Επιβεβαιώθηκε από τη NASA ο «κανόνας των πέντε δευτερολέπτων»

cdc.gov

Ο αστικός μύθος για τον κανόνα «των πέντε δευτερολέπτων» τεκμηριώνεται επιστημονικά. Το φαγητό μπορεί να φαγωθεί αν πέσει κάτω, αλλά υπό ορισμένες προϋποθέσεις.

Οι μηχανικοί Μαρκ Ρόμπερ και Μάικ Μίχαμ δήλωσαν σε συνέντευξη στο Science Channel «Ο κανόνας των πέντε δευτερολέπτων είναι στην πραγματικότητα ο κανόνας 30 δευτερολέπτων υγρασίας και επιφάνειας. Το μέσο βακτήριο κινείται με ταχύτητα 0.00045 μιλίων την ώρα -67 φορές πιο αργά από ένα μέσο σαλιγκάρι. Οπότε, οποιοδήποτε φαγητό πέσει στο πάτωμα, ξεπηδούν αμέσως μικρές ποσότητες βακτηρίων».

Αυτό που ανακάλυψαν είναι πως ένα τρόφιμο που βρίσκεται σε πάτωμα με υγρασία για περισσότερα από 30 δευτερόλεπτα από τη στιγμή που έπεσε, συγκεντρώνει 10 φορές περισσότερα βακτήρια σε σχέση με το να μαζευτεί από κάτω, σε μόλις 3 δευτερόλεπτα. Η Το E.Coli, η σαλμονέλα και η λιστέρια «λατρεύουν» την υγρασία, οπότε απορροφούν νερό και θρεπτικά στοιχεία για να αναπτυχθούν.

Εκτός αυτού, σημαντικό ρόλο παίζει και η επιφάνεια που θα πέσει κάτι. Τα χαλιά συγκεκριμένα, μεταφέρουν λιγότερα μικρόβια συγκριτικά με το πάτωμα και τον μουσαμά.