Τη βαθιά θλίψη της για την καταστροφή που υπέστη ο καθεδρικός ναός της Παναγίας των Παρισίων, εξέφρασε η υπουργός Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά. Τόνισε, επίσης, ότι η Ελλάδα θα στηρίξει την προσπάθεια αποκατάστασης του καθεδρικού ναού του Παρισιού.

«Είναι βαθιά η θλίψη της καταστροφής αυτής -που την είδαμε ζωντανά να συμβαίνει στα μάτια μας μέσα από τις οθόνες της τηλεόρασης (...). Είτε πρόκειται για ατύχημα -στην προκειμένη περίπτωση μάλλον αυτό συμβαίνει- είτε για κακόβουλη ενέργεια, όταν βλέπουμε ένα μνημείο να καταρρέει μπροστά στα μάτια μας νομίζω πια έχουμε μια πιο συναισθηματική σχέση πολύ μεγαλύτερη απ' ό,τι στο παρελθόν, γιατί η ζωή των μνημείων ταυτίζεται με στιγμές της ζωής μας, τα επισκεπτόμαστε» υπογράμμισε η κ. Ζορμπά, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ «Πρακτορείο 104,9 FM».

«Εδώ είχαμε ένα μνημείο που ήταν σημείο αναφοράς της πόλης, όχι μόνο για τους Γάλλους πολίτες στην καθημερινή τους ζωή, αλλά και για εκατομμύρια επισκέπτες. Έχουμε φωτογραφηθεί εκεί, είναι μέρος της ζωής μας πια. Οπότε η καταστροφή ενός μνημείου είναι μια απώλεια και προσωπική και φυσικά μια απώλεια της ιστορίας ενός τόπου. Είναι του 11ου αιώνα το μνημείο, έχει επιζήσει διαφόρων περιπετειών, επιθέσεων και καταστροφών και σήμερα βλέπουμε ότι βρίσκεται σε αυτή την κατάσταση», πρόσθεσε.

Υπογράμμισε ότι η Ελλάδα θα στηρίξει την προσπάθεια αποκατάστασης του καθεδρικού ναού του Παρισιού, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «θα το διερευνήσουμε άμεσα». Επισήμανε ότι πρέπει να υπάρχει εγρήγορση για τη διατήρηση των μνημείων, σημειώνοντας, ωστόσο, πως η αίσθηση ότι μπορεί να συμβεί κάτι που κανείς δεν το περιμένει, αυτός ο αιφνιδιασμός δηλαδή, θα πρέπει να μας κινητοποιήσει για έναν καλύτερο σχεδιασμό για μια καλύτερη αντιμετώπιση των πραγμάτων σε ότι αφορά τα μνημεία.

Ο ναός βρισκόταν εν μέσω ανακαίνισης, με σκαλωσιές σε τμήματά του, κι ορισμένα από τα περίφημα μπρούτζινα γλυπτά του είχαν αφαιρεθεί την περασμένη εβδομάδα για συντήρηση.

Η Παναγία των Παρισίων, που άρχισε να οικοδομείται το 1163 και ολοκληρώθηκε περίπου έναν αιώνα αργότερα, θεωρείται υπόδειγμα της γαλλικής γοτθικής εκκλησιαστικής αρχιτεκτονικής.

Η οροφή του ναού, το μεγαλύτερο μέρος της οποίας καταστράφηκε, ήταν μια από τις παλαιότερες τέτοιες κατασκευές στο Παρίσι.

Διαβάστε επίσης