ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Mercedes EQS: Πολυτέλεια που ηλεκτρίζει

Mercedes EQS: Πολυτέλεια που ηλεκτρίζει

Αν κοιτάξει κανείς πέρα από το status της EQS, η οποία είναι το κορυφαίο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στη γκάμα της Mercedes και εφάμιλλη της S-Class, θα διαπιστώσει πως δεν υπάρχει άλλο μοντέλο παγκοσμίως που να διαθέτει τόσες τεχνολογίες αιχμής. Μάλιστα, αυτό γίνεται αντιληπτό με την πρώτη κιόλας ματιά επιβραβεύοντας τη στενή συνεργασία του σχεδιαστικού τμήματος με τους μηχανικούς που κατάφεραν να δημιουργήσουν το πιο αεροδυναμικό αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο με συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) μόλις 0,20.

Η EQS είναι μια ηλεκτρική ναυαρχίδα με όλη την σημασία της λέξεως, μιας και το μήκος της φτάνει τα 5,216 μέτρα. Στο εμπρός της μέρος κυριαρχεί η εμφατική Black Panel μάσκα των EQ που εκτείνεται μέχρι τους προβολείς αποτελώντας ουσιαστικά ένα ενιαίο σώμα μαζί τους, με στοιχείο σύνδεσης μια φωτεινή λωρίδα. Η επαναστατική LED τεχνολογία Digital Light επιτρέπει την προβολή ενδείξεων καθοδήγησης ή συμβόλων προειδοποίησης στο δρόμο. Στο προφίλ η μελετημένη αεροδυναμική γίνεται ακόμη πιο έντονα αντιληπτή, ενώ αξιοσημείωτες είναι οι κρυφές λαβές στις πόρτες.

Χάρη στην τεχνητή της νοημοσύνη (AI), η EQS είναι ικανή να προσφέρει μία νέα εμπειρία κινητικότητας σε έναν υπερσύγχρονο διάκοσμο που στην κορυφαία του εκδοχή δεσπόζει η Hyperscreen. Εδώ τρεις οθόνες ενσωματώνονται πίσω από ένα κρύσταλλο σχηματίζοντας μια οπτικά ενιαία μονάδα που εκτείνεται σχεδόν από την μία κολώνα έως την άλλη. Η OLED οθόνη των 12,3 ιντσών μπροστά από του συνοδηγό του δίνει τη δυνατότητα των δικών ενδείξεων. Για λόγους ελέγχου και ασφαλείας υπάρχει μια έξυπνη λειτουργία «κλειδώματος» με μείωση της φωτεινότητας της στην περίπτωση που μία κάμερα ελέγχου ανιχνεύσει ότι ο οδηγός κοιτάζει την οθόνη του συνοδηγού. Εντυπωσιακό.

Η EQS είναι ένα εξαιρετικά ευφυές αυτοκίνητο με έως και 350 αισθητήρες, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού της. Ένα εντυπωσιακό προαιρετικό στοιχείο είναι οι πόρτες -μπροστά και πίσω- που ανοίγουν αυτόματα. Όταν ο οδηγός πλησιάζει το αυτοκίνητο, αρχικά εκτείνονται οι λαβές του, ενώ όταν φτάσει πιο κοντά ανοίγει αυτόματα η πόρτα του οδηγού. Στη συνέχεια και χρησιμοποιώντας το MBUX, ο οδηγός να ανοίξει αυτόματα και τις πίσω πόρτες!

Οι εκδόσεις της EQS που θα είναι διαθέσιμες ευθύς εξαρχής είναι η EQS 450+ (333 ίπποι, 0-100 χλμ./ώρα σε 6,2 δεύτερα, τελική: 210 χλμ./ ώρα) που έχει έναν ηλεκτροκινητήρα και κίνηση στους πίσω τροχούς, ενώ η ισχυρότερη EQS 580 4MATIC (524 ίπποι, 0-100 σε 4,3 δεύτερα, τελική: 210 χλμ./ ώρα) έχει δύο ηλεκτροκινητήρες και τετρακίνηση. Για το μέλλον η Mercedes σχεδιάζει και μια έκδοση υψηλών επιδόσεων με έως και 762 ίππους!

Μεταξύ των πάμπολλων συστημάτων της EQS αξίζει να σημειώσουμε τη στάνταρ τετραδιεύθυνση που την καθιστά πιο ευέλικτη. Ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία αποκτά με το προαιρετικό και ακόμα πιο εξελιγμένο σύστημα τετραδιεύθυνσης που μειώνει τη διάμετρο στροφής της στα 10,9 μέτρα. Τιμή ανάλογη με αυτή της κατά πολύ μικρότερης A-Class.

Η EQS εξοπλίζεται με νέας γενιάς μπαταρίες όπου στη μεγαλύτερη η ενεργειακή χωρητικότητα φτάνει τα 107,8 kWh. Η οποία εξασφαλίζει μια αυτονομία, κατά WLTP, της τάξης των 770 χιλιομέτρων! Η δυνατότητα ταχυφόρτισης υποστηρίζει σταθμούς συνεχούς ρεύματος (DC) με ισχύ έως 200 kW. Εδώ ο ρυθμός φόρτισης είναι 300 χιλιόμετρα σε μόλις 15 λεπτά της ώρας, ενώ για wallboxes ή για δημόσια ημεία φόρτισης (εναλλασσομένου ρεύματος, AC) η EQS διαθέτει ενσωματωμένο on-board φορτιστή ισχύος έως 22 kW.

Σε κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο μια πολύ βασική λειτουργία είναι αυτή της ανάκτησης ενέργειας για βέλτιστη αυτονομία. Στην EQS η λειτουργία αυτή αποκτά μια ικανότητα τεχνητής νοημοσύνης π.χ. αναγνωρίζοντας προπορευόμενα οχήματα που μειώνουν ταχύτητα σε φωτεινούς σηματοδότες. Η ευφυής ανάκτηση ενέργειας προσαρμόζεται κάθε φορά στις συνθήκες με τη βοήθεια του συστήματος υποβοήθησης ECO και δρα προνοητικά, ενώ ο οδηγός μπορεί να επιλέξει -μέσω των χειριστηρίων στο τιμόνι- μεταξύ τριών βαθμίδων ανάκτησης ενέργειας καθώς και τη λειτουργία ρολαρίσματος.

Ένα νέο χαρακτηριστικό της EQS είναι μία ένδειξη στο σύστημα infotainment (MBUX Mercedes-Benz User Experience), η οποία δείχνει εάν η χωρητικότητα της μπαταρίας επαρκεί για την επιστροφή στο σημείο εκκίνησης χωρίς φόρτιση. Η πλοήγηση με Electric Intelligence σχεδιάζει την ταχύτερη και πλέον εξυπηρετική διαδρομή, λαμβάνοντας υπόψη διάφορους παράγοντες και συμπεριλαμβάνοντας τις στάσεις φόρτισης. Ταυτόχρονα ενεργεί δυναμικά σε περίπτωση κυκλοφοριακής συμφόρησης ή π.χ. στην αλλαγή του τρόπου οδήγησης. Επιπρόσθετα, η EQS είναι η πρώτη Mercedes που προσφέρει την επιλογή ενεργοποίησης εντελώς νέων λειτουργιών του οχήματος μέσω απομακρυσμένων ενημερώσεων λογισμικού (over-the-air, OTA). Η ολοκληρωμένη εμπειρία ήχου στην EQS σηματοδοτεί με τον δικό της τρόπο επίσης τη μετάβαση από τα συμβατικά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αφού καθώς σε συνδυασμό με το ηχοσύστημα surround Burmester αναπαράγει διάφορα εξατομικευμένα ηχοτοπία.

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Ambition 2039, η Mercedes-Benz επιδιώκει να προσφέρει ένα νέο στόλο οχημάτων με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα μέσα στα επόμενα 20 χρόνια. Ήδη από το 2030 η εταιρεία θέλει περισσότερα από τα μισά αυτοκίνητα που θα πουλά να διαθέτουν ηλεκτρικό σύστημα κίνησης -συμπεριλαμβανομένων των αμιγώς ηλεκτρικών και των plug-in υβριδικών. Η Mercedes σκέφτεται σήμερα για το αύριο σε πολλούς τομείς: η νέα EQS είναι σχεδιασμένη ως ένα βιώσιμο αυτοκίνητο για το μέλλον!