ΚΟΣΜΟΣ

Γένοβα: Αυξάνεται ο αριθμός των νεκρών από την κατάρρευση της γέφυρας

Γένοβα: Αυξάνεται ο αριθμός των νεκρών από την κατάρρευση της γέφυρας
EPA/LUCA ZENNARO/ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αυξήθηκε ο αριθμός των νεκρών από την κατάρρευση της γέφυρας στον αυτοκινητόδρομο A10 της ΓένοβαςΣύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, τουλάχιστον 39 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους.

Πέντε, δεν έχουν ακόμη αναγνωριστεί από τους συγγενείς τους. Οι τραυματίες στα νοσοκομεία είναι δεκαέξι, εκ των οποίων δώδεκα σε σοβαρή κατάσταση.

Στο μεταξύ, οι πυροσβέστες προσπαθούν ακόμη να εντοπίσουν τυχόν επιζώντες κάτω από τα ερείπια.

Ο περιφερειάρχης της ευρύτερης περιοχής της Γένοβας, Τζοβάνι Τότι, δήλωσε ότι «υπάρχουν ελπίδες να μπορέσουν να σωθούν οι περισσότεροι τραυματίες» και επιβεβαίωσε ότι «αναζητώνται ακόμη πολλοί αγνοούμενοι, κάτω από τη γέφυρα».

Το χρονικό

Η κατάρρευση της γέφυρας σημειώθηκε γύρω στις 11:30 (τοπική ώρα, 12:30 ώρα Ελλάδας) της Τρίτης εν μέσω ισχυρής καταιγίδας με καταρρακτώδη βροχόπτωση και ισχυρούς ανέμους. Μάλιστα, σύμφωνα με αναφορές αυτοπτών μαρτύρων που φιλοξενεί η La Repubblica, η κατάρρευση της οδογέφυρας ίσως οφείλεται σε κεραυνό που έπεσε στην περιοχή.

Πρόκειται για ένα ενδεχόμενο που θα πρέπει φυσικά να εξακριβωθεί από τις έρευνες, αλλά το οποίο φαίνεται να ενισχύεται και από το γεγονός ότι ένα σπίτι, που βρισκόταν δίπλα στην γέφυρα, καταστράφηκε ολοσχερώς από πυρκαγιά που εκδηλώθηκε μετά την κατάρρευση. Δυο άνθρωποι που ζούσαν σε αυτό, μεταφέρθηκαν με εγκαύματα σε νοσοκομείο της Γένοβας.

Η γέφυρα Μοράντι που βρίσκεται στα δυτικά του μεγάλου ιταλικού λιμανιού, αποτελεί συγκοινωνιακό κόμβο και συνδέει το κέντρο της Γένοβας με το αεροδρόμιο και τις γύρω πόλεις. Επιπλέον, ο αυτοκινητόδρομος που διέρχεται από την οδογέφυρα είναι μια σημαντική αρτηρία προς την Ιταλική Ριβιέρα και τη νότια ακτή της Γαλλίας.

Έργα ανακαίνισης είχαν γίνει το 2016 στη γέφυρα, η οποία είχε εγκαινιασθεί το 1967 και έχει συνολικό μήκος 1,2 χιλιόμετρο. Η εταιρεία που εξασφαλίζει τη λειτουργία της ανακοίνωσε πως, όταν σημειώθηκε η κατάρρευση, εκτελούνταν έργα ενίσχυσης των θεμελίων της, προσθέτοντας πως η γέφυρα βρισκόταν υπό διαρκή παρακολούθηση.

Σύμφωνα, πάντως, με έκθεση που είχε συνταχθεί το 2011 από την ιταλική εταιρεία αυτοκινητοδρόμων Autostrade per l’Italia, εδώ και χρόνια η οδογέφυρα Μοράντι εμφάνιζε σοβαρά δείγματα φθοράς. Όπως αναφέρει το ιταλικό πρακτορείο ANSA επικαλούμενο στοιχεία από τη συγκεκριμένη έκθεση, «οι ουρές αυτοκινήτων και ο όγκος της κυκλοφορίας επιτάχυναν τη φθορά στη δομή της οδογέφυρας σε καθημερινή βάση στις ώρες αιχμής. Γι’αυτό και η συγκεκριμένη υποδομή υποβαλλόταν διαρκώς εδώ και χρόνια σε εργασίες συντήρησης».

Σύμφωνα με την περιφερειακή διεύθυνση της Πυροσβεστικής της Γένοβας, η γέφυρα κατέρρευσε σε μεγάλο μέρος πάνω σε σιδηροδρομικές γραμμές. Τα συντρίμμια της άγγιξαν επίσης ένα εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας που βρίσκεται από κάτω, όμως φαίνεται πως έχει πληγεί μόνο ο χώρος στάθμευσης του εργοστασίου. Το εργοστάσιο ήταν άδειο, καθώς είναι παραμονή της αργίας της 15ης Αυγούστου -- βρισκόταν εκεί μόνο μια ομάδα συντήρησης. Τα σιδηροδρομικά δρομολόγια γύρω από τη Γένοβα έχουν διακοπεί.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ