Ακόμη και στα 40 λεπτά ανά λίτρο φτάνουν τα «καπέλα» στην τιμή της αμόλυβδης βενζίνης σε περιοχές της χώρας με τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας να επιβεβαιώνει πως υπάρχει κερδοσκοπία  σε 17 νομούς.

Διαβάστε επίσης

Το «καπέλο» συνίσταται στη ψαλίδα ανάμεσα στις υψηλότερες τιμές στις συγκεκριμένες περιοχές με τη μέση τιμή της Αττικής. Η ΡΑΕ διαπίστωσε πως σε συγκεκριμένες περιοχές η πλειονότητα των πρατηριούχων – από 70% και άνω – έχει ξεπεράσει την υπολογιζόμενη ως θεωρητική ή εύλογη τιμή. Με πιο απλά λόγια επτά στα δέκα βενζινάδικα ανά νομό έχουν διαμορφώσει τιμές σε επίπεδα που δεν δικαιολογούνται από τα κόστη τους.

Υπενθυμίζεται ότι η ΡΑΕ γνωμοδοτεί το πλαφόν στη βενζίνη να ενεργοποιείται όταν το 70% των πρατηριούχων ξεπερνά τη λεγόμενη θεωρητική τιμή.

Η ηγεσία του υπουργείου Οικονομίας, φαίνεται ότι θα αργήσει να λάβει αποφάσεις για το πλαφόν. Είτε για την υιοθέτηση της εισήγησης, είτε την απόρριψη, είτε ακόμη και της τροποποίησης.

Σύμφωνα με πηγές, το περιεχόμενο της πρότασης της ΡΑΕ μελετάται και εκτιμάται πως η πολιτική ηγεσία θα καταλήξει στην επόμενη εβδομάδα ή το αργότερο σε δέκα μέρες. Αν όντως αυτό συμβεί τότε θα έχει φύγει ουσιαστικά το καλοκαίρι και η κερδοσκοπία σε νησιά κι άλλες παραθεριστικές περιοχές θα έχει ολοκληρώσει ένα ξέφρενο πάρτι.

Το σχέδιο της ΡΑΕ για την επιβολή ανώτατων τιμών πώλησης, το οποίο για την ακρίβεια το παρήγγειλε το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης, έχει προκαλέσει κύμα αντιδράσεων στους κόλπους της αγοράς των υγρών καυσίμων. Οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών και οι ομοσπονδίες των βενζινοπωλών με επιστολές τους προς το υπουργείο, τη ΡΑΕ αλλά και το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ζητούν επειγόντως ευρεία σύσκεψη ώστε να καταθέσουν τις απόψεις τους για την κατάσταση στην αγορά των καυσίμων.


Διαβάστε επίσης

Αντιδράσεις από τις Βρυξέλλες για την ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με την Αττική

Αλματώδης αύξηση των ρευματοκλοπών

Δραγασάκης: Η ανάπτυξη να έχει αντίκρισμα στην καθημερινότητα

Εισήγηση ΡΑΕ για «κόφτη» στις τιμές των καυσίμων