Τι πάει λάθος σ’ αυτή τη φωτογραφία; Το tweet της Μπέτι Μίντλερ που άναψε φωτιές
Πηγή: Twitter

«Τι πάει λάθος σ’ αυτή τη φωτογραφία;»: H διάσημη τραγουδίστρια Μπέτι Μίντλερ ανέβασε αυτό το ερώτημα στο λογαριασμό της στο Twitter, μαζί με τη φωτογραφία τριών κοριτσιών που κάθονται σε ένα παγκάκι στο Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης στη Νέα Υόρκη.

Η ίδια, φυσικά, ήξερε την απάντηση πριν κάνει την ερώτηση. Τα κορίτσια έχουν γυρίσει την πλάτη στον πίνακα «Ο Δίας επισκέπτεται την Αίγινα», του Ζαν Μπατίστ Γκρόιζε, καθώς είναι προσηλωμένα στα κινητά τους. Κι όμως οι ακόλουθοί της στο Twitter δεν συμφώνησαν μαζί της. Θεώρησαν ότι η τραγουδίστρια αδίκως ντρόπιασε τις τρεις έφηβες μόνο και μόνο επειδή δεν δείχνουν ενθουσιασμένες με ένα έργο Τέχνης 250 ετών.

«Τίποτα δεν είναι λάθος σ’ αυτή τη φωτογραφία, καθώς δεν ξέρουμε τι έχει συμβεί νωρίτερα», απάντησε η συγγραφέας Κατρίνα Ρέι Σάουλις.

«Μπορεί να επικοινωνούν με τους γονείς τους. Μπορεί να διαβάζουν την ιστορία του πίνακα στο site του μουσείου. Κάνουμε υπερβολικές υποθέσεις εάν μας ταράζει αυτή η εικόνα».

Το σχόλιο αυτό είναι ενδεικτικό των περισσότερων αντιδράσεων στο αρχικό tweet της Μίντλερ.

Ίσως τα κορίτσια κουράστηκαν μετά από μια ολόκληρη μέρα σε ένα από τα μεγαλύτερα μουσεία του κόσμου και κάνουν μια στάση πριν συνεχίσουν, έγραψε ένας χρήστης. Ή, ίσως η κριτική ήταν εντελώς λάθος, τα κινητά περιέχουν περισσότερες πληροφορίες για τα έργα Τέχνης από τις ταμπελίτσες δίπλα τους.

AP 19311735485830 2

Η τραγουδίστρια βρήκε απέναντί της σχεδόν όλους τους χρήστες που θεώρησαν υπερβολική την κριτική της Πηγή: Evan Agostini/Invision/AP

Μια μεταφορά για την εποχή μας

Η κριτική της Μίντλερ είναι πολύ γνωστή στους millennials αλλά και τα μέλη της Generation Z: Οι νέοι διαρκώς κατηγορούνται ότι περνούν πολύ χρόνο στα κινητά τους.

Η εικόνα που ανέβασε η τραγουδίστρια είναι συναφής με εκείνη που άναψε την ίδια κουβέντα το 2016. Σε εκείνη, μια ομάδα παιδιών έχουν γυρίσει την πλάτη στον πίνακα «Νυχτερινή βάρδια» του Ρέμπραντ, στο Rijksmuseum του Άμστερνταμ. Εκείνη η εικόνα είχε περιγραφεί ως «μια μεταφορά για την εποχή μας». Αργότερα κάποιοι υπέθεσαν ότι ίσως τα παιδιά χρησιμοποιούσαν την εφαρμογή του μουσείου για να ολοκληρώσουν κάποια σχολική εργασία.

Η Μίντλερ δεν απάντησε στην κριτική που δέχτηκε και δεν είναι σαφές εάν τράβηξε η ίδια τη φωτογραφία.

Όλα είναι σχετικά

Ο Sree Sreenivasan, καθηγητής ηλεκτρονικής καινοτομίας στη σχολή Δημοσιογραφίας του Πανεπιστημίου Stony Brook, ήταν ο άνθρωπος που επέβλεψε την ανάπτυξη της εφαρμογής του Μητροπολιτικού Μουσείου της Νέας Υόρκης για κινητά. Λέει ότι όλες αυτές οι διαμαρτυρίες για τα κινητά που «χαλάνε» την εμπειρία μιας επίσκεψης σε ένα Μουσείο, είναι χωρίς περιεχόμενο.

Προσθέτει ότι είναι πολύ σημαντικό τα μουσεία να δίνουν στους ανθρώπους χώρο για να ξεκουράζονται, να χαλαρώνουν και να επαναφορτίζουν τις μπαταρίες τους. Κυριολεκτικά. Το να δίνεις στους ανθρώπους χώρο για να φορτίζουν τα κινητά τους τηλέφωνα και να τους παρέχεις δωρεάν Wi-Fi, δεν εγγυάται ότι θα το χρησιμοποιήσουν για να αναζητήσουν Τέχνη, αλλά από την άλλη δεν υπάρχουν κανόνες για το πώς οι άνθρωποι πρέπει να ζουν την εμπειρία ενός μουσείου.

«Κανένας κανόνας δεν λέει ότι οι επισκέπτες σου πρέπει να απολαμβάνουν την επαφή τους με την Τέχνη με τον τρόπο που την απολαμβάνεις ή θέλεις εσύ», λέει. Και προσθέτει, για τα κορίτσια στη φωτογραφία: «Δεν εμποδίζουν τη θέα στον πίνακα, ούτε τον βγάζουν φωτογραφίες, το οποίο συχνά είναι ενάντια στους κανόνες». Επίσης, υπενθυμίζει ότι η συμπεριφορά αυτή σε σχέση με τα κινητά (κινητο-κεντρική, την ονομάζει), δε περιορίζεται μόνο στους νέους. «Όλοι το κάνουν και δεν είναι πρόβλημα», καταλήγει.

Τα μουσεία επενδύουν στην τεχνολογία

Οι πολιτικές των μουσείων, πάντως, προσαρμόζονται όλο και περισσότερο με τις συμπεριφορές των επισκεπτών τους.

Το Rijksmuseum, με την εφαρμογή του επιτρέπει στους επισκέπτες να δημιουργήσουν τη δική τους διαδρομή στο Μουσείο, να αναζητήσουν τα έργα ανά καλλιτέχνη και να διαβάσουν την ιστορία τους.

Το Smartify, μια εφαρμογή που αυτοαποκαλείται «το Shazam της Τέχνης», επιτρέπει στους χρήστες να σκανάρουν ένα έργο Τέχνης και να μάθουν τα πάντα γι’ αυτό.

Και η ιστοσελίδα του Μητροπολιτικού μουσείου παρέχει μια εις βάθος περιγραφή κάθε έργου, κάτι που θα ήταν αδύνατο σε μια ταμπελίτσα. Συνεπώς, ίσως η τραγουδίστρια να ήταν πράγματι κάπως υπερβολική. Τεχνολογία και Τέχνη μπορούν θαυμάσια να συμβιώσουν

Bette Midler asked, 'What's wrong with this picture?' The answer was universal: nothing

Διαβάστε επίσης