ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ανασκόπηση: Τα 20 πιο σημαντικά νέα μοντέλα του 2016

Ανασκόπηση: Τα 20 πιο σημαντικά νέα μοντέλα του 2016

Το 2016 ήταν η χρονιά στην οποία επιβεβαιώθηκε οριστικά πως στο μέλλον της αυτοκίνησης η ηλεκτροκίνηση θα παίξει καταλυτικό ρόλο, που είδαμε και στους δρόμους μας τα πρώτα μοντέλα με δυνατότητα ημι- αυτόνομης οδήγησης που κάνουν μια προβολή στα πράγματα που θα έρθουν στον τομέα αυτό, που οι δυνατότητες διασύνδεσης και τα συστήματα υποβοήθησης απέκτησαν ακόμα μεγαλύτερο ειδικό βάρος και που τα SUV απέδειξαν πως θα μείνουν για πολλά χρόνια ακόμα στο προσκήνιο.

Λογικά λοιπόν τα πιο πολλά από τα νέα μοντέλα που παρουσιάστηκαν μέσα στο 2016 ανήκουν σε αυτήν τη δημοφιλή παγκοσμίως κατηγορία, ενώ ακόμα πιο σημαντικό είναι πως τα περισσότερα από αυτά έχουν και ιδιαίτερη σημασία και για την πάντα ιδιαίτερη ελληνική αγορά.

Πιο μικρό όλων το Suzuki Ignis, που κατορθώνει να συνδυάσει την πρακτικότητα και την οικονομία ενός μοντέλου της πιο μικρής κατηγορίας με το στυλ και αλλά και της δυνατότητες των SUV, έχοντας στη γκάμα του και τετρακίνητη εκδοχή.

Mικρό, για τα μέχρι τώρα δεδομένα της Audi, είναι και το Q2, που εγκαινιάζει μια νέα, πιο σύγχρονη και νεανική αισθητικά για τα μοντέλα του είδους της γερμανικής εταιρείας, ενώ ταυτόχρονα κατεβάζει τη βάση των premium SUV στα 1.000 κυβικά. Από τα οποία ξεκινά και το επίσης καινούργιο Seat Ateca, που είναι το πρώτο αντίστοιχο μοντέλο στην ιστορία της ισπανικής εταιρείας, έχοντας ταυτόχρονα να επιδείξει και άνετους χώρους και ενδιαφέρουσες τιμές.

Το Kodiaq με τη σειρά του είναι αφενός το πρώτο μεγάλο SUV της Skoda και αφετέρου θα αποτελέσει το αισθητικό πρότυπο και για τα πιο μικρά μοντέλα που θα ακολουθήσουν (το νέο Yeti είναι το πρώτο στη λίστα), το ίδιο ισχύει και για το ενδιαφέρον Kadjar της Renault, ενώ το VW Tiguan της 2ης γενιάς εκμεταλλευόμενο τις δυνατότητες που παρέχει το μεταβλητό πλαίσιο είναι σαφώς πιο ολοκληρωμένο σε σχέση με τον προκάτοχό του.

To Honda HR-V είναι η σύγχρονη και ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα εκδοχή του πρωτοπόρου μοντέλου που ουσιαστικά δημιούργησε τη συγκεκριμένη κατηγορίας, ενώ άξιο λόγου και αναφοράς είναι και το Peugeot 3008. Όχι μόνο για το ωραίο του στυλ, αλλά και για τη τόλμη των Γάλλων να κρατήσουν ίδιο το όνομα και να αλλάξουν όλα τα άλλα, πλην των χώρων και της πρακτικότητας στο εσωτερικό, της πολυμορφικής προηγούμενης γενιάς του.

Μεγάλους χώρους σε συνδυασμό με υψηλή τεχνολογία και πολυτελές εσωτερικό διαθέτει και η νέα Mercedes E-Class, που αφενός συνεχίζει τη διαχρονικά εμφατική παρουσία της γερμανικής εταιρεία στην κατηγορίας και αφετέρου έχει και τις δυνατότητες της ημιαυτόνομης κίνησης που προαναφέραμε. Κάτι που ισχύει και για το καινούργιο, ενδιαφέρον και φιλόδοξο Volvo S90, με το οποίο η σουηδική εταιρεία μπήκε πολύ δυναμικά στην κατηγορία των μεγάλων, premium λιμουζινών, ποντάροντας και στα πολλά και ιδιαίτερα εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησής του, καθώς και στο εξαιρετικό interface του συστήματος infotainment του.

Στον αντίποδα από πλευράς μεγέθους, αλλά με καλούς χώρους και με ενδιαφέρουσα, φρέσκια αισθητική το νέο Citroen C3, που είναι και το Αυτοκίνητο του 2016 για την Ελλάδα. Βραβεία πάντως έχει πάρει και η Alfa Romeo Giulia, με την οποία η ιστορική ιταλική εταιρεία φιλοδοξεί να επιστρέψει στην πρώτη γραμμή.

Το Tesla Model 3 μπορεί δύσκολα να το δούμε στη χώρα μας, ακόμα και όταν ξεκινήσει η παραγωγή του, αλλά δείχνει πως τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα αρχίζουν να αποκτούν ικανή αυτονομία. Αυτό ισχύει και για τη BMW i3, που στην τελευταία της, αναβαθμισμένη στον τομέα αυτό εκδοχή, ξεπερνά τα πραγματικά 200 χιλιόμετρα, με αποτέλεσμα να μπορεί να καλύψει χωρίς περιορισμούς τις ανάγκες μετακίνησης τουλάχιστον μιας ημέρας πριν να πρέπει να φορτιστούν εκ νέου οι μπαταρίες της.

Φυσικά από μια τέτοια λίστα δεν θα μπορούσαν να λείπουν αυτοκίνητα με έντονο σπορ χαρακτήρα και υψηλές επιδόσεις, που άλλωστε αποτελούν και την πεμπτουσία της αυτοκίνησης.

Πρώτο και καλύτερο εδώ το καινούργιο Ford Focus RS, που για πρώτη φορά στην ιστορία του είναι και τετρακίνητο και αποδεικνύει πως ένα πραγματικά σπορ μοντέλο δεν πρέπει εξ ορισμού να κοστίζει μια περιουσία. Στα ιδιαίτερα στοιχεία του περιλαμβάνεται και το εξαιρετικό Drift Mode.

Ακολουθεί το Honda Civic Type R, με τους Ιάπωνες, πριν καν καταλαγιάσουν τα υπερ- θετικά σχόλια να παρουσιάζουν την καινούργια γενιά του που βασίζεται στην επίσης νέα, 10η κατά σειρά γενιά του best seller τους, ενώ μερικά σκαλιά πιο πάνω, από πλευράς κόστους, οι ριζικά ανανεωμένες Porsche 718 Boxster και Cayman. Που πέρα από ακόμα πιο όμορφες είναι πλέον turbo, με βάση τα 2.000 κυβικά, ενώ η BMW M2 θέλει να βαδίσει στα βήματα της Μ3.

H Aston Martin DB11 είναι ένα άλλο μοντέλο που δεν αποτελεί καθημερινή εικόνα όχι μόνο στους ελληνικούς αλλά στους δρόμους όλων των χωρών αυτού του κόσμου, αλλά ταυτόχρονα είναι και ένα από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα, ανεξαρτήτως κατηγορίας, που έχουν σχεδιαστεί ποτέ.

Κλείνοντας δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στο αυτοκίνητο που φιλοδοξεί να είναι το πιο γρήγορο της υφηλίου, πέρα από τα πιο high tech και ένα από τα πλέον ακριβά που μπορεί να αγοράσει κανείς. Ο λόγος για τη Bugatti Chiron, που διαδέχεται την επίσης εντυπωσιακή Veyron, που έμεινε στο προσκήνιο για μια δεκαετία και βέβαια έχει όλα τα προσόντα να γίνει screensaver σε οθόνες υπολογιστών φανατικών και μη οπαδών της αυτοκίνησης ανά τον κόσμο.

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!

ΔΗΜΟΦΙΛΗ