Ενώ η συζήτηση για τη μετανάστευση και τον τοίχο που θέλει να χτίσει ο Ντόναλντ Τραμπ στα σύνορα των ΗΠΑ με το Μεξικό συνεχίζεται, ο εθνικός αερομεταφορέας του Μεξικό, η εταιρεία AeroMexico, τρολάρει τους Αμερικάνους με μια διαφήμιση που ονομάζεται «DNA Discounts», «έκπτωση για το DNA», δηλαδή.

Στη διαφήμιση εμφανίζονται κάτοικοι της πόλης Wharton, στο Τέξας, περίπου 100 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά του Χιούστον, οι οποίοι δηλώνουν την άποψή τους για το Μεξικό και τους Μεξικάνους. «Να κάτσουν εκεί που είναι», «δεν μ’ ενδιαφέρει να πάω ποτέ», είναι μερικά από αυτά που ακούγεται να λένε. Η διαφήμιση περιλαμβάνει και κάποια στοιχεία για τη μετανάστευση από το Μεξικό προς τις ΗΠΑ και σημειώνει ότι πολλοί είναι οι κάτοικοι στο νότο των ΗΠΑ που έχουν και μεξικάνικο DNA.

 

 

Τα πράγματα παίρνουν πολύ διαφορετική τροπή όταν η εταιρεία ανακοινώνει ότι θα κάνει εκπτώσεις στις τιμές των εισιτηρίων για όσους Αμερικάνους -συμπεριλαμβανομένων και των κατοίκων του Wharton- έχουν μεξικάνικο DNA. Όσο είναι το ποσοστό «Μεξικού» στο αίμα τους, τόση έκπτωση θα παίρνουν. Οι γνώμες αμέσως αλλάζουν. «Αγαπώ τις εκπτώσεις», λέει ένας κάτοικος που λίγο πριν «απεχθανόταν» το Μεξικό. Η διαφήμιση είναι τόσο επιτυχημένη που κανείς δεν μπορεί να καταλάβει εάν οι άνθρωποι που πρωταγωνιστούν σε αυτή είναι πραγματικοί κάτοικοι ή ηθοποιοί.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η εταιρεία AeroΜexico επιχειρεί ένα πολιτικό statement με τις διαφημίσεις της και το σλόγκαν της συγκεκριμένης τα λέει μάλλον όλα: «There are no borders within us».

«Δεν υπάρχουν σύνορα μέσα μας».

Διαβάστε επίσης