Η "επιστροφή" της Σοφία Κόπολα με τη γοτθική κωμικοτραγωδία "The Beguiled" στο 70ό Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών δικαίωσε την απόγονο του Φράνσις Φορντ Κόπολα, Σοφία.

Το "φεμινιστικό της ψυχόδραμα" όπως έγραψε η The Guardian έφερε στην σκηνοθέτη του Lost in Translation το μεγάλο βραβείο σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ που εκθείασε τη γυναικεία δημιουργικότητα παραδίδοντας και τα δύο βραβεία σκηνοθεσίας σε γυναίκες. Το θρίαμβο είχε προλογίσει και η Βασίλισσα των Καννών και πρωταγωνίστρια της Κόπολα Νικόλ Κίντμαν όταν κατά τη διάρκεια της συέντευξης τύπου για την ταινία αποθέωσε την Κόπολα και δεσμεύθηκε να γυρίζει ταινία σκηνοθετημένη από γυναίκα κάθε 18 μήνες.

"Εμείς οι γυναίκες πρέπει να υποστηρίζουμε τις γυναίκες σκηνοθέτιδες. Ελπίζω ότι τα πράγματα θα αλλάξουν όσο περνά ο χρόνος, αλλά όλοι συνεχίζουν να λένε ότι τα πράγματα έχουν αλλάξει και τα πράγματα δεν έχουν αλλάξει" είπε η Κίντμαν και οι Κάννες συμφώνησαν μαζί της.

Η Σοφία Κόπολα είναι μόλις η δεύτερη γυναίκα που κερδίζει το βραβείο σκηνοθεσίας στην Ιστορία του φεστιβάλ. Η πρώτη ήταν η Ρωσίδα Yuliya Solntseva που είχε κερδίσει το βραβείο το 1961 για το "The Story of the Flaming Years".

Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον πατέρα μου, που μου έμαθε πώς να γράφω και γίνω σκηνοθέτης και τη μητέρα μου που μου έμαθε πώς να γίνω καλλιτέχνης. Ευχαριστώ επίσης την Τζέιν Κάμπιον γιατί ήταν ένα πρότυπο και έμπνευση για τις γυναίκες σκηνοθέτες. Ενθουσιάστηκα με τη δημιουργία αυτής της ταινίας και είναι υπέροχο ξεκίνημα να με τιμούν οι Κάννες" είπε σε γραπτή της ανακοίνωση η Κόπολα που είχε γιορτάσει την παρουσία της στη Ριβιέρα λίγες μέρες πριν σε ένα από τα κοσμοπολίτικα εστιατόρια των Καννών εντοπίστηκε η Σοφία Κόπολα. Το δείπνο στο οποίο παραβρέθηκε δόθηκε προς τιμήν της στο εστιατόριο "Tetou" που κατά καιρούς φιλοξενεί την παγκόσμια "αφρόκρεμα" των διασημοτήτων.

Σύμφωνα με το Page Six, "το συγκεκριμένο εστιατόριο είναι από τα αγαπημένα της Σοφίας καθώς το επισκέπτεται από μικρό κοριτσάκι μαζί με τους γονείς της". Στο ίδιο πνεύμα το περιοδικό της Wall Street Journal είχε προλογίσει τον θρίαμβο των Καννών φωτογραφίζοντας τη νέα γενιά σκηνοθετών από τη δυναστεία των Κόπολα ως μια γυναίκα μοντέρνα και παλιά, μια κλασική δημιουργική αξία που έρχεται από το παρελθόν για να ερμηνεύσει το μέλλον ζώντας μια "κινηματογραφική ζωή" μπροστά και πίσω από τον προβολέα.

Φωτογραφημένη από τον Steven Meisel η Κόπολα φοράει δημιουργίες των οίκων Lanvin, Marc Jacobs, Fendi, Salvatore Ferragamo και άλλων.

Περισσότερα εδώ