ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το καμουφλάζ των πρωτοτύπων των δοκιμών εξέλιξης των καινούργιων αυτοκινήτων είναι ολόκληρη τέχνη

Το καμουφλάζ των πρωτοτύπων των δοκιμών εξέλιξης των καινούργιων αυτοκινήτων είναι ολόκληρη τέχνη

Πριν ένα καινούργιο μοντέλο παρουσιαστεί επίσημα και φτάσει στις κατά τόπους αντιπροσωπείες της εκάστοτε μάρκας έχει περάσει από ένα μακρύ στάδιο δοκιμών, στο οποίο αρκετά πρωτότυπά του, γνωστά και ως «μουλάρια», κινούνται σε διάφορα γεωγραφικά μήκη και πλάτη προκειμένου να καλυφθούν όλες οι καιρικές συνθήκες καλύπτοντας συνολικά μέχρι και δύο εκατομμύρια χιλιόμετρα. Τα περισσότερα σε δημόσιους δρόμους.

Όλα αυτά τα πρωτότυπα είναι επιμελώς καμουφλαρισμένα, καθώς αυτός είναι ο μόνος τρόπος προκειμένου να μην αποκαλυφθεί πρόωρα τόσο ο γενικός σχεδιασμός όσο και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου. Όπως είναι οι προβολείς, η μάσκα ή το πίσω μέρος, που παραποιούνται έντεχνα προκειμένου να παρουσιαστούν την κατάλληλη χρονική στιγμή. Επίσης, το ειδικό καμουφλάζ χρησιμοποιείται και για την απόκρυψη του περιγράμματος του αμαξώματος. Μάλιστα, πολλές φορές καλύπτονται για το σκοπό αυτό μέχρι και τα παράθυρα.

Κάτι ανάλογο γίνεται και για το εσωτερικό, όπου ειδικά υφάσματα, που ονομάζονται υφάσματα συσκότισης, διαμορφώνονται σε ανεξάρτητα καλύμματα για το ταμπλό, την κεντρική οθόνη, το σύστημα πολυμέσων, την κεντρική κονσόλα, τους διακόπτες ή τους αεραγωγούς, ενώ είναι εύκολο να αφαιρεθούν.

Τόσο για τη δημιουργία του καμουφλάζ όσο και των καλυμμάτων συσκότισης κάθε κατασκευαστής έχει μια ομάδα ειδικών που είναι υπεύθυνη για το σχεδιασμό, την εξέλιξη και την εφαρμογή τους, ενώ προκειμένου να ξεγελάσουν τα βλέμματα πρακτικά δεν υπάρχουν όρια. Έτσι πειραματίζονται με μοτίβα, τρισδιάστατα εφέ και χρωματικές αντιθέσεις, ενώ η εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου καμουφλάζ σε ένα αυτοκίνητο δοκιμών με το χέρι μπορεί να διαρκέσει πολλές ώρες.

Ένα από τα πιο εντυπωσιακά καμουφλάζ είναι αυτό με τα πράσινα, λευκά και γκρι τρισδιάστατα οπτικά σχήματα του Enyaq iV, του καινούργιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου της Skoda που θα παρουσιαστεί επίσημα στο άμεσο μέλλον. Οι ειδικοί της τσέχικης εταιρείας στο συγκεκριμένο τομέα χρειάστηκαν περισσότερες από 120 ώρες για τη δημιουργία του, ενώ σε κάθε πρωτότυπο χρησιμοποίησαν περίπου 18 τετραγωνικά μέτρα αυτοκόλλητου υλικού.