ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

Πήλιο: Οδοιπορικό στα μονοπάτια του βουνού των Κενταύρων

Το Πήλιο φημίζεται σε όλο τον κόσμο για τα μοναδικής ομορφιάς μονοπάτια που έχει. Το σημαντικότερο είναι πως τα εν λόγω μονοπάτια είναι χαρτογραφημένα και ταξινομημένα με τέτοιο τρόπο, ώστε ο κάθε περιπατητής να μπορεί να επιλέξει το βαθμό δυσκολίας στη διαδρομή που θα ακολουθήσει. Συγκεντρώσαμε τρεις διαδρομές, κατάλληλες για να σας μυήσουν στις ομορφιές του βουνού των Κενταύρων. Για κάθε ενδεχόμενο, μην ξεχάσετε να εφοδιαστείτε εκ των προτέρων με νερό.

Μηλιές - Νιάου (Αφέτες) - Άφησσος

Απόσταση: 12,5 χλμ. Χρόνος: 5 ώρες (με τις στάσεις). Υψόμετρο: από 385 μ. (Μηλιές) σε 235 μ. (Νιάου) σε 0 μ. (Άφησσος). Συνολική ανάβαση: 314 μ. Συνολική κατάβαση: 697 μ. Σήμανση: Κόκκινα σημάδια, διάφορες πινακίδες. Πόσιμο νερό στη διαδρομή: Ναι (σπίτι στα Παυλάκια, Ζερβόχια).

2 copy

Πρόκειται για μια χορταστική πεντάωρη διαδρομή (με τις στάσεις), που θα σας φέρνει από τις Μηλιές στην παραλία του Αμποβού στην Άφησσο. Βαδίζετε σε καλντερίμια, μονοπάτια και χωματόδρομους, περνάτε βαθύσκιωτα ρέματα που, ανάλογα με την εποχή, κατεβάζουν νερά και στο τέλος, για κορύφωση, διασχίζετε το εντυπωσιακό φαράγγι του Χαλορέματος. Η πορεία μπορεί να γίνει λίγο μικρότερη, αν τερματίσουμε στο χωριό Νιάου (Αφέτες) παραλείποντας το φαράγγι -στην περίπτωση αυτή ο χρόνος είναι 3.45' και η απόσταση 9,9 χλμ.

Xάνια - Ζαγορά

Απόσταση: 9,5 χλμ. Διάρκεια: 3,5 ώρες (καθαρός χρόνος πορείας 2.50'). Υψόμετρο: από 1218 μ. (Χάνια) σε 477 μ. (Ζαγορά). Συνολική ανάβαση: 108 μ. Συνολική κατάβαση: 818 μ. Σήμανση: Πινακίδες, κόκκινα σημάδια. Πόσιμο νερό στη διαδρομή: Ναι (βρύση στην άσφαλτο προς Ζαγορά).

3 copy

Η συγκεκριμένη διαδρομή ήταν η βασική οδός επικοινωνίας της Ζαγοράς με το Βόλο έως τη δεκαετία του 1930, όταν διανοίχθηκε ο αμαξιτός δρόμος. Παλιά ήταν ολόκληρη με καλντερίμι (το υπόλοιπο μέχρι το Βόλο βρίσκεται στη διαδρομή Άλλη Μεριά-Χάνια). Έχει τρία μέρη: Στο πρώτο, κατηφορίζετε από τα Χάνια σε ωραίο καλντερίμι μέσα σε δάσος οξιάς, μέχρι να φθάσετε στον Προφήτη Ηλία (1,5 ώρα). Το δεύτερο μέρος διατηρεί αρκετό καλντερίμι, που κατηφορίζει πλέον ανάμεσα σε κτήματα με μηλιές, μέχρι να φθάσετε στη γέφυρα στον ασφαλτόδρομο (1 ώρα). Στο τρίτο μέρος βαδίζετε αναγκαστικά στην άσφαλτο για μία ώρα μέχρι τη Ζαγορά, καθώς έχει περάσει ακριβώς πάνω στην πορεία του παλιού καλντεριμιού.

Καλά Νερά - Μηλιές

Απόσταση: 4,8 χλμ. Διάρκεια: 1.30΄. Μέγιστο υψόμετρο: 378 μ. (πλατεία Μηλεών). Σήμανση: Κόκκινα σημάδια. Πόσιμο νερό στη διαδρομή: Όχι.

4 copy

Η διαδρομή Καλά Νερά-Μηλιές είναι από τις πιο πολυπερπατημένες του Πηλίου, και δικαίως. Πρόκειται για μια εύκολη πορεία μιάμισης ώρας σε θαυμάσιο καλντερίμι ανάμεσα σε ελαιώνες, περνώντας από μια ρεματιά που πάντα έχει νερό, που καταλήγει σε ένα πανέμορφο ιστορικό χωριό του Πηλίου. Είναι μία διαδρομή κατάλληλη για τον καθένα (οικογένειες με παιδιά, εκδρομές σχολείων κλπ).

Η αφετηρία της διαδρομής είναι στον κύριο δρόμο απέναντι από το Τσιτσιλιάνειο νοσοκομείο, εκεί όπου υπάρχει αριστερά ταμπέλα προς «Αργυραίικα». Στη διασταύρωση υπάρχουν λίγα κυπαρίσσια. Σε λίγα μέτρα υπάρχει νέα διασταύρωση, όπου δεν θα πάτε αριστερά επάνω για Αργυραίικα, αλλά δεξιά σε στενό τσιμεντόδρομο, παράλληλο με την άσφαλτο, που οδηγεί στο νεκροταφείο των Καλών Νερών. Μετά το νεκροταφείο συνεχίζει χωματόδρομος, που σε εκατό μέτρα στρίβει ελαφρά αριστερά μπαίνοντας σε ελαιώνα. Μετά από λίγα μέτρα, καθώς ο δρόμος στρίβει πάλι ελαφρά αριστερά, φεύγετε ευθεία μπροστά μέσα στον ελαιώνα και αμέσως βρίσκετε το καλντερίμι, που διατηρείται σε καλή κατάσταση και ανηφορίζει ομαλά στη ράχη.

Παραπάνω μπαίνετε λοξά δεξιά σε χωματόδρομο, τον οποίο ακολουθείτε για εκατό μέτρα και έπειτα βρίσκετε τη συνέχεια του καλντεριμιού στα αριστερά. Βαδίζοντας συνέχεια ανάμεσα σε ελαιόδεντρα, βλέπετε στη ράχη απέναντι τις Μηλιές. Στα δεξιά σας έχετε το Μηλιώτικο ρέμα, όταν και θα αρχίστε να ακούτε τον ήχο του νερού που κυλάει, χειμώνα-καλοκαίρι. Διασχίζετε το ρέμα από τσιμεντένιο γεφυράκι και ανηφορίζετε με ζιγκ ζάγκ την πλαγιά σε υπέροχο καλντερίμι, συναντώντας και τα πρώτα σπίτια του χωριού στη συνοικία Γυφτακαίικα.

Λίγο πιο πάνω βγαίνουμε στην άσφαλτο, που αριστερά οδηγεί σε εκατό μέτρα στο σταθμό του τρένου. Τη διασχίζετε και ανεβαίνετε έχοντας δεξιά μας την εκκλησία του Αγίου Γεωργίου. Ανηφορίζοντας συνεχώς, περνάτε δίπλα από το ερειπωμένο σπίτι του μακεδονομάχου Κώστα Γαρέφη και πάτε δεξιά περνώντας ένα γεφυράκι. Αφού περάσετε και από το σπίτι του Δανιήλ Φιλιππίδη, ενός από τους δασκάλους της σχολής των Μηλεών μαζί με τον Ανθιμο Γαζή και το Γρηγόριο Κωνσταντά, φθάνετε τελικά στην πλατεία του χωριού, με την όμορφη εκκλησία των Ταξιαρχών.