ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η Renault ακολουθεί τη μόδα της εποχής και δίνει νέα ζωή στο θρυλικό 4L με το e-Plein Air

Η Renault ακολουθεί τη μόδα της εποχής και δίνει νέα ζωή στο θρυλικό 4L με το e-Plein Air

Toν τελευταίο καιρό παρατηρείται η μόδα της αναβίωσης κλασικών μοντέλων, είτε με την κατασκευή καινούργιων εκδοχών τους, με βάση τα πρωτότυπα σχέδια, είτε με την αντικατάσταση των συμβατικών κινητήρων τους από ηλεκτρικούς.

Στη Renault Classic, το τμήμα της γαλλικής εταιρείας που είναι υπεύθυνο για ότι έχει να κάνει με τα κλασικά μοντέλα της μάρκας, ακολούθησαν τη δεύτερη επιλογή. Και έτσι με την ευκαιρία της συμπλήρωσης δέκα χρόνων από τη διεξαγωγή του «4L International», του ετήσιου φεστιβάλ των οπαδών και φίλων του ίσως πιο διάσημου μοντέλου της Renault, του 4L, παρουσίασαν μια ηλεκτρική εκδοχή του.

Πιο συγκεκριμένα μια ηλεκτρική έκδοση του Plein Air, που αρχικά είχε σχεδιαστεί για τις ανάγκες του γαλλικού στρατού και μεταξύ άλλων ήταν και τετρακίνητο. Τελικά, όμως, επιλέχθηκε ως πιο φτηνό το Mehari της Citroen, ενώ η Renault παρουσίασε την άνοιξη του 1968 μια επιβατική έκδοσή του που ακολουθούσε το στυλ και τη λογική των «beach cars» που ήταν τότε της μόδας.

Ανάλογες εκδόσεις είχαν πολλές εταιρείες, καθώς τότε κυκλοφορούσαν μεταξύ άλλων τα Citroen Mehari, BMC Mini, VW Beetle και Fiat Jungla, αλλά αυτό δεν σήμαινε πως οι πωλήσεις τους ήταν ικανοποιητικές. Κάθε άλλο και έτσι η Renault αναγκάστηκε να διακόψει την παραγωγή του Plein Air μόλις μετά από 2 χρόνια και 563 μονάδες, με αποτέλεσμα να έχει και συλλεκτική αξία.

Όπως προαναφέραμε, λοιπόν, με αφορμή τα 10 χρόνια «4L International» και έπειτα από εργασίες διάρκειας ενός εξαμήνου η Renault Classic παρουσίασε την πρωτότυπη ηλεκτρική έκδοση του Plein-Air, το e-Plein-Air. Το σύστημα πρόωσης του οποίου βασίζεται σε αυτό του Twizy με έναν ηλεκτροκινητήρα έως και 17 ίππων στο πίσω μέρος και μία μπαταρία 6,1 kWh. Η τελευταία εξασφαλίζει στο αποκλειστικά διθέσιο και χαριτωμένο Renault, που μάλλον θα μείνει για πάντα ένα πρωτότυπο, αυτονομία περίπου 100 χιλιομέτρων.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ