ΤΑΞΙΔΙ ΕΛΛΑΔΑ

Δ. Φραγκάκης: Στρατηγική επιλογή του ΕΟΤ η ολιστική προσέγγιση του τουρισμού

Δ. Φραγκάκης: Στρατηγική επιλογή του ΕΟΤ η ολιστική προσέγγιση του τουρισμού

Είναι στρατηγική επιλογή του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) η ολιστική προσέγγιση στην προβολή της Ελλάδας, τονίζει σε συνέντευξή του στο CNN Greece ο γενικός γραμματέας ΕΟΤ κ. Δημήτρης Φραγκάκης.

Ο κ. Φραγκάκης επισημαίνει ότι όλη η Ελλάδα είναι ένας «εν δυνάμει τουριστικός προορισμός για όλο τον χρόνο» και αυτό ακριβώς αντιπροσωπεύει και το κεντρικό σύνθημα της καμπάνιας του ΕΟΤ, «ALL YOU WANT IS GREECE, όλα όσα θέλεις είναι η Ελλάδα».

Φέτος, ο ΕΟΤ και υπό την ανάγκη τόνωσης του τουρισμού εν μέσω πανδημίας προωθεί μία ειδική καμπάνια στο εξωτερικό για τους ηπειρωτικούς και ορεινούς προορισμούς στη χώρα μας, η οποία ξεκίνησε τον Δεκέμβριο και πηγαίνει «εξαιρετικά καλά», όπως επισημαίνει ο ίδιος. Σύντομα πρόκειται να δημοσιευθεί και η καμπάνια του ΕΟΤ για το city break στην Ελλάδα, όπου οι ελληνικές πόλεις παρουσιάζονται ως ιδανικοί προορισμοί για ένα τριήμερο ή ένα Σαββατοκύριακο στην χώρα μας.

Παράλληλα, ο κ. Φραγκάκης αναφέρει ότι η ζημιά που προκάλεσε η πανδημία στον τουρισμό αφορά ιδιαίτερα «τις τουριστικές επιχειρήσεις των ηπειρωτικών περιοχών αλλά και των πόλεων οι οποίες επλήγησαν δυσανάλογα σε σχέση με τις ‘κλασικές’ τουριστικές περιοχές της χώρας μας».

«Είχα δεσμευτεί και προσωπικά στους παράγοντες του χειμερινού τουρισμού ότι θα κάναμε μία εξειδικευμένη καμπάνια ορεινού τουρισμού. Την έχουμε πολύ ανάγκη και ήταν καιρός να γίνει ένα πρώτο ξεκίνημα. Τηρήσαμε αυτή την δέσμευσή μας στο ακέραιο και για πρώτη φορά ο ΕΟΤ υλοποιεί φέτος μία τέτοια ειδική καμπάνια στο εξωτερικό» αναφέρει ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ.

Πλέον, καταλήγει ο ίδιος, το ζητούμενο είναι «να χτίσουμε το αφήγημα ενός εμπλουτισμένου τουριστικού προϊόντος το οποίο θα περιλαμβάνει και άλλα στοιχεία εκτός της φυσικής ομορφιάς». «Είμαστε ακόμα στην αρχή του δρόμου», δηλώνει, προσθέτοντας: «Χτίζουμε από τώρα μεθοδικά το μέλλον του τουρισμού μας».

Ακολουθεί ολόκληρη η συνέντευξη του Δημήτρη Φραγκάκη, γενικού γραμματέα του ΕΟΤ στο CNN Greece

- Κ. Φραγκάκη, για πρώτη χρονιά φέτος, ο ΕΟΤ προχωρά σε διαφημιστική καμπάνια για τον χειμερινό τουρισμό στη χώρα μας. Ποιο είναι το σκεπτικό σας πίσω από αυτή την κίνηση;

Είναι στρατηγική επιλογή του ΕΟΤ η ολιστική προσέγγιση στην προβολή της χώρας μας ως τουριστικού προορισμού. Αντιμετωπίζουμε πλέον όλη την Ελλάδα ως έναν εν δυνάμει τουριστικό προορισμό για όλο τον χρόνο, όλες τις εποχές. Έχουμε τις δυνατότητες να προσφέρουμε ένα ολοκληρωμένο τουριστικό προϊόν όχι μόνο την περίοδο του καλοκαιριού αλλά και κατά την διάρκεια του χειμώνα. Άλλωστε το moto μας στον ΕΟΤ εδώ και πολύ καιρό είναι το ALL YOU WANT IS GREECE, όλα όσα θέλεις είναι η Ελλάδα. Και πράγματι αυτή δεν είναι μία ευχή ή μία δυνατότητα, αλλά μία πραγματικότητα καθώς οι ταξιδιωτικές εμπειρίες του χειμώνα δεν έχουν σε τίποτα να ζηλέψουν από το καλοκαίρι. Γι΄ αυτό και ξεκινήσαμε φέτος μία ειδική καμπάνια στο εξωτερικό για τους ηπειρωτικούς και ορεινούς προορισμούς η οποία άρχισε τον Δεκέμβριο, θα διαρκέσει ένα τρίμηνο και πάει εξαιρετικά καλά καθώς ήδη πληθαίνουν οι σημαντικές αναφορές στην χειμερινή Ελλάδα από μεγάλα μέσα του εξωτερικού.

- Τι προσδοκάτε από τον χειμερινό τουρισμό στη χώρα μας;

Κατ΄αρχάς θέλω να επισημάνω ότι εκτός από το νέο στρατηγικό αφήγημα που σας περιέγραψα παραπάνω, η προβολή των χειμερινών μας προορισμών υπαγορεύθηκε και από έναν ακόμα λόγο. Η πανδημία προκάλεσε ζημιά στον τουρισμό συνολικά κι αυτό δεν αφορά μόνο τις επιχειρήσεις που λειτουργούν την θερινή περίοδο και τους εργαζόμενους τους. Αφορά κατ’ εξοχήν τις τουριστικές επιχειρήσεις των ηπειρωτικών περιοχών αλλά και των πόλεων οι οποίες επλήγησαν δυσανάλογα σε σχέση με τις «κλασικές» τουριστικές περιοχές της χώρας μας. Είχα δεσμευτεί και προσωπικά στους παράγοντες του χειμερινού τουρισμού ότι θα κάναμε μία εξειδικευμένη καμπάνια ορεινού τουρισμού. Την έχουμε πολύ ανάγκη και ήταν καιρός να γίνει ένα πρώτο ξεκίνημα. Τηρήσαμε αυτή την δέσμευσή μας στο ακέραιο και για πρώτη φορά ο ΕΟΤ υλοποιεί φέτος μία τέτοια ειδική καμπάνια στο εξωτερικό.

- Ποιοι είναι οι άξονες γύρω από τους οποίους πιστεύετε ότι μπορεί να αναπτυχθεί ο χειμερινός τουρισμός στην Ελλάδα;

Ο βασικός άξονας πιστεύω ότι είναι το ίδιο το φυσικό περιβάλλον της Ελλάδας: τα βουνά, οι λίμνες, τα ποτάμια της, τα γραφικά χωρία, οι χιονισμένες κορυφές μας. Συζητώντας με διεθνείς παράγοντες της αγοράς το τελευταίο διάστημα παρουσιάζουμε και αυτή την εικόνα της χώρας μας που δεν είναι ιδιαίτερα γνωστή. Και δεν είναι εύκολο να γίνει γνωστή καθώς η Ελλάδα στη συνείδηση της συντριπτικής πλειοψηφίας των ταξιδιωτών παραμένει ένας καλοκαιρινός προορισμός. Με πολλή δουλειά και μεθοδικότητα όμως μπορούμε να χτίσουμε μία νέα εικόνα της χώρας σε βάθος χρόνου. Να χτίσουμε το αφήγημα ενός εμπλουτισμένου τουριστικού προϊόντος το οποίο θα περιλαμβάνει και άλλα στοιχεία εκτός της φυσικής ομορφιάς όπως την γαστρονομία, τα προϊόντα, τις υπαίθριες δραστηριότητες, την επαφή με τους ανθρώπους αλλά και τις υποδομές φιλοξενίας που είναι σε καλό επίπεδο στους τουριστικούς προορισμούς του χειμώνα. Είμαστε ακόμα στην αρχή του δρόμου και έχουμε πολλά να κάνουμε σε αυτόν τον τομέα αλλά είμαι αισιόδοξος ότι με την συνεργασία και του ιδιωτικού τομέα αλλά και των ίδιων των προορισμών μπορούμε να τα καταφέρουμε.

- Θεωρείτε πως στον τομέα του City Break υπάρχει περιθώριο για την Ελλάδα να αποκτήσει μερίδιο επισκεπτών όλο τον χρόνο;

Σε λίγες εβδομάδες θα ξεκινήσει στο εξωτερικό και η καμπάνια του ΕΟΤ για το city break. Όπως προανέφερα οι πόλεις μας έχουν πληγεί και αυτές από την πανδημία και το τουριστικό τους προϊόν χρειάζεται ενίσχυση. Έχουμε μία εξαιρετική συνεργασία με τους φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη κυρίως και είμαστε εξαιρετικά συντονισμένοι για τον κοινό σκοπό. Η νέα καμπάνια του ΕΟΤ για το city break περιλαμβάνει και προβάλλει ακριβώς όλα όσα μπορεί κάποιος να ζήσει ένα τριήμερο ή ένα Σαββατοκύριακο στην χώρα μας. Και σε αυτό διεκδικούμε σημαντικό μερίδιο της αγοράς ειδικά την επόμενη μέρα του covid. Μας δημιούργησε πρόβλημα φέτος η παραλλαγή Ο αλλά η ζωή δεν σταματάει και προφανώς ούτε η προσπάθεια να δημιουργήσουμε από τώρα την εικόνα που θέλουμε για την Ελλάδα, τις πόλεις μας και τις ορεινές μας περιοχές. Χτίζουμε από τώρα μεθοδικά το μέλλον του τουρισμού μας.

Δείτε εδώ το αφιέρωμα του CNN Greece στον χειμερινό τουρισμό στην Ελλάδα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ