέχρι την 26η Ιουνίου.

Η κ. Ζαχαράκη μίλησε για «βίαιη αλλαγή από τη ρουτίνα» των μαθητών του δημοτικού, προσθέτοντας πως με σημαντικές δυσκολίες συνεχίστηκε το μαθησιακό κομμάτι με την τηλεκπαίδευση.

«Αρκετά παιδιά, όμως, δεν το κατάφεραν και είναι υποχρέωση του κράτους να βοηθήσει αυτά τα παιδιά» είπε χαρακτηριστικά η ίδια.

Και η υφυπουργός Παιδείας τόνισε πως η κάλυψη της ύλης θα γίνει και τον Σεπτέμβριο, επαναλαμβάνοντας ότι τα παιδιά πρέπει να κρατήσουν τα φετινά τους βιβλία.

Οδηγίες του ΙΣΑ για την προστασία των μαθητών από τον κορωνοϊό

Ο πρόεδρος του ΙΣΑ και Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης τόνισε την ανάγκη να ακολουθούνται σχολαστικά οι οδηγίες πρόληψης του κορωνοϊού του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας.

«Κερδίσαμε μία σημαντική μάχη ωστόσο ο πόλεμος με τον αόρατο εχθρό συνεχίζεται. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί να ενημερώσουν τα παιδιά για τους κανόνες πρόληψης και να τους υπενθυμίζουν συνέχεια τα μέτρα προστασίας για να μην εφησυχάζουν. Να μάθουμε στα παιδιά μας ότι καλούνται τώρα που επιστρέφουν στο σχολείο να συνεχίσουν με την ίδια δύναμη και αποφασιστικότητα να δίνουν τη μάχη της πρόληψης του κορωνοϊού», τόνισε ο κ. Πατούλης.

Τις οδηγίες επιμελήθηκαν τα μέλη της Επιτροπής του ΙΣΑ και της Περιφέρειας Αττικής κ.κ. Τάσος Χατζής Παιδίατρος Εντατικολόγος μέλος ΔΣ ΙΣΑ, Χρυσούλα Νικολάου Καθηγήτρια Βιοπαθολογίας Ανοσολογίας Αντιπρόεδρος ΚΕ.ΣΥ, Χαρίλαος Κουτής, ομότιμος καθηγητής Υγιεινής, Επιδημιολογίας και Δημόσιας Υγείας, Κυριακή Κανελλακοπούλου Ομ. Καθηγήτρια Παθολογίας - Λοιμωξιολογίας ΕΚΠΑ, Παθολόγος-Λοιμωξιολόγος.

Ειδικότερα, συστήνονται στους μαθητές τα εξής:

Κρατείστε στη μνήμη σας τρεις μαγικές λέξεις:

Απόσταση: Δε θα πρέπει να έρχεστε ο ένας κοντά στον άλλο. Αν πρόκειται να βήξετε ή να φταρνιστείτε, απομακρυνθείτε από τους άλλους συμμαθητές σας και καλύψετε το στόμα σας και τη μύτη σας με τον αγκώνα όχι με την παλάμη σας.

Καθαρά χέρια: Θα πρέπει να πλένετε συχνά και σωστά τα χέρια σας με νερό και σαπούνι ή να τα καθαρίζετε με απολυμαντικό διάλυμα. Μη βάζετε ποτέ τα χέρια σας στο στόμα σας, τη μύτη σας και τα μάτια σας.

Μάσκα: αν φορέσετε μάσκα, εφ’ όσον λάβετε τέτοια εντολή, ακολουθήσετε πιστά τις οδηγίες που δείχνουν πώς τη βάζουμε και πώς τη βγάζουμε.

Προσοχή! Όταν φοράτε τη μάσκα, που πρέπει να εφαρμόζει καλά, ούτε παίζετε, ούτε τρέχετε, γιατί δυσκολεύεται η αναπνοή σας.

Πώς μεταδίδεται ο ιός 

Όταν ο άνθρωπος, που έχει πάρει τον ιό, βήξει ή φτερνισθεί, εκσφενδονίζονται σα σύννεφο μικρά – μικρά σταγονίδια σάλιου γεμάτα απ’ αυτόν τον ιό.

Όποιος λοιπόν βρεθεί εκεί κοντά, σε απόσταση μικρότερη των 2 μέτρων, θα εισπνεύσει αυτά τα μολυσμένα σταγονίδια και στη συνέχεια κινδυνεύει να αρρωστήσει. Τα σταγονίδια αυτά πετάγονται ακόμη και με την ομιλία. Γι’ αυτό λέμε, τώρα που υπάρχει η επιδημία, να κρατάμε μεταξύ μας αποστάσεις, τουλάχιστον 2 μέτρων, ακόμη και με τα πιο αγαπημένα μας πρόσωπα.

Υπάρχει άλλος τρόπος μετάδοσης του ιού;

Ναι, με τα χέρια όταν τα ακουμπήσουμε σε κάποια μολυσμένη από τον ιό επιφάνεια και στη συνέχεια τα βάλουμε στο στόμα ή τη μύτη μας

Πρώτο δε βάζουμε τα χέρια μας στο στόμα ή τη μύτη μας κι αν βήξουμε ή φτερνιστούμε, καλύπτουμε το στόμα και τη μύτη με μαντηλάκι ή με τον αγκώνα μας και ποτέ με την παλάμη μας.

Δεύτερο τηρούμε με ευλάβεια αυτό που λέγεται υγιεινή των χεριών

Φροντίζουμε το ανοσιακό μας σύστημα, προστατευόμαστε από τον SARS-CoV-2

Ο πιο σημαντικός σύμμαχος για την προστασία της υγείας μας, είναι η προσωπική φροντίδα για την ενίσχυση του ανοσιακού μας συστήματος.

  1. Εμπλουτίζουμε τη διατροφή μας με όσπρια, λαχανικά και φρούτα, τα οποία περιέχουν τις απαραίτητες θρεπτικές ουσίες και βιταμίνες.

  2. Ασκούμαστε τακτικά και φροντίζουμε τη φυσική μας κατάσταση.

  3. Επιλέγουμε δραστηριότητες και ασχολίες που μας ανυψώνουν τη διάθεση, αποφεύγουμε καταστάσεις που επηρεάζουν αρνητικά την ψυχολογία μας

  4. Διατηρούμε σταθερό το καθημερινό μας ωράριο ύπνου και φροντίζουμε για την επάρκεια του ( 7- 9 ώρες).
Διαβάστε επίσης