Πριν από 36 ολόκληρα χρόνια, το 1984, η Renault παρουσίαζε το Espace, το πρώτο ευρωπαϊκό πολυμορφικό, με πρωτόγνωρες μέχρι τότε δυνατότητες διαμόρφωσης του εσωτερικού του ανάλογα με τις ανάγκες.

Από τότε μέχρι τώρα, που βρίσκεται στην 5η γενιά του, το Espace έχει πουλήσει περισσότερες από 1,3 εκατομμύρια μονάδες, ενώ σαφώς πιο πολλοί έχουν προτιμήσει το πιο μικρό και πιο οικονομικό αλλά εξίσου πρακτικό και έξυπνο Scenic. Σε όλες τις γενιές του.

Τόσο το Espace όσο και το Scenic θα έχουν κοινό μέλλον: δεν θα υπάρξουν διάδοχοί τους και η παραγωγή τους θα ανασταλεί.

Ο λόγος δεν είναι άλλος από τη... λαίλαπα των SUV, που παρέχουν ανάλογους χώρους, πολλά διαθέτουν και πολυμορφικές δυνατότητες και είναι πιο ελκυστικά οπτικά, με αποτέλεσμα να έχουν συμπιέσει τις πωλήσεις των κλασικών πολυμορφικών ή MPVs, όπως είναι τα δύο της Renault, πολύ κοντά στο μηδέν. Και αυτό παρόλο που η γαλλική εταιρεία προσπάθησε να εξασφαλίσει, ειδικά στο Scenic, μια εικόνα με κάποια στοιχεία crossover.

H Renault βέβαια θα μπορούσε να τονίσει ακόμα περισσότερο αυτά τα στοιχεία σε μια ενδεχόμενη νέα γενιά τους και να επιμείνει σε μια κατηγορία στην οποία ήταν πρωτοπόρος και ουσιαστικά τη δημιούργησε. Όμως υπάρχει και ένας άλλος λόγος που οδήγησε τους Γάλλους στην απόφαση της κατάργησής τους: η ανάγκη εξασφάλισης επιπλέον παραγωγικού δυναμικού για τα εξηλεκτρισμένα και ηλεκτρικά μοντέλα τόσο της ίδιας της Renault όσο και της συμμαχίας Renault- Nissan.

Αν στα παραπάνω προσθέσει κανείς και τα κακά οικονομικά αποτελέσματα της Renault για το 2019 που την αναγκάζουν να προχωρήσει σε ένα πρόγραμμα μείωσης εξόδων ύψους 2 δισεκατομμυρίων ευρώ μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, τότε καταλαβαίνει κανείς πως δεν υπήρχε πρακτικά καμία περίπτωση τα ιστορικά για τους Γάλλους πολυμορφικά να συνεχίσουν να δίνουν το παρόν.

Μάλιστα θύμα όλων των παραπάνω θα είναι και το Talisman, το μεγάλο σεντάν και στέισον της Renault που ποτέ δεν είχε βρει το δρόμο για τη χώρα μας.

Διαβάστε επίσης