ΧΡΗΜΑ

Γιατί το υπουργείο Ανάπτυξης βάζει στο «μικροσκόπιο» τις προσφορές στα σούπερ μάρκετ

Γιατί το υπουργείο Ανάπτυξης βάζει στο «μικροσκόπιο» τις προσφορές στα σούπερ μάρκετ
Eurokinissi

Οι προσφορές στα ράφια των σούπερ μάρκετ μπαίνουν στο «μικροσκόπιο» του υπουργείου Ανάπτυξης ώστε να αποφεύγονται φαινόμενα και τακτικές παραπλάνησης των καταναλωτών, οι οποίοι αναζητούν χαμηλότερες τιμές εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων.

Ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας είχε προαναγγείλει πριν από μία εβδομάδα τον σχεδιασμό νομοθετικής ρύθμισης ώστε «οι προσφορές στο ράφι να «μη χάνουν το νόημα τους». Στόχος, όπως ανέφερε κ. Σκρέκας είναι «να πετύχουμε μόνιμα χαμηλές τιμές στο ράφι, αυτό που λέμε ''κάθε μέρα χαμηλή τιμή'', το λεγόμενο ''every day low price'' στο εξωτερικό». Αυτό, όπως διεμήνυσε στη συνέχεια από πλευράς του και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, δεν σημαίνει ότι πρόκειται να καταργηθούν οι προσφορές 1+1, ούτε καμία προσφορά.

Στόχος οι «καθαρές και ουσιαστικές προσφορές» στα ράφια

Εκείνο λοιπόν που προωθείται από πλευράς του υπουργείου Ανάπτυξης είναι ουσιαστικά να μπει μια «τάξη» σε ό,τι αφορά τις προσφορές, στα ράφια των σούπερ μάρκετ, ώστε τα προϊόντα να διατίθενται σε μία μόνιμη χαμηλή τιμή, ανεξαρτήτως των όποιων προσφορών επιθυμούν οι επιχειρήσεις να κάνουν στη συνέχεια. Εκεί που επιθυμεί δηλαδή να βάλει «φρένο» το αρμόδιο υπουργείο, είναι στις παραπλανητικές τακτικές στις προσφορές, να μην ανεβαίνουν δηλαδή οι τιμές των προϊόντων ώστε στη συνέχεια να μειωθούν μέσω των προωθητικών ενεργειών.

«Για παράδειγμα, δεν είναι τίμιο και ”καθαρό” η μονή συσκευασία ενός προϊόντος να κοστίζει, φερ’ ειπείν 5 ευρώ και ακριβώς δίπλα η συσκευασία των δύο να φέρει ένδειξη “1+1 δώρο” και να κοστίζει οκτώ ευρώ. Αυτό είναι από τα πολλά παραδείγματα. Ο σχεδιασμός μας επιδιώκει καθαρές και ουσιαστικές προσφορές, όχι ψεύτικες» εξήγησε ο κ. Σκρέκας σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ ΜΠΕ.

Επιπλέον στόχος είναι να μην δημιουργείται «σύγχυση» στους καταναλωτές σχετικά με το ποια είναι η πραγματική τιμή των προϊόντων, προκειμένου κατά τις αγορές τους να μπορούν να κάνουν και πιο εύκολα τη σύγκριση, τόσο μεταξύ των εταιρειών όσο και μεταξύ των αλυσίδων σούπερ μάρκετ.

Αυτή τη στιγμή σχεδόν 7 στα 10 προϊόντα που πωλούνται τα σούπερ μάρκετ βρίσκονται υπό το καθεστώς προωθητικής ενέργειας. Στη νομοθετική ρύθμιση που προωθείται και με βάση όσα βρίσκονται, σύμφωνα με πληροφορίες, στο «τραπέζι», επιδιώκεται, ένα μέρος από τις προωθητικές ενέργειες που γίνονται τώρα, να περνάνε άμεσα ως μείωση πλέον στις τελικές τιμές των προϊόντων στο ράφι.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ