Μπορεί οι πτήσεις κατά τη διάρκεια της νύχτας να είναι, συνήθως, πιο ευχάριστες για τους επιβάτες καθώς έχουν την ευκαιρία να κοιμηθούν ή να απολαύσουν τα μαγευτικά φώτα, αλλά ένας πιλότος αποκαλύπτει πως η προσγείωση του αεροπλάνου εκείνη την ώρα δεν είναι και τόσο εύκολη δουλειά.

Διαβάστε επίσης

«Οι περισσότεροι από εμάς σκεφτόμαστε τα αεροδρόμια ως κάποια πολύ καλά φωτισμένα μέρη και είναι αλήθεια πως οι περιοχές γύρω από το κτήριο του αεροδρομίου είναι -τις περισσότερες φορές- έντονα φωτισμένες. Όμως, οι λεωφόροι και οι μεγάλοι δρόμοι γύρω από το αεροδρόμιο, ειδικά όταν αυτό βρίσκεται εντός αστικού τοπίου, είναι τόσο φωτισμένοι που συχνά ψάχνουμε ένα πιο σκοτεινό σημείο ώστε να βρούμε τον διάδρομο προσγείωσης» αποκαλύπτει ο  Mark Vanhoenacker, πιλότος και συγγραφέας του βιβλίου «Πώς να προσγειώσεις ένα αεροπλάνο».

Οι πιλότοι βασίζονται σε όργανα ελέγχου πτήσης, σε αισθητήρες πλοήγησης και αισθητήρες καιρικών συνθηκών (ραντάρ κυρίως) αντί της όρασής τους όταν πετούν τη νύχτα ή όταν βρίσκονται πάνω από τα σύννεφα, όπως αναφέρεται και στο Express.

Στο εξωτερικό τους, τα αεροπλάνα διαθέτουν πολλά φώτα ώστε να βοηθούν τους πιλότους στην προσγείωσή τους στο σκοτάδι, αλλά και για να εντοπίζονται από τους άλλους. Τα φώτα προσγείωσης μπορεί να είναι τοποθετημένα σε διαφορετικές θέσεις, από τα φτερά μέχρι και την άτρακτο, αναλόγως με τον τύπο του αεροπλάνου.

Οι πιλότοι αναβοσβήνουν αυτά τα φώτα όταν ετοιμάζονται για προσγείωση αλλά και κατά την τελική τους προσέγγιση προς τον διάδρομο, για να ειδοποιηθεί ο πύργος ελέγχου.

Σε ένα αεροσκάφος υπάρχουν πάντα κόκκινα και πράσινα LEDs σε κάθε του φτερό, ώστε να προσδιορίζεται η κατεύθυνση στην οποία αυτό βρίσκεται κατά τη διάρκεια μίας νυχτερινής πτήσης. Το πράσινο φως είναι στα δεξιά και το κόκκινο στα αριστερά.

Σε περίπτωση που οι πιλότοι δεν μπορούν να δουν τίποτα από το πιλοτήριο, επιχειρούν προσγείωση με ελάχιστη ορατότητα, βάσει των ενδείξεων των οργάνων.

Κατά τη διάρκεια τόσο της απογείωσης, όσο και της προσγείωσης, οι επιβάτες καλούνται να ανοίγουν τα σκίαστρα για λόγους ασφαλείας.

Συγκεκριμένα, τα σκίαστρα πρέπει να είναι ανοιχτά ώστε να υπάρχει ορατότητα και το πλήρωμα να έχει γνώση του τι γίνεται έξω από το αεροσκάφος σε περίπτωση που συμβεί κάποιο ατύχημα. Έτσι, εάν κάτι πάει στραβά κατά την απογείωση ή την προσγείωση, οι αεροσυνοδοί οφείλουν να έχουν πλήρη εικόνα ώστε να δώσουν τις απαραίτητες οδηγίες στους ταξιδιώτες.

Για παράδειγμα, θα μπορούν να δουν εάν κάτω από το αεροπλάνο υπάρχει θάλασσα ώστε να δώσουν σήμα στον κόσμο να φορέσει σωσίβια. Εκτός των παραπάνω, οι επιβάτες θα μπορούν έτσι να παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες απ’ όσα βλέπουν, στο πλήρωμα.


Διαβάστε επίσης

Αυτό είναι το ξενοδοχείο που θέλει να… αλλάξει τον κόσμο

Ιαπωνία: Δύο αμερικανικά στρατιωτικά αεροσκάφη συγκρούστηκαν στον αέρα

Πράγα: Η «μποέμισα» της Ευρώπης με τον αναλλοίωτο χαρακτήρα

Νυμφαίο: Ένα… παραμύθι από χιόνι!