H πανδημία του κορωνοϊού θα αλλάξει και τον τρόπο σχεδίασης των αυτοκινήτων;
H άμεση επίδραση της πανδημίας του κορωνοϊού στην αυτοκινητοβιομηχανία ήταν το κλείσιμο εργοστασίων και η κατακόρυφη πτώση των πωλήσεων. Όπως δείχνουν τα πράγματα όμως θα υπάρχουν και μακροπρόθεσμες επιπτώσεις και αλλαγές που θα οφείλονται σε αυτήν.
Πολλοί από τους σχεδιαστές θεωρούν πως θα αλλάξει το design των καινούργιων μοντέλων, ακριβώς λόγω της επίδρασης της πανδημίας. Όχι στην εξωτερική τους εικόνα, αλλά στη διαμόρφωση του εσωτερικού τους, στα σχήματα και στα υλικά που θα χρησιμοποιούνται αλλά και στις τεχνολογίες που θα εφαρμοστούν προκειμένου οι επιβάτες να νοιώθουν πιο ασφαλείς. Ειδικά στις πολυτελείς κατηγορίες.
Ενδεικτική επ’ αυτού είναι η τοποθέτηση του επικεφαλής του σχεδιασμού του ομίλου Daimler (Mercedes) Gorden Wagener, ο οποίος δήλωσε στο Bloomberg πως «η πανδημία θα αλλάξει την προσέγγισή μας στο τι θεωρούμε ασφαλές και πολυτελές στο μέλλον».
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Felix Kilbertus της Rolls Royce: «στο μέλλον αυτό που θα ενδιαφέρει θα είναι η ασφαλής μετάβαση από το ένα σημείο στο άλλο και περισσότερο από ποτέ η προσοχή θα στραφεί στο εσωτερικό των αυτοκινήτων».
Έτσι πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, πέρα από όλα τα άλλα, στρέφονται στην εξέλιξη συστημάτων καθαρισμού του αέρα που από το περιβάλλον θα καταλήγει στο εσωτερικό των μοντέλων τους. Η Geely για παράδειγμα είχε παρουσιάσει ένα μέσω της πανδημίας στην Κίνα ένα μοντέλο με ανάλογο σύστημα, όπως ισχυριζόταν, το οποίο έγινε αμέσως εμπορική επιτυχία. Η Mercedes εξελίσσει ένα ανάλογο σύστημα χωρίς να αποκαλύπτει λεπτομέρειες, ενώ ο Wagener είπε πως «σχεδόν θα καθαρίζει τον αέρα», με ότι αυτό και αν σημαίνει.
Μια άλλη προσέγγιση είναι αυτή της Jaguar Land Rover, η οποία πριν από την πανδημία του κορωνοϊού εργαζόταν πάνω σε ένα σύστημα υπεριώδους ακτινοβολίας με στόχο των περιορισμό των μικροβίων και των ιών στο εσωτερικό των αυτοκινήτων της.