Ένα νέο είδος Γαλάγου βρέθηκε στην Ανγκόλα - και κινδυνεύει ήδη να εξαφανιστεί

CNNi

Βαθιά στη ζούγκλα της Ανγκόλα, οι επιστήμονες ανακάλυψαν ένα νέο είδος πρωτεύοντος ζώου και αυτό χάρη στις μοναδικές κραυγές του. Όμως το θλιβερό είναι πως η ομάδα των μικρών Γαλάγων (ημιπιθήκων) που βρέθηκαν βρίσκεται σε άμεσο κίνδυνο εξαφάνισης λόγω της καταστροφής του περιβάλλοντος που ζουν.

Ο μικρός Γαλάγος που ζει στην Ανγκόλα είναι ένα είδος μωρού σε σχέση με τους συγγενείς του που ζουν στην Αφρική. Όπως περιγράφει το CNNi, η νέα αυτή ανακάλυψη έγινε από ερευνητές του βρετανικού πανεπιστημίου Oxford Brookes, όταν ένας «νάνος» Γαλάγος άρχιζε να βγάζει κραυγές. Ήταν η περίοδος αναπαραγωγής του ζώου.

170406174228 new species angola 1 exlarge 169

Σύντομα οι φωνές αυτές έγιναν αντιληπτές από τους ερευνητές που βρίσκονταν σε αποστολή στην περιοχή. Η ομάδα, οπλισμένη με φακούς νυχτερινής όρασης, φωτογραφικές μηχανές και συσκευές εγγραφής ήχου άκουγε και παρατηρούσε τα μικρά ζώα, τα οποία είναι μακρινοί ξάδελφοι των μεγάλων πιθήκων αλλά και των ανθρώπων.

Όπως περιγράφει μια ερευνήτρια στο CNNi:

170406173200 galagoides demidovii elena bersacola exlarge 169

Ακολουθούσαμε την μικρή ομάδα των ζώων και κάθε φορά που κραύγαζαν, τα ηχογραφούσαμε. Σιγά σιγά μας συνήθισαν. Μετά από μια ώρα δεν έφευγαν από το σημείο τους.

Σύμφωνα με τις περιγραφές της ερευνήτριας, κατάλαβαν πως πρόκειται για ένα είδος που δεν είναι γνωστό στην επιστήμη λόγω των ήχων που έβγαζαν. Κάθε πλάσμα της φύσης έχει ένα μοναδικό κάλεσμα και το δικό τους ήταν όντως ιδιαίτερο.

Αν και πρόκειται για μια μοναδική ανακάλυψη, οι ερευνητές εκφράζουν τις ανησυχίες τους για τα μικρά ζώα και την διαιώνισή τους καθώς στο περιβάλλον τους υπάρχει η ανθρώπινη παρέμβαση.

cnn

Αυτό συμβαίνει είτε λόγω της καταστροφής των δασών είτε λόγω του κυνηγιού. «Υπάρχουν τέσσερα διαφορετικά είδη και το κρέας τους πωλείται στις τοπικές αγορές» λέει ένας από τους επιστήμονες.

Η νέα αυτή ανακάλυψη δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό "American Journal of Physical Anthropology" τον Ιανουάριο του 2017. Οι επιστήμονες αναφέρουν ότι το ζώο αυτό θα μπορούσε κάλλιστα να είχε εξαφανιστεί σε λίγα χρόνια και ποτέ κανείς να μην είχε μάθει την ύπαρξή του. Προσθέτουν ότι θα επιστρέψουν κάποια στιγμή στη ζούγκλα της Ανγκόλα για να βρουν τρόπο να βοηθήσουν το νέο είδος να μην εξαφανιστεί αλλά και να αναζητήσουν για άλλα είδη που πολύ πιθανόν να κρύβονται εκεί.

New primate discovered in Angola -- and it's already in danger, By Sophie Morlin-Yron, CNN