ΕΛΛΑΔΑ

Η Ένωση κατασκευαστών ταμειακών μηχανών τα βάζει με την κυβέρνηση

Η Ένωση κατασκευαστών ταμειακών μηχανών τα βάζει με την κυβέρνηση
EUROKINISSI/ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΝΤΖΙΑΡΗΣ

Απάντηση στον κυβερνητικό σχεδιασμό για το μπλόκο στη φοροδιαφυγή που συντελείται με τα κόλπα των επιτήδειων στις ταμειακές μηχανές δίνει η Ένωση κατασκευαστών ταμειακών μηχανών.

Όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση «το πρόβλημα δεν βρίσκεται στην αλλοίωση των καταχωρημένων συναλλαγών στις ασφαλείς φορολογικές ταμειακές μηχανές νέων προδιαγραφών. Βρίσκεται στην αποφυγή έκδοσης αποδείξεων, στις «απλές χειρόγραφες» αποδείξεις που εκδίδονται στην λιανική και στα «απλά χειρόγραφα» ή ακόμα και στα μηχανογραφικά «χωρίς καμιά διασφάλιση» Τιμολόγια ή Δελτία Αποστολής που εκδίδονται στην χονδρική και μπορούν να αλλοιωθούν εκ των υστέρων χωρίς ιδιαίτερες γνώσεις και ικανότητες».

Μάλιστα η Ένωση τονίζει ότι από το «2013 που στη χώρα μας διατίθενται φορολογικές ταμειακές μηχανές νέων προδιαγραφών (άνω του 50% των υφιστάμενων σήμερα ταμειακών μηχανών), δεν έχει καταγραφεί κανένα κρούσμα παραποίησης καταχωρημένων συναλλαγών σε αυτές».

Διαβάστε ολόκληρη την ανακοίνωση

«Σχετικά με πρόσφατα δημοσιεύματα και αναφορές στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο, που αναφέρονται στην μεταφορά τεχνογνωσίας από το Γερμανικό κρατίδιο του Βρανδεμβούργου στην Ελλάδα σχετικά με την «εφαρμογή ενός μηχανισμού στις φορολογικές ταμειακές μηχανές», ο οποίος θα τις καθιστά ασφαλείς και «θα ακυρώνει κάθε προσπάθεια επέμβασης σε αυτές και διαγραφής των συναλλαγών στο τέλος της ημέρας», έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής:

Από το 2013, που στη χώρα μας διατίθενται φορολογικές ταμειακές μηχανές νέων προδιαγραφών (άνω του 50% των υφιστάμενων σήμερα ταμειακών μηχανών), δεν έχει καταγραφεί κανένα κρούσμα παραποίησης καταχωρημένων συναλλαγών σε αυτές. Και δεν πρόκειται να καταγραφεί ποτέ κάτι τέτοιο, γιατί η «ανακάλυψη του Βρανδεμβούργου», είναι ένα μέρος των υποχρεωτικών τεχνικών προδιαγραφών όλων των ταμειακών μηχανών, που από το 2013 διατίθενται στην ελληνική αγορά.

Πιο συγκεκριμένα, επιτροπή που συγκροτήθηκε με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών το 2010, στην οποία συμμετείχαν στελέχη του Υπουργείου, ειδικοί επιστήμονες Μετσόβιου Πολυτεχνείου και φορείς της αγοράς, αφού έλαβε υπόψιν της όλες τις νέες τεχνολογικές εξελίξεις και τις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές, κατέληξε σε πόρισμα όπου καθόριζε τις νέες τεχνικές προδιαγραφές των ταμειακών μηχανών.

Οι προδιαγραφές αυτές, με την έγκριση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενσωματώθηκαν με την ΠΟΛ.1220, στο ελληνικό φορολογικό δίκαιο το 2012 και επικεντρώνονται κυρίως σε τρεις κατευθύνσεις :

α) Την απόλυτη διασφάλιση της καταγραφής κάθε απόδειξης, άμεσα με την έκδοσή της, σε δύο διαφορετικά αποθηκευτικά μέσα και την αποθήκευση των δεδομένων της απόδειξης σε τρίτο απαραβίαστο αποθηκευτικό μέσο.

β) Την διασφάλιση του απαραβίαστου του φορολογικού μικροκώδικα και των αποθηκευμένων δεδομένων.

γ) Την υποχρεωτική δυνατότητα των ταμειακών μηχανών, να «επικοινωνούν» με τις κεντρικές πληροφοριακές υποδομές του TAXIS, μέσω internet (ADSL ή GPRS σύνδεσης) με τη χρήση ασφαλών πρωτοκόλλων (SSL/TLS 1).

Παράλληλα με την θεσμοθέτηση των τεχνικών προδιαγραφών, το 2013, κατασκευάστηκε και εγκαταστάθηκε στις πληροφοριακές υποδομές της Γ.Γ.Π.Σ., Server με εφαρμογή λογισμικού κατάλληλη για την συλλογή, καταχώρηση και επεξεργασία των συναλλαγών των φορολογικών ταμειακών μηχανών. Ο συγκεκριμένος server είναι σε θέση να δεχτεί καθημερινά, συναλλαγές και δεδομένα από τουλάχιστον 1.000.000 επιχειρήσεις. Στην πιλοτική λειτουργία του Server και με την εθελοντική συμμετοχή κάποιων επιχειρήσεων, έχουν συγκεντρωθεί ήδη σχεδόν 3.000.000 συναλλαγές.

Αναλογιζόμενοι τα ανωτέρω, θέτουμε τα εξής ερωτήματα :

Που αποσκοπεί και ποιοι επωφελούνται από την ατεκμηρίωτη προσπάθεια απαξίωσης της ασφάλειας των σύγχρονων φορολογικών ταμειακών μηχανών νέων προδιαγραφών στη χώρα μας;

Γιατί η πολυδιαφημιζόμενη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με το TAXIS δεν εφαρμόζεται, καθόσον μάλιστα δεν θα προκαλέσει καμιά οικονομική επιβάρυνση στις επιχειρήσεις και στη Πολιτεία αφού οι υπάρχουσες ταμειακές μηχανές διαθέτουν αυτή την δυνατότητα;

Ποιος ο λόγος της επταετούς αναβλητικότητας του μέτρου αυτού, που θα καθιστούσε αδύνατη την έκδοση αποδείξεων από «μη εγκεκριμένα εκτυπωτικά συστήματα» και θα περιόριζε το φαινόμενο της μη έκδοσης αποδείξεων, καθόσον η δραστηριότητα κάθε επιχείρησης θα παρακολουθείται σε καθημερινή βάση;

Ποιος ο λόγος που οι ελεύθεροι επαγγελματίες απαλλάσσονται, με Υπουργική Απόφαση του 2014, από την έκδοση αποδείξεων μέσω ασφαλών φορολογικών συστημάτων; Είναι δυνατόν με τον τρόπο αυτό να κλείσουν οι δίοδοι φοροδιαφυγής που διαπιστώνουν από κοινού η ελληνική κυβέρνηση και το γερμανικό κρατίδιο του Βρανδεμβούργου;

Η ελληνική πολιτεία ας μην κωλυσιεργεί και ας μην επιτρέπει να φαλκιδεύονται οι αποφάσεις της από σκόπιμες και εκ του πονηρού διαδόσεις που διακινούνται από όσους προσβλέπουν σε αλλότρια συμφέροντα που καμιά σχέση δεν έχουν με το δημόσιο συμφέρον.

Το πρόβλημα δε βρίσκεται στην αλλοίωση των καταχωρημένων συναλλαγών στις ασφαλείς φορολογικές ταμειακές μηχανές νέων προδιαγραφών. Βρίσκεται στην αποφυγή έκδοσης αποδείξεων, στις «απλές χειρόγραφες» αποδείξεις που εκδίδονται στην λιανική και στα «απλά χειρόγραφα» ή ακόμα και στα μηχανογραφικά «χωρίς καμιά διασφάλιση» Τιμολόγια ή Δελτία Αποστολής που εκδίδονται στην χονδρική και μπορούν να αλλοιωθούν εκ των υστέρων χωρίς ιδιαίτερες γνώσεις και ικανότητες».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ