ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Παππάς: Τέλος στις γκρίζες ζώνες της τηλεοπτικής διαφημιστικής αγοράς

Παππάς: Τέλος στις γκρίζες ζώνες της τηλεοπτικής διαφημιστικής αγοράς
EUROKINISSI/ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

Να σταματήσουν να υπερασπίζονται τη διατήρηση των «γκρίζων ζωνών» στην αγορά της τηλεοπτικής διαφήμισης κάλεσε τα κόμματα της αντιπολίτευσης, ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής Νίκος Παππάς κατά τη συζήτηση του σχετικού νομοσχεδίου.

«Είναι δυνατόν να κάνουμε ότι δεν ακούμε πως οι διαφημιστικές εταιρείες κάνουν έξι έως και εννέα μήνες να πληρώσουν τα ΜΜΕ; Είναι δυνατόν να κάνουμε ότι δεν ξέρουμε πως διεκδικούν επιστροφές που τις καθιστούν συνιδιοκτήτες σε ΜΜΕ; Και τα ΜΜΕ γίνονται ζημιογόνα; Και πήγαιναν στον δανεισμό με αέρα;», είπε ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής και συνέστησε τα κόμματα που σήμερα κατηγορούν την κυβέρνηση για «σοβιετικού» και «κομμουνιστικού» τύπου ρυθμίσεις, «να μην εκτίθενται διότι η διαφημιστική αγορά είναι μια αγορά γεμάτη από γκρίζες ζώνες και μόνο όποιος επωφελείται από αυτές τις γκρίζες ζώνες διακίνησης του χρήματος μπορεί να εξανίσταται με τέτοιο πάθος».

«Θέλουμε να είναι όλα στο φως και να αποδίδονται τα χρήματα στα ΜΜΕ και να εκκαθαρίζονται όπως όλες οι συναλλαγές», είπε ο Νίκος Παππάς σημειώνοντας επίσης ότι με το νομοσχέδιο για πρώτη φορά στηρίζεται ουσιαστικά ο περιφερειακός Τύπος και μπαίνει τέλος στο σκοτεινό σημείο της κυκλοφορίας των εφημερίδων. Ειδικά για το ζήτημα της κυκλοφορίας εφημερίδων, ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής είπε πως θα χρειάζονταν ογκώδεις φάκελοι για τις γκρίζες ζώνες στις κυκλοφορίες των εφημερίδων, βάσει των οποίων διαμορφώνεται ο διαμοιρασμός της διαφημιστικής πίτας, δημόσιος και ιδιωτικός.

«Είναι δυνατόν η Πολιτεία να μην διεκδικεί να αποτυπώνεται με σαφήνεια ποιες είναι οι κυκλοφορίες;», αναρωτήθηκε ο κ. Παππάς ενώ αναφερόμενος στις ρυθμίσεις για τον περιφερειακό Τύπο υπογράμμισε ότι για πρώτη φορά υποχρεώνονται οι δημόσιες επιχειρήσεις και ζητείται από τις ιδιωτικές, να τηρούν ως προς την κατανομή της διαφήμισης τον κανόνα 70:30, «κανόνας που ενώ είχε προβλεφθεί με το νόμο Βενιζέλου, δεν εφαρμόστηκε διότι δεν υπήρχαν κυρώσεις, που με το παρόν σχέδιο νόμου προβλέπονται εφεξής».

Αντιπαράθεση με Βορίδη

Σκληρή κριτική επεφύλασσε όμως ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής στην παρέμβαση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου της ΝΔ Μάκη Βορίδη ο οποίος προέβλεψε ότι το νομοσχέδιο θα κριθεί αντισυνταγματικό και επισήμανε πως με βάση τις αρχές της αναλογικότητας, παραβιάζει τις αρχές ελευθερίας των συμβάσεων και πλήττει τον ανταγωνισμό μεταξύ των διαφημιζομένων.

«Ο λαός μας έχει βγάλει συμπεράσματα γι΄ αυτή την ακροδεξιά ρήση του κ. Βορίδη, ότι η Αριστερά μάχεται την ελευθερία», είπε ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής και απευθυνόμενος στον κ. Βορίδη συνέχισε: «Θα παρακαλούσα να μην την επαναλάβετε, εκτός και αν έχει γίνει επίσημη γραμμή του κόμματος σας! Εσείς μεταπηδήσατε μαζί με τον κ. Γεωργιάδη από την ακροδεξιά, στην προθήκη της Κεντροδεξιάς. Και τώρα έχετε μπει στη διοίκηση και σέρνετε από τη μύτη αυτή την παράταξη στην ακροδεξιά γραμμή. Αυτή είναι η απλή αλήθεια».

«Έχετε εφεύρει ων ουκ έστι αριθμό ιστοριών από τότε που άρχισαν τα πράγματα να πηγαίνουν καλά και εγκαταλείψατε τη βασική σας ρητορική ότι θα ενεργοποιούνταν ο κόφτης. Ο κόφτης ενεργοποιήθηκε; Δεν ενεργοποιήθηκε. Πετύχαμε το πλεόνασμα, βγαίνουμε στις αγορές, είμαστε βέβαιοι ότι τα αποτελέσματα θα είναι πολύ καλά και θα περιμένουμε αύριο να τα δούμε, αυτή είναι η είδηση. Σήμερα η Ελλάδα έχει βγει στις αγορές και αναμένουμε τα αποτελέσματα. Υπάρχουν πάρα πολύ καλές ενδείξεις. Θα μπείτε στη βάσανο να διατυπώσετε μια σοβαρή στρατηγική για το κόμμα σας και την παράταξή σας για τα χρόνια που έρχονται; Ή θα αποδείξετε ότι είστε της ήσσονος πολιτικής και πνευματικής προσπάθειας;», είπε ο κ. Παππάς.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ