Ακόμα και αν δεν έχεις ιδέα τι είναι το Ford Ranger Raptor δεν αργείς καθόλου να μπεις στο νόημα. Το βλέπεις να στέκεται εντυπωσιακό, με ένα πλάτος που ξεπερνά τα 2,0 μέτρα χωρίς καθρέφτες και είναι αντίστοιχο της Lamborghini Urus, με μια κατάμαυρη μάσκα που και να θέλεις δεν μπορείς να μη δεις το όνομα της Ford, με λάστιχα που σου δείχνουν ότι είναι σχεδιασμένα για τα δύσκολα, με φτερά που θα ταίριαζαν έτσι, χωρίς καμία αλλαγή σε αγωνιστικό του Ντακάρ.

Φυσικά οι τελευταίες απορίες σου ξεδιαλύνονται μόλις πρέπει να πατήσεις στα στιβαρά αλουμινένια σκαλοπάτια για να φτάσεις στη θέση του οδηγού, καθώς η απόσταση από το έδαφος είναι ούτε λίγο ούτε πολύ 283 χιλιοστά. Κάπου στη μέση δηλαδή -με μια δόση υπερβολής- των κοινών ημι- φορτηγών (και SUV) και των Big Foot των Αμερικανών.

Παρά το πολυτελές και πλήρως εξοπλισμένο εσωτερικό του το Ranger Raptor είναι φτιαγμένο όχι για τα δύσκολα, αλλά για τα πολύ δύσκολα και αυτό, πέρα από την εμφάνισή τους γίνεται αντιληπτό και με μια ματιά στις προδιαγραφές του. Έχουμε και λέμε λοιπόν: ειδικά εξελιγμένο και ενισχυμένο στα καίρια σημεία πλαίσιο, heavy duty τετρακίνηση με κοντές σχέσεις και μπλοκέ κεντρικό διαφορικό, έξι συνολικά προγράμματα οδήγησης (Normal, Sport, Grass/Gravel/Snow, Mud/Sand, Rock και Baja), (πολύ) σπέσιαλ ανάρτηση με μεγαλύτερη διαδρομή σε σχέση με το απλό Ranger (+32% στον εμπρός άξονα, +18% στον πίσω), ελατήρια (και όχι φύλλα σούστας) και σύνδεσμο Watt στον πίσω άξονα, ειδικά σχεδιασμένα αμορτισέρ της Fox, αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων και ένας τετρακύλινδρος diesel 2.000 κυβικών με δύο turbo, 213 ίππους και 500 Nm. Και έναν εξαιρετικό ήχο -συνθετικό μεν αλλά εξαιρετικό.

Το πολύ σημαντικό στην περίπτωση του κορυφαίου ημι- φορτηγού της Ford στην Ευρώπη είναι το ότι οι εξαιρετικές στα χαρτιά προδιαγραφές του Ranger Raptor αποδεικνύονται εξίσου εξαιρετικές και στην πράξη. Και σε κάθε είδους επιφάνεια. Από την άσφαλτο και το βατό χωματόδρομο, μέχρι το σπαστήρι, τους αμμόλοφους και την πατημένη άμμο των παραλιών του Ατλαντικού στο Μαρόκο όπου και το οδηγήσαμε.

Το Raptor δεν προβληματίζεται πουθενά, σε αντίθεση με τον οδηγό του που συνεχώς έχει την αίσθηση πως δεν θα τα καταφέρει, πως θα πρέπει να γυρίσει πίσω ή πως θα το κολλήσει στην παχιά άμμο και θα αναγκαστεί να συνεχίσει πεζός. Στην πράξη, ειδικά αν ακολουθεί μερικούς κανόνες όπως το ότι οι τροχοί στην παχιά άμμο επιβάλλεται να είναι στην ευθεία, δεν θα χρειαστεί να… περπατήσει καθόλου. Αν τυχόν κολλήσει, από δικό του λάθος, η απενεργοποίηση του ESP και το μπλοκάρισμα του κεντρικού διαφορικού, μαζί με κινήσεις του τιμονιού δεξιά- αριστερά αρκούν προκειμένου το θηριώδες αγροτικό των 2,5+ τόνων να βγει από το λάκκο και να συνεχίσει.

FORD RANGER RAPTOR 18A

Το Ranger Raptor περνά από παντού και αποτελεί μοναδική πρόταση στην κατηγορία των πικάπ. Πηγή: Ford

Στον (πολύ) κακό χωματόδρομο και οι πιο βαθιές λακκούβες και ο πιο μεγάλος βράχος δεν βγάζουν από την ηρεμία -χάρη στις τεράστιες διαδρομές της ανάρτησης- ούτε το σπέσιαλ Ford ούτε τον οδηγό με το συνεπιβάτη του. Οι οποίοι ταρακουνιούνται ελάχιστα, ακόμα και αν η ένδειξη στο ταχύμετρο είναι τέτοια που σε κάθε άλλη περίπτωση θα προκαλούσε φόβο.

Ναι, το Raptor δημιουργεί όχι την αίσθηση αλλά τη βεβαιότητα, ειδικά αφού το ζήσεις, που δεν θα σταματήσει πουθενά. Πως θα περάσει από παντού, ενώ έχει τη δυνατότητα να κάνει την πατημένη άμμο των παραλιών του Μαρόκο να δείχνει σαν άσφαλτος στον οδηγό του. Ο οποίος αν έχει στη διάθεσή του αρκετό πλάτος, δεν έχει εμπόδια και έχοντας επιλέξει το πρόγραμμα οδήγησης Baja μπορεί να πετύχει ταχύτητες κοντά στην τελική των 170 χλμ./ώρα.

Βγαίνοντας στην (πραγματική) άσφαλτο, ακόμα και όταν πας πιο γρήγορα από ότι πρέπει, δεν θα παρατηρήσεις ούτε κλίσεις στις στροφές, ούτε ταλαντώσεις του αμαξώματος πάνω στην ανάρτηση, ούτε θόρυβο από τα θηριώδη All Terrain ελαστικά, ενώ το τιμόνι και σε αντίθεση με ότι περιμένεις έχει πάντα μια καλή αίσθηση και αρκετή ακρίβεια.

Όλα τα παραπάνω αποδεικνύουν τόσο την πολύ καλή δουλειά των μηχανικών της Ford, η οποία τόλμησε να παρουσιάσει ένα high end ημι- φορτηγό που κατά την άποψή μου εγκαινιάζει μια νέα κατηγορία αγροτικών. Αυτών με υψηλές επιδόσεις και δυνατότητες σε κάθε είδους επιφάνεια.

Το Ford Ranger Raptor δεν είναι φτηνό, ξεκινά από τις 55.802 ευρώ, αλλά είναι μοναδικό και αυτό του το χαρακτηριστικό δικαιολογεί πλήρως τα πάντα. Και την τιμή του.

Διαβάστε επίσης
Δες τον κόσμο μέσα από το φακό του CNN Greece. Ακολούθησέ μας στο Instagram!