ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σφοδρές αντιδράσεις στο νομοσχέδιο για την «Αναβάθμιση του Σχολείου»

Σφοδρές αντιδράσεις στο νομοσχέδιο για την «Αναβάθμιση του Σχολείου»
Φωτογραφία αρχείου ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ / ΙΝΤΙΜΕ

Σφοδρές αντιδράσεις συναντά το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την «Αναβάθμιση του Σχολείου», η συζήτηση του οποίου συνεχίζεται για δεύτερη ημέρα στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής.

Την απόσυρση του νομοσχεδίου και διάλογο από την αρχή ζήτησαν συνδικαλιστικές ενώσεις δασκάλων, καθηγητών και η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών, εκφράζοντας τη διαφωνία τους με τις προτεινόμενες από την κυβέρνηση διατάξεις. Σημείο τριβής αποτελούν η επαναφορά της διαγωγής στα απολυτήρια, η τράπεζα θεμάτων, η αύξηση των ωρών μαθημάτων αλλά και των μαθητών στην τάξη, καθώς και η μείωση της ύλης της κοινωνιολογίας έναντι των λατινικών.

Εκ μέρους της ΟΛΜΕ ο αντιπρόεδρος Θεόδωρος Μαλαγάρης αναφερόμενος στην επαναφορά της διαγωγής των μαθητών, έκανε λόγο για «αναχρονισμό», ενώ ο Πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Θανάσης Κικίνης εξέφρασε την απόλυτη διαφωνία του με την αύξηση του αριθμού των μαθητών στη τάξη εν μέσω πανδημίας. Αντίθετος εμφανίστηκε και με τη διδασκαλία των αγγλικών στο νηπιαγωγείο, λέγοντας ότι τα μικρά παιδιά δεν έχουν ακόμη κατακτήσει την μητρική τους γλώσσα, ενώ για τα πειραματικά σχολεία είπε ότι δημιουργούνται υπόνοιες για φωτογραφικές διατάξεις.

Την Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών εκπροσώπησε ο γενικός της γραμματέας Γιώργος Χριστόπουλος που εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι οι κάμερες στα ιδιωτικά σχολεία ήρθαν για να μείνουν. Υποστήριξε ακόμη, ότι η ενίσχυση του χαρακτήρα του σχολείου με εξετάσεις βοηθά τα φροντιστήρια και οδηγεί στην εμπορευματοποίηση του σχολείου.

Τη διαφωνία του με την αύξηση του αριθμού των μαθητών στην τάξη, εξέφρασε ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Τηλέμαχος Κουντούρης σημειώνοντας πως με το νομοσχέδιο υποβαθμίζεται η ποιότητα της εκπαίδευσης.

Αντι-εκπαιδευτικό χαρακτήρισε το νομοσχέδιο η Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Γεωργία Μπουλμέτη, λέγοντας πως απουσιάζουν ρυθμίσεις για τα άτομα με αναπηρία.

«Είμαστε 7 χρόνια στον αέρα» υπογράμμισε από την πλευρά του ο Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Πειραματικών Σπύρος Γλένης.

Θετικά στοιχεία στο συζητούμενο νομοσχέδιο εντόπισαν μόνον ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων Χαράλαμπος Κυριαϊλίδης, ο οποίος υποστήριξε ότι η κυβέρνηση είναι συνεπής σε αυτό που είχε παρουσιάσει ως αντιπολίτευση, αλλά και ο πρόεδρος Φροντιστών Ελλάδος Γιάννης Βαφειαδάκης, χαρακτηρίζοντας θετική τη βάση του 10 αλλά και την αύξηση των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων στο γυμνάσιο. Ως θετική έκρινε τη διάταξη για την επαναφορά των αρχαίων ελληνικών και των λατινικών ως εξεταζόμενων μαθημάτων στις εξετάσεις του Ιουνίου αλλά και στην κατεύθυνση ανθρωπιστικών σπουδών αντιστοίχως η Γεωργία Ξανθάκου Καραμάνου, Πρόεδρος της Εταιρείας Ελλήνων φιλολόγων.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ