Οι γενιές που προηγήθηκαν από αυτή των millennials, ήταν εκείνες οι οποίες χωρίς να το θέλουν καθόρισαν και τον τρόπο που θα αξιοποιούν οι μελλοντικές γενιές την εργασιακή άδεια που διαθέτουν μέσα στον χρόνο. Εκείνες ήταν που δημιούργησαν το «μοντέλο» των πολυήμερων διακοπών, το οποίο οι περισσότεροι επιλέξουμε να ακολουθούμε μέχρι και σήμερα. 

Στη συγκεκριμένη πρακτική, ένας ή πολλοί ταξιδιώτες μαζί σπαταλούν όλες τις ημέρες της άδειάς τους συνεχόμενα σε έναν συγκεκριμένο προορισμό ή άλλους πλησιέστερους σε αυτόν. Ωστόσο, όπως όλα δείχνουν αυτό μάλλον σύντομα θα ανατραπεί, αν δεν έχει ήδη ανατραπεί από τη γενιά των millennials, οι οποίοι ακολουθούν μια τελείως διαφορετική «οδό» από την πεπατημένη.

Εγκαινιάζοντας μία νέα εποχή στον εργασιακό τομέα, τις επικοινωνίες, τη διατροφή, ακόμη και τον τρόπο που σκεφτόμαστε, οι millennials κάνουν τη δική τους «επανάσταση» και στον ταξιδιωτικό χώρο, δημιουργώντας τη νέα καινοτόμα τάση που ονομάζεται «micro-cations». Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε, διαπιστώθηκε πως το διόλου ευκαταφρόνητο ποσοστό του 79% των Αμερικάνων, πραγματοποίησε τουλάχιστον ένα ταξίδι αναψυχής με διάρκεια μόλις τεσσάρων ημερών μέσα στο 2019, ενώ το 29% υπολογίζει να πραγματοποιήσει δύο ακόμη μέχρι το πέρας του έτους.

Με άλλα λόγια, κατανέμοντας τις άλλοτε μακρόπνοες εβδομαδιαίες διακοπές τους σε μικρές και σύντομες αποδράσεις, αντικατέστησαν το παραδοσιακό μοντέλο που κυριαρχούσε μέχρι σήμερα με ένα που τους επιτρέπει να ταξιδεύουν περισσότερο και -μάλλον- πολύ οικονομικότερα.

2

Παρότι σε κάποιους μπορεί ένα τριήμερο ή τετραήμερο να φαίνεται εντελώς άδικος κόπος, υπάρχουν όμως πολλοί λόγοι που συντέλεσαν στην άνοδο των microcations, μία έννοια που μέρα με τη μέρα παρουσιάζεται όλο και συχνότερα στα social media. Ένας από τους βασικότερους είναι φυσικά ο οικονομικός, αφού τα microcations αποτελούν για τους πρακτικούς millennials τη «χρυσή τομή» που τους επιτρέπει να επισκέπτονται περισσότερους από δύο προορισμούς κάθε χρόνο, χωρίς να χρειαστεί να βγουν εκτός budget ή να δαπανήσουν περισσότερα χρήματα από αυτά που θα έδιναν για τις καθιερωμένες πολυήμερες διακοπές.

Ένας άλλος λόγους είναι πως αρκετοί από τους νεότερους ταξιδιώτες, εξαιτίας των απαιτητικών εργασιακών συνθηκών που επικρατούν, δεν αισθάνονται άνετα να ζητήσουν πολλές ημέρες άδεια εάν δεν πρόκειται φυσικά για κάποιο σοβαρό ζήτημα υγείας. Αρκεί να αναφέρουμε πως στο εξωτερικό έχει δημιουργηθεί σοβαρότατο ζήτημα γύρω από τα περιστατικά «vacation shaming» όπως συνηθίζουν να τα χαρακτηρίζουν. Αντίθετα οι millennials προτιμούν να συνδυάζουν ένα Σαββατοκύριακο ενσωματώνοντας σε αυτό μία Πέμπτη, μία Παρασκευή ή μία Δευτέρα άδειας και απολαμβάνοντας έτσι ένα σύντομο ολιγοήμερο ταξίδι.

Όπως όλα δείχνουν τα microcations είναι ένα εξαιρετικά βολικό trend το οποίο υποδέχονται με θέρμη όχι μόνο οι εργαζόμενοι millennials που το επιλέγουν, αλλά και οι επιχειρήσεις στις οποίες αυτοί απασχολούνται. Έστω και αυτές οι λίγες ημέρες ανάπαυσης, τείνουν να ξεκουράζουν και να αποσυμπιέζουν καλύτερα τους εργαζόμενους από ότι οι πολυήμερες διακοπές, μειώνοντας τα επίπεδα του στρες και κάνοντάς τους έτσι πολύ πιο ευδιάθετους, δημιουργικούς και παραγωγικούς κατά την επιστροφή τους στο γραφείο. Μην ξεχνάμε άλλωστε πως όσες περισσότερες ημέρες απουσιάζει κάποιος από το εργασιακό περιβάλλον, τόσο πιο δύσκολη είναι μετέπειτα η προσαρμογή του πρακτικά και ψυχικά στους ρυθμούς και τις εργασιακές συνθήκες. Μαζί όμως με τους εργαζόμενους και τις επιχειρήσεις, έχουν επωφεληθεί και άλλοι παράγοντες από τη νέα αυτή πρακτική, όπως είναι οι αεροπορικές εταιρίες που «αγκαλιάζουν» την καινοτόμα αυτή τάση, δημιουργώντας ακόμη πιο δελεαστικές προσφορές και low cost πτήσεις για τους ταξιδιώτες, καθώς και οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους χώρους φιλοξενίας, όπως είναι τα ξενοδοχεία, τα ενοικιαζόμενα δωμάτια και τα hostel.

3

Αν, πάλι, αναρωτιέστε ποιοι είναι οι προορισμοί που προτιμώνται περισσότερο για έναν microcation τύπο διακοπών, οι millennials δεν δείχνουν να έχουν κάποια συγκεκριμένη προτίμηση, ούτε να κάνουν εκπτώσεις στις επιθυμίες τους εξαιτίας της «πίεσης» του χρόνου. Για εκείνους ο χρόνος δεν είναι ένας παράγοντας ικανός να τους κρατήσει πίσω ή να επηρεάσει με οποιονδήποτε τρόπο την εκδρομή τους. Αυτό σημαίνει πως μπορεί να επιλέξουν έναν προορισμό κοντά στον τόπο διαμονής τους, όπως είναι για τους Αθηναίους το Ναύπλιο ή να φτάσουν ακόμη πιο μακριά σε μία πόλη του εξωτερικού, όπως είναι το Λονδίνο, το Βερολίνο, το Παρίσι, προσαρμόζοντας τις προτεραιότητες, το πρόγραμμα και τις δραστηριότητες του ταξιδιού, ανάλογα με το πορτοφόλι τους και το διάστημα που θα διαμείνουν εκεί.

Παρόλα αυτά, μία ξεχωριστή εκδήλωση όπως ο γάμος ενός αγαπημένου προσώπου ή μία εξοχική οικογενειακή κατοικία, αποτελεί για εκείνους την ιδανική αφορμή για μία σύντομη εξόρμηση από τη ρουτίνα της καθημερινότητας.

Διαβάστε επίσης