ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μπουτάρης: Στόχος μας να γίνει η Θεσσαλονίκη μια πόλη - προορισμός

Μπουτάρης: Στόχος μας να γίνει η Θεσσαλονίκη μια πόλη - προορισμός
EUROKINISSI

«Ο στόχος μας είναι να κάνουμε τη Θεσσαλονίκη πόλη-προορισμό, ασχέτως εποχής» τονίζει από τη Βιέννη, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης.

Ταυτόχρονα επισημαίνει, πως από την ανάληψη της δημοτικής αρχής από τον ίδιο, πριν από έξι χρόνια, υπήρξαν θεαματικές αυξήσεις, με έναν υπερδιπλασιασμό στον αριθμό των διανυκτερεύσεων, που ενώ το 2011 ήταν 1,2 εκατομμύρια, το 2017 ξεπερνούν τα 2,5 εκατομμύρια.

«Ίσως να μην έχουμε τα τουριστικά ενδιαφέροντα που μπορεί να παρουσιάζει ένα νησί, ήλιο και θάλασσα, όμως έχουμε μια πάρα πολύ μεγάλη ιστορία και πάρα πολλά μνημεία, ενώ με τη Θεσσαλονίκη σαν κέντρο, μικρές έχουν γίνει σήμερα οι αποστάσεις με τους νέους δρόμους, για παράδειγμα προς Γιάννενα, Καβάλα, Ξάνθη ή Κομοτηνή ή ακόμη προς Χαλκιδική, προς Πιερία ή προς άλλες παραλίες» προσθέτει, μιλώντας στο Αθηναϊκό πρακτορείο.

Αναφέρει επίσης το γεγονός, πως από την άλλη πλευρά καταφθάνουν στη Θεσσαλονίκη πάνω από ένα εκατομμύριο πολίτες τον χρόνο από την ΠΓΔΜ, καθώς, όπως σημειώνει, δεν έρχονται για μία φορά, αλλά ακόμη και τρεις και τέσσερις φορές τον χρόνο, γιατί απέχουν από τη Θεσσαλονίκη μόλις 250 χιλιόμετρα και «στόχος είναι να τους φέρνουμε τα Σαββατοκύριακα, αλλά και τις καθημερινές, για μεγαλύτερες διακοπές».

Σε σχέση με τον θρησκευτικό τουρισμό, ο Γιάννης Μπουτάρης παρατηρεί, πως πριν από μερικά χρόνια δόθηκε βαρύτητα στο είδος αυτό του τουρισμού, το οποίο εξακολουθεί να προωθείται και τώρα οργανώνεται η λεγόμενη «Διαδρομή του Αποστόλου Παύλου» -για την οποία ιδιαίτερο ενδιαφέρον δείχνουν οι καθολικοί επισκέπτες- που ξεκινά από τους Φιλίππους, όπου ήταν η πρώτη εμφάνιση του Αποστόλου και συνεχίζει προς Βέροια και Θεσσαλονίκη, όπου και υπάρχει και το συγκεκριμένο σημείο που απηύθυνε τον λόγο του.

Κατά την άποψη του δημάρχου της Θεσσαλονίκης, ο θρησκευτικός τουρισμός δεν σημαίνει πως οι επισκέπτες θα έλθουν σε ένα μοναστήρι για να προσευχηθούν, αλλά θα έλθουν να δουν αυτά τα έργα τέχνης που λέγονται μοναστήρια, όπως και για να δουν τον μοναστικό τρόπο ζωής.

Ένας άλλος σημαντικός τομέας, όπως σημειώνει, είναι ο «στρατιωτικός τουρισμός» καθώς υπάρχουν τα κοιμητήρια του Α ΄Παγκοσμίου Πολέμου, στα οποία είναι θαμμένοι πάνω από 10.000 άνθρωποι και τα οποία είναι εξαιρετικά συντηρημένα, γιατί κάθε χρόνο γίνεται η απαραίτητη συντήρησή τους και πάνω σε αυτό το θέμα προτείνονται «διαδρομές» και προς τα υπάρχοντα κοιμητήρια σε Σκρα -Κιλκίς Λαχανά, αλλά και στα εκεί πεδία μάχης, στα οποία μπορεί να μεταβεί ο επισκέπτης.

Αναφερόμενος στην προσφορά πολιτισμού στη Θεσσαλονίκη, ο Γιάννης Μπουτάρης παραπέμπει στις πάρα πολλές πολιτιστικές δράσεις, με θέατρο, μουσική, χορό, με τον κόσμο να γεμίζει τις αίθουσες, που σημαίνει, όπως λέει, ότι «ο κόσμος έχει δίψα, έχει ανάγκη από πολιτισμό, ακόμη και όταν το εισιτήριο είναι ακριβό».

Υπάρχει, για παράδειγμα, το σπουδαίο Φεστιβάλ Κινηματογράφου, ενώ εκείνο που, κατά την άποψή του, μετράει ακόμη περισσότερο, είναι τα εργαστήρια που πραγματοποιούνται παράλληλα ή και πριν και μετά το Φεστιβάλ, που είναι μία πολύ καλή πρακτική που εισήγαγε η νέα γενική διευθύντριά του, Ελίζ Ζαλαντό.

Στη συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης επισημαίνει την έλλειψη ξενοδοχειακών μονάδων στην πόλη, παρατηρώντας ότι, όταν κάποιος έχει πληρότητα στα ξενοδοχεία, της τάξης του 85 και 90 %, αυτό σημαίνει πως υπάρχει μία σχετική έλλειψη, ενώ έλλειψη υπάρχει επίσης σε μεγάλα, σύγχρονα ξενοδοχεία, με αίθουσες συναντήσεων, συνεδριάσεων.

Ο ίδιος όμως είναι αισιόδοξος, πιστεύοντας πως η κατάσταση σύντομα θα βελτιωθεί.

Κατά την άποψή του, η κατάσταση των δρόμων, όπως και του αεροδρομίου, «δεν είναι και η καλύτερη» ενώ αναμένει να δει τι θα κάνει η Fraport, που ανέλαβε το αεροδρόμιο, όπως και η ιδιωτική εταιρεία που αγόρασε τις μετοχές στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, στο οποίο καταφθάνουν το χρόνο μόλις 35 κρουαζιερόπλοια, τη στιγμή που ο αντίστοιχος αριθμός στην Σμύρνη είναι 500.

«Είναι ιδιώτες, θέλουν να κερδίσουν, θα πάνε και στην κρουαζιέρα, θα πάνε και στα υδροπλάνα, για τα οποία, αν και έχουν περάσει δύο-τρία χρόνια, δεν μπορεί να βγει ακόμη στην Ελλάδα νομοθεσία για τα υδροπλάνα» αναφέρει χαρακτηριστικά.

Αναφερόμενος στην διοργάνωση προβολής και προώθησης της Θεσσαλονίκης στη Βιέννη, ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης παρατηρεί στη συνέντευξή του, πως επρόκειτο για μία κλασική εκδήλωση «διπλωματίας πόλεων» στο πλαίσιο της οποίας παρουσιάζεται η πόλη σε τουριστικούς πράκτορες, σε ανθρώπους του τουρισμού γενικότερα.

Καταλήγοντας, παρατηρεί πως όλοι αυτοί παροτρύνονται να επιλέξουν την Θεσσαλονίκη για τα τουριστικά προγράμματά τους, ενώ παράλληλα συμμετέχουν και άλλοι επιχειρηματίες, όχι απαραίτητα του τουρισμού και γίνονται συναντήσεις Β2Β (business to business), όπως για παράδειγμα στην εκδήλωση στη Βιέννη, όπου ήλθαν εκπρόσωποι του ιατρικού συλλόγου, ενδιαφερόμενοι για τον ιατρικό τουρισμό ή ακόμη και πανεπιστημιακοί, με το υπόβαθρο όλων των δράσεων να είναι η πόλη της Θεσσαλονίκης

ΔΗΜΟΦΙΛΗ