Ένοχοι αλλά αθώοι: Θύματα του ποινικού συστήματος στο φακό
Το καλοκαίρι του 2000 η Αμερικανίδα φωτογράφος Ταρίν Σιμόν εργάστηκε στο The New York Times Magazine φωτογραφίζοντας άνδρες και γυναίκες που καταδικάστηκαν άδικα, φυλακίστηκαν και στη συνέχεια απαλλάχθηκαν από ποινές κάθειρξης ή θανατικές ποινές. Με αφορμή αυτή την αποστολή της η Σιμόν άρχισε να ερευνά τον ρόλο της φωτογραφίας στο αμερικανικό ποινικό δικαστικό σύστημα.
Ταξίδεψε στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, φωτογράφισε και πήρε συνεντεύξεις από ανθρώπους που καταδικάστηκαν για βίαια εγκλήματα, τα οποία δεν διέπραξαν. Στις υποθέσεις αυτές η φωτογραφία προσέφερε στο σύστημα ποινικής δικαιοσύνης ένα εργαλείο που μεταμόρφωσε αθώους πολίτες σε εγκληματίες.
Με τίτλο "The Innocents" (Οι Αθώοι) το φωτογραφικό project της Ταρίν Σιμόν που φιλοξενείται στο Guild Hall Museum, εκπαιδευτικό και πολιτιστικό κέντρο στο Ιστ Χάμπτον, στη Νέα Υόρκη (17 Ιουνίου-30 Ιουλίου) σε μια έκθεση που συμπίπτει με τη συμπλήρωση 25 χρόνων από την ίδρυση του αμερικανικού μη κερδοσκοπικού οργανισμού "Innocence Project" (Πρότζεκτ Αθωότητας) που δραστηριοποιείται για τη μεταρρύθμιση του ποινικού δικαστικού συστήματος και τη χρήση τεχνικών ανάλυσης και ταυτοποίησης γενετικού υλικού DNA σε ποινικές υποθέσεις.
Με τις ενέργειες της οργάνωσης "Innocence Project" στις ΗΠΑ από το 1992, περίπου 350 άτομα έχουν απαλλαγεί από βαριές κατηγορίες χάρη στην ανάλυση DNA. Η οργάνωση που συνδέεται με τη Νομική Σχολή Benjamin N. Cardozo της Νέας Υόρκης, παρείχε άμεση εκπροσώπηση ή σημαντική βοήθεια σε περισσότερες από τις μισές περιπτώσεις και εργάστηκε για να υιοθετηθούν περισσότεροι από εκατό κρατικοί και ομοσπονδιακοί νόμοι που αποτρέπουν ή αντιμετωπίζουν άδικες καταδικαστικές αποφάσεις, συμπεριλαμβανομένου του πεδίου της ταυτοποίησης από αυτόπτες μάρτυρες. Η χρήση της ανάλυσης του DNA την οποία προωθεί το "Innocence Project" για την αποκάλυψη περιπτώσεων κακοδικίας έφερε στο φως συστηματικές ελλείψεις.