ΕΛΛΑΔΑ

Τουρισμός: Οι Ευρωπαίοι θέλουν να ταξιδέψουν – Η Ελλάδα στις πρώτες προτιμήσεις

Οι άνθρωποι σε παγκόσμιο επίπεδο επιθυμούν να ταξιδέψουν και μάλιστα η Ελλάδα συγκαταλέγεται μεταξύ των κυριότερων προτιμήσεών τους, όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα διαφόρων μελετών που διεξάγονται το τελευταίο διάστημα από φορείς του τουρισμού διεθνώς.

Η πιο πρόσφατη έρευνα της Ευρωπαϊκής Ταξιδιωτικής Επιτροπής (European Travel Commission - ETC), με τίτλο "Monitoring Sentiment for Domestic and Intra-European Travel – Wave 6", που δημοσιεύθηκε τον Απρίλιο, επιβεβαίωσε την επιθυμία των ερωτηθέντων Ευρωπαίων να ταξιδέψουν για διακοπές το επόμενο διάστημα. Το ποσοστό αυτό βρίσκεται στο υψηλότερο σημείο του από την έναρξη της πανδημίας, με το 56% να απαντά πως σχεδιάζει ένα ταξίδι αναψυχής μέχρι το τέλος Αυγούστου. Το 29% απαντά πως σκοπεύει να ταξιδέψει μέσα στον Μάιο ή τον Ιούνιο, ενώ ένα 46% αναφέρει πως προτιμά τον Ιούλιο ή τον Αύγουστο για το επόμενο ταξίδι του.

Το 49% όσων σκοπεύουν να ταξιδέψουν αναφέρει πως θα προτιμήσει για διακοπές μία άλλη ευρωπαϊκή χώρα, με το 36% να δηλώνει πως θα παραμείνει εντός εθνικών συνόρων για την αναψυχή του. Η αναψυχή παραμένει ο κύριος λόγος για ταξίδι και αυτή την περίοδο και κερδίζει το 66% των απαντήσεων, ενώ η επανένωση με συγγενείς και φίλους είναι ο δεύτερος λόγος με ποσοστό που φτάνει στο 19%. Όσοι δηλώνουν πως θα ταξιδέψουν το προσεχές διάστημα, δηλώνουν επίσης, σε ποσοστό 48% πως αισθάνονται πολύ πιο ασφαλείς μετά τον εμβολιασμό κατά της COVID-19, γεγονός που ωφελεί τον σχεδιασμό ταξιδιών, όπως είναι αναμενόμενο.

Όσον αφορά την επιλογή του προορισμού, όσοι απάντησαν στην έρευνα του Απριλίου της European Travel Commission, υποστήριξαν πως η θάλασσα είναι το «ζητούμενο»: Το 34% δηλώνει πως θα πραγματοποιήσει ταξίδι σε παραθαλάσσια περιοχή, με το 15% να ακολουθεί με προτιμήσεις για δραστηριότητες στη φύση, γενικά. Τέλος, οι περισσότεροι από τους μισούς που σχεδιάζουν το ταξίδι τους άμεσα, αναφέρουν πως θα ταξιδέψουν με αεροπλάνο (52%) προς τον προορισμό τους, με δεύτερο δημοφιλέστερο τρόπο ταξιδιού το αυτοκίνητο (36%).

Η Ελλάδα στις παγκόσμιες «υπερδυνάμεις» του τουρισμού

Πρόσφατη μελέτη που έγινε από το Royal Elcano Institute και την Turespaña της Ισπανίας, με τίτλο “Estudio de posicionamiento de España como destino turístico Informe general de resultado“, επιβεβαίωσε πως η Ελλάδα αποτελεί μια παγκόσμια τουριστική δύναμη, με κύριους ανταγωνιστές πολύ περισσότερο τις ανεπτυγμένες αγορές της Μεσογειακής Ευρώπης και λιγότερο εκείνες της Ανατολικής και Νότιας Μεσογείου. Η συγκριμένη μελέτη διεξήχθη τον Σεπτέμβριο του 2020 σε 29 χώρες και 33 αγορές εντός και εκτός Ευρώπης, με συνολικό δείγμα 17.300 ατόμων εστιασμένο σε ταξιδιώτες και δυνητικούς ταξιδιώτες προς Ευρώπη. Σύμφωνα με το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ), που επεξεργάστηκε τα στοιχεία της έρευνας, προκύπτει πως η Ελλάδα κατατάσσεται στην 7η θέση επισκεψιμότητας παγκοσμίως, μετά τις «υπερδυνάμεις» Ισπανία, Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, με το 13% των ερωτηθέντων να απαντά πως την έχει επισκεφθεί.

Αυτό που έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον για τη χώρα μας όμως είναι το γεγονός πως η Ελλάδα βρίσκεται πρώτη στην προτίμηση των ερωτηθέντων από τις ευρωπαϊκές αγορές, όσον αφορά στο ποια είναι η επόμενη χώρα που οι συμμετέχοντες στην έρευνα θέλουν να επισκεφθούν, με το 12,6% των Ευρωπαίων να απαντά πως θέλει να έρθει στη χώρα μας στο επόμενο ταξίδι του.

Στις μη ευρωπαϊκές αγορές, η Ελλάδα βρίσκεται στην 5η θέση (μετά από την Ισπανία, την Ιταλία, τη Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο)λ, ενώ συνολικά, «ανεβαίνει» στην τρίτη θέση, με την τελική κατάταξη του δημοφιλέστερου «επόμενου» προορισμού παγκοσμίως να διαμορφώνεται ως εξής:
Ιταλία (15,9%)
Ισπανία (15,1%)
Ελλάδα (12,3%)
Γαλλία (10,6%).

Από την ίδια έρευνα, αξίζει επίσης να σταθούμε στο γεγονός πως από τα συμπεράσματά της διαφαίνονται δυνατότητες ανάπτυξης τουρισμού στην ηπειρωτική Ελλάδα, καθώς οι συμμετέχοντες απάντησαν σε υψηλά ποσοστά πως επιθυμούν επισκέψεις σε μικρές πόλεις / χωριά, επισημαίνοντας πως η γαστρονομία είναι γι’ αυτούς επίσης βασικό κριτήριο. Τέλος, είναι αξιοσημείωτο το ότι ναι μεν τα ταξίδια με πολιτιστικό περιεχόμενο αποτελούν μικρό ποσοστό του συνόλου, εντούτοις η επίσκεψη σε μουσεία και η γνωριμία με άλλους πολιτισμούς αποτελούν σημαντικές δραστηριότητες κατά τη διάρκεια των ταξιδιών, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι ταξιδιώτες ενδιαφέρονται για ένα πολυδιάστατο προϊόν /μια πολυδιάστατη εμπειρία ακόμα και αν ο βασικός στόχος του ταξιδιού τους είναι η αναψυχή είτε με «Ήλιο και Θάλασσα» είτε με «City Break».

Αυτές είναι οι περιφέρεις της χώρας που παίρνουν τη «μερίδα του λέοντος»

Τα ελληνικά νησιά είναι σαφώς η πρώτη προτίμηση των ξένων επισκεπτών στη χώρα μας. Η Ελλάδα όμως δεν είναι μόνο τα νησιά της και αυτό αποδεικνύεται από τους αριθμούς και τα επίσημα στατιστικά στοιχεία: Πέρα από την περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, που περιλαμβάνει τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα, οι περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας, Αττικής, Κρήτης και Ανατολικής ΜακεδονίαςΘράκης, είναι εκείνες που συγκεντρώνουν τα υψηλότερα ποσοστά διεθνών αφίξεων καθ’ όλο το έτος, με βάση τα Περιφερειακά Στοιχεία της Τράπεζα της Ελλάδος για το 2019, όπου συνυπολογίζονται τόσο οι αεροπορικές όσο και οι οδικές αφίξεις στη χώρα μας.

Ανακαλύψτε όλο το αφιέρωμα του CNN Greece για τον Τουρισμό εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης