Η Επιτροπή Εμπορίου της Γερουσίας εξετάζει την πιστοποίηση του Boeing 737 MAX
Πηγή: (AP Photo/Elaine Thompson)

Ο διοικητής της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) Στιβ Ντίξον θα καταθέσει ενώπιον της Επιτροπής Εμπορίου της Γερουσίας στις 17 Ιουνίου σχετικά με την πιστοποίηση του αεροσκάφους Boeing 737 MAX που έχει εμπλακεί σε δύο τραγικά αεροπορικά δυστυχήματα μέσα σε ένα πεντάμηνο τα οποία στοίχισαν τη ζωή σε 346 ανθρώπους.

Η επιτροπή ανακοίνωσε ότι ο Ντίξον “θα καταθέσει για ζητήματα που σχετίζονται με τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη, την πιστοποίηση και τη λειτουργία των αεροσκαφών” του συγκεκριμένου τύπου που έχουν καθηλωθεί από το Μάρτιο του 2019.

Η πρακτική που εφάρμοσε η FAA για μεγάλο χρονικό διάστημα, αναθέτοντας τις διαδικασίες πιστοποίησης των αεροσκαφών σε εργαζόμενους της Boeing για το αεροσκάφος ΜΑΧ βρίσκεται στο επίκεντρο σοβαρής κριτικής από το Κογκρέσο.

Το Reuters έχει αναφέρει ότι η FAA δεν αναμένεται να προχωρήσει στην πτητική πιστοποίηση του αναφερόμενου αεροσκάφους τουλάχιστον μέχρι τον Αύγουστο.

Η Επιτροπή Μεταφορών της Βουλής των Αντιπροσώπων είχε χαρακτηρίσει τον Μάρτιο τη διαδικασία πιστοποίησης του αεροσκάφους 737 ΜΑΧ από την FAA “ουσιαστικά αναποτελεσματική” δηλώνοντας ότι η αναφερόμενη υπηρεσία απέτυχε στο καθήκον της να εντοπίσει ουσιαστικά προβλήματα ασφάλειας του αεροσκάφους.

Σημειώνεται ότι η Boeing ανακοίνωσε την περασμένη Τετάρτη, ότι άρχισε την παραγωγή του αεροσκάφους 737 MAX, στη γραμμή παραγωγής της εταιρείας στο Ρέντον της Πολιτείας Ουάσιγκτον.

Η παραγωγή του αναφερόμενου τύπου αεροσκάφους άρχισε με «χαμηλούς ρυθμούς» μετά τη διακοπή της τον Ιανουάριο και αφού είχαν προηγηθεί δύο τραγικά αεροπορικά δυστυχήματα με την εμπλοκή αεροσκαφών του τύπου.

Τα αεροσκάφη 737 ΜΑΧ καθηλώθηκαν το Μάρτιο του 2019, μετά το δεύτερο αεροπορικό δυστύχημα σε ένα πεντάμηνο.

Ωστόσο, η Boeing αρνήθηκε να ανακοινώσει ποιος είναι ο ρυθμός παραγωγής του αεροσκάφους σήμερα.

Παραιτήθηκε ο γενικός διευθυντής της Boeing μετά το σκάνδαλο των 737 MAX

Η εταιρεία είχε ανακοινώσει τον προηγούμενο μήνα ότι αναμένει την επανέναρξη των παραδόσεων του 737 ΜΑΧ το τρίτο τρίμηνο, με την παραγωγή να αρχίζει και πάλι με χαμηλούς ρυθμούς το δεύτερο τρίμηνο, πριν από τη σταδιακή αύξησή της σε 31 αεροσκάφη τον μήνα, το 2021.

Διαβάστε επίσης