Ότζι: Αυτό είναι το τελευταίο γεύμα του ανθρώπου που δολοφονήθηκε προ 5.300 ετών

EPA/ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τα μυστικά του Ότζι, του ανθρώπου των πάγων που έζησε προ 5.300 ετών συνεχίζουν να αποκαλύπτονται. Οι ειδικοί κατάφεραν να ανακαλύψουν τι… έφαγε προτού χάσει τη ζωή του.

Ο Ότζι ανακαλύφθηκε το 1991 στις Άλπεις και οι ερευνητές έκτοτέ έχουν δώσει πολλές λεπτομέρειες για τη ζωή και το τέλος του. Γνωρίζουμε ότι δολοφονήθηκε. Ένα βέλος διαπέρασε την μασχάλη του και σταμάτησε στην υποκλείδια αρτηρία.

Το σώμα του ήταν γεμάτο τατουάζ και λίγο πριν πεθάνει είχε… ακονίσει τα δόντια του. Ακόμη, ξέρουμε πως είχε δυσανεξία στη λακτόζη.

Οι ερευνητές πλέον κατάφεραν, μέσα από τις αναλύσεις στα λείψανά του, να ανακαλύψουν τι έφαγε πριν πεθάνει.

Στην έρευνά τους, που δημοσιεύεται στο περιοδικό Current Biology, οι επιστήμονες εξηγούν λεπτομερώς τις τεχνικές που χρησιμοποίησαν για να φτάσουν στα τελικά συμπεράσματά τους.

Οι αναλύσεις στο στομάχι του Ότζι άργησαν πολύ καθώς οι επιστήμονες δεν μπορούσαν να το εντοπίσουν. Όμως, όταν τελικώς τα κατάφεραν, δικαιώθηκαν καθώς τα περιεχόμενα του στομάχου του είχαν διατηρηθεί εξαιρετικά.

Τι είχε φάει λοιπόν πριν πεθάνει; Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το τελευταίο του γεύμα αποτελούνταν από μαγειρεμένους κόκκους και κρέας.

Η ομάδα των ερευνητών κατάφερε να εντοπίσει συνολικά 167 φυτικές και ζωικές πρωτεΐνες στο στομάχι του Ότζι. Σύμφωνα με τον George Dvorsky, μέλος της επιστημονικής ομάδας, το 46% του στομάχου του περιείχε υπολείμματα ζωικού λίπους.