Βρετανία: Το τζιν και το γάλα σόγιας επέστρεψαν στο καλάθι των νοικοκυρών
Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: REUTERS/Darren Staples

Προσαρμοζόμενη στις σύγχρονες καταναλωτικές τάσεις, η στατιστική υπηρεσία της Βρετανίας ONS ανακοίνωσε ότι το τζιν επέστρεψε στο επίσημο καλάθι αγορών του μέσου βρετανικού νοικοκυριού, ενώ για πρώτη φορά προστέθηκε σε αυτό το γάλα μη ζωικής προέλευσης, όπως από σόγια, ρύζι και βρώμη.

Η ONS καταρτίζει ένα καλάθι αγορών με προϊόντα που αντιπροσωπεύουν τις καταναλωτικές συνήθειες των Βρετανών κάθε χρόνο. Το 2017, η ONS προσέθεσε 16 αγαθά στο καλάθι, αφαίρεσε 11 και προχώρησε αλλαγές σε 8.

Ύστερα από απουσία 13 ετών, το τζιν επέστρεψε καθώς αυξάνεται η κατανάλωσή του, εν μέρει λόγω της αύξησης του αριθμού μικρών παραγωγών του οινοπνευματώδους ποτού. Το γάλα μη ζωικής προέλευσης έκανε την εμφάνισή του στη λίστα, ενδεικτικό της δημοτικότητας της διατροφής χωρίς ζωικά γαλακτοκομικά προϊόντα.

Στο καλάθι προστέθηκαν τα κράνη ποδηλάτου ύστερα από 12 χρόνια απουσίας, λόγω της αυξανομένης δημοτικότητας της ποδηλασίας, χάρη στις επιτυχίες των Βρετανών ποδηλατών στους Ολυμπιακούς Αγώνες και στον Γύρο της Γαλλίας. Τα παιδικά σκούτερ αντικατέστησαν τις παιδικές κούνιες, ενώ τα απλά κινητά τηλέφωνα αφαιρέθηκαν από τη λίστα ύστερα από την αυξημένη χρήση των smartphones.

«Η ετήσια αναθεώρηση του καλαθιού μας επιτρέπει να ακολουθούμε τις τελευταίες τάσεις, διασφαλίζοντας ότι η μέτρηση του πληθωρισμού αντανακλά τη μεταβολή του κόστους που βιώνουν οι καταναλωτές», ανέφερε ο Φιλ Γκούντινγκ, στατιστικολόγος της ONS.

Η Βρετανία εισήγαγε το επίσημο καλάθι αγορών το 1947 ως έναν τρόπο υπολογισμού του πληθωρισμού. Όταν εμφανίστηκαν οι πρώτες λίστες, ίσχυε ακόμα η διανομή τροφίμων και αγαθών με δελτίο καθώς ήταν ακόμα αισθητός στη Βρετανία ο αντίκτυπος από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.

Διαβάστε επίσης
Δες τον κόσμο μέσα από το φακό του CNN Greece. Ακολούθησέ μας στο Instagram!