TECH

To ChatGPT δίνει ώθηση στον browser της Microsoft

To ChatGPT δίνει ώθηση στον browser της Microsoft

Η εμφάνιση του ChatGPT έχει αρχίσει να αλλάζει τις ισορροπίες σε αρκετούς τομείς των ψηφιακών τεχνολογιών και δεν αποκλείεται να δούμε στο προσεχές μέλλον αρκετές εκπλήξεις. Ακόμη και περιορισμό της κυριαρχίας της Google σε τομείς όπως είναι ο browser που χρησιμοποιούμε για την πλοήγηση στο Διαδίκτυο.

Ο Google Chrome είναι εδώ και αρκετά χρόνια ο αδιαμφισβήτητος πιο δημοφιλής browser σε παγκόσμιο επίπεδο, όμως, τους τελευταίους μήνες έχει αρχίσει να χάνει πόντους όσον αφορά τη δημοτικότητα του. Και η αιτία φαίνεται να είναι η έλευση του ChatGPT, και πιο συγκεκριμένα η ενσωμάτωση του συγκεκριμένου ΑΙ εργαλείου στον Edge, τον browser που προωθεί η Microsoft, ο οποίος έχει αρχίσει να ενισχύει τα μερίδια του.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Globastats και την ανάλυση της AtlasVPN, ο Microsoft Edge φέρεται να κέρδισε πάνω από 50 εκατ. νέους χρήστες μόνο μέσα στον Μάιο έχοντας προχωρήσει λίγο νωρίτερα στην ενσωμάτωση του ChatGPT μέσω του Bing Chat απευθείας μέσα στο περιβάλλον της εφαρμογής. Αυτό επιτρέπει στους χρήστες να έχουν έναν περισσότερο φυσικό τρόπο για να κάνουν τις αναζητήσεις τους και το αποτέλεσμα είναι να αυξάνεται η δημοτικότητα του Edge. Σημειωτέον πως το Bing Chat είναι διαθέσιμο και στους άλλους browsers μέσω επέκτασης (extension) αλλά η διαφορά είναι ότι στον Edge η ενσωμάτωση έχει γίνει απευθείας στο περιβάλλον της εφαρμογής.

Το αποτέλεσμα είναι ο Microsoft Edge να φθάσει στο τέλος Μαϊου να έχει περισσότερους από 285 εκατ. χρήστες και να παρουσιάζει συνεχώς ανοδικές τάσεις. Το μερίδιο του Edge είναι βέβαια αρκετά χαμηλά καθώς κινείται στα επίπεδα του 5,3% σε παγκόσμιο αλλά είναι σημαντικά υψηλότερο από το 4,23% που είχε στο τέλος του 2022.

Βέβαια, ο Edge απέχει πολύ από τους δύο πιο δημοφιλείς browsers. Το μερίδιο του Chrome ήταν τον Μάιο στο 62,8%, με την πτώση σε ετήσια βάση να φθάνει τις τρεις ποσοστιαίες μονάδες. Οι χρήστες του Google Chrome φθάνουν βέβαια τα 3,4 δισεκατομμύρια με ένα τεράστιο ποσοστό εξ αυτών να χρησιμοποιούν τον συγκεκριμένο browser για το «σερφάρισμα» από τις Android συσκευές τους όπου πρακτικά ο Chrome κυριαρχεί απόλυτα. Ουσιαστικά η Google εκμεταλλεύεται το γεγονός ότι ένας χρήστης Android συσκευής δύσκολα θα σκεφτεί να αλλάξει τον browser που έχει ήδη εγκατεστημένο, ιδίως από τη στιγμή που συνεργάζεται εξαιρετικά με τις υπόλοιπες Google υπηρεσίες και ιδίως το Gmail.

Όσον αφορά τον δεύτερο πιο δημοφιλή browser αυτός δεν είναι άλλος από τον Safari της Apple με ένα μερίδιο που διαμορφώνεται στα επίπεδα του 20,7% ή 1,1 δισ. χρήστες και μία αύξηση δύο ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με τις αρχές του 2023. Και εδώ ο λόγος είναι τα smartphones καθώς στο iPhone ο Safari είναι ο προτιμητέος browser και δύσκολα κάποιος χρήστης θα επιλέξει να τον αλλάξει.

Όσον αφορά την τέταρτη θέση, εκεί συναντάμε έναν άλλο browser σε άνοδο, ο οποίος είναι ο Opera. Ο συγκεκριμένος browser έχει φθάσει πλέον στα 152 εκατ. χρήστες με τη δημοτικότητα του να ενισχύεται από τη στιγμή που άλλαξε ώστε να γίνει περισσότερο φιλικός σε online παιχνίδια. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να τον προτιμούν πολλοί gamers, ενώ έχει το δικό του φανατικό κοινό λόγω της ταχύτητας του.

Τους δικούς του οπαδούς έχει και ο Mozilla Firefox που χρησιμοποιείται σε περίπου 150 εκατ. συσκευές. Οι «οπαδοί» του Firefox υποστηρίζουν ότι είναι πιο ασφαλής και προσφέρει μεγαλύτερη προστασία των προσωπικών δεδομένων και θεωρούν ότι είναι η καλύτερη επιλογή τουλάχιστον για χρήση σε προσωπικούς υπολογιστές.

Τέλος, υπάρχει και ένας ακόμη browser, ο Samsung Internet, οι χρήστες του οποίου φθάνουν στα 135 εκατ. Ο λόγος δεν είναι άλλος από το γεγονός ότι έρχεται προεγκατεστημένος σε όλες τις Samsung συσκευές και αρκετοί χρήστες τον προτιμούν λόγω της καλύτερης διασύνδεσης με τις εφαρμογές που έχουν τα smartphones και τα tablets της κορεατικής εταιρείας.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ