ΕΛΛΑΔΑ

Ισότητα στους χώρους εργασίας με ενδυνάμωση των γυναικών και των νέων για ένα καλύτερο μέλλον

Μεγάλο ζητούμενο παραμένει για την Ελλάδα η επίτευξη ισότητας στους χώρους εργασίας, ειδικά όσον αφορά στο φύλο και στην ηλικία, παρά τα βήματα προόδου που καταγράφονται σε επιμέρους περιπτώσεις.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία από την Ευρωπαϊκή Ένωση, η χώρα μας κατατάσσεται σταθερά στην τελευταία θέση του Ευρωπαϊκού Δείκτη για την Ισότητα των Φύλων, με μέσο όρο βαθμολογίας 51,5/100, σε αντιδιαστολή προς τον ευρωπαϊκό μέσο όρο του 68/100. Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι ο μέσος όρος των γυναικών στο Δ.Σ. των μεγαλύτερων εισηγμένων εταιρειών στην Ευρώπη στην Ελλάδα, φτάνει μόλις στο 15%. Αντίστοιχα ζητήματα καταγράφονται και σε ό,τι έχει να κάνει με τις ευκαιρίες που δίνονται στον επαγγελματικό χώρο και στους νέους.

Έρευνα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ), διαπιστώνει τρεις κυρίαρχες τάσεις, που χαρακτηρίζουν τους νέους στην αγορά εργασίας σήμερα. Αρχικά «Η μεγάλη παραίτηση», καθώς ένας στους τρεις νέους δηλώνει ότι προτιμά να μείνει χωρίς δουλειά εάν η προτεινόμενη εργασία δεν καλύπτει τις ανάγκες του. Δεύτερη τάση, η «φτώχεια στην εργασία», καθώς το 15% των νέων έως 25 ετών διαθέτει ισοδύναμο διαθέσιμο εισόδημα κάτω από το όριο της φτώχειας. Τρίτη τάση, η σύνδεση προσωπικής και επαγγελματικής ζωής: Το 59% των νέων θέτει ως βασική προτεραιότητα την προσωπική ζωή, έναντι της επαγγελματικής.

Τα παραπάνω στοιχεία αποτυπώνουν την πραγματικότητα και δείχνουν την κατεύθυνση δράσης: Η ενδυνάμωση των γυναικών και η στήριξη των νέων στον επαγγελματικό τομέα είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητη. Σε αυτήν την κατεύθυνση, η Coca-Cola ως μια πολυεθνική εταιρεία με παγκόσμια παρουσία προωθεί την αποδοχή, τον σεβασμό, στη συμπερίληψη και στην ίση αντιμετώπιση, ανεξαιρέτως καταγωγής, φύλου, ηλικίας, που αντιπροσωπεύουν αδιαμφισβήτητες αρχές και αξίες της εταιρείας. Παράλληλα, αναλαμβάνει δράση και επιχειρεί να καταργήσει τα εμπόδια που αποτελούν τροχοπέδη στην πρόοδο των νέων και των γυναικών, μέσα από πληθώρα προγραμμάτων ανάπτυξης και ενδυνάμωσης που έχει δημιουργήσει.

Προγράμματα ενδυνάμωσης γυναικών

Η Coca-Cola στην Ελλάδα, που αποδέχεται την ταυτότητα κάθε ανθρώπου και στηρίζει τη διαφορετικότητα και την πολυμορφία, σχεδιάζει και υλοποιεί προγράμματα ενδυνάμωσης, επιστρέφοντας αξία στην κοινότητα και θέτοντας τις βάσεις για ένα καλύτερο μέλλον για όλους. Μέσα από τα προγράμματα αυτά, γυναίκες όλων των ηλικιών ενημερώνονται και ενδυναμώνονται, μέσα από πρωτοβουλίες και δράσεις που συμβάλλουν στην εύρεση εργασίας, στην ανάληψη επιχειρηματικών πρωτοβουλιών και στην αξιοποίηση επαγγελματικών ευκαιριών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Counting Stars” που εστιάζει στην ενίσχυση της γυναικείας επιχειρηματικότητας, που πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα από το 2016 μέχρι και το 2019, σε συνεργασία με την οργάνωση MEXOXO και με την υποστήριξη του Ιδρύματος της Coca-Cola (The Coca-Cola Foundation). Μέσω αυτού ενδυναμώθηκαν περισσότερες από 5.000 γυναίκες, σε 15 πόλεις της χώρα μας, που ουσιαστικά έλαβαν την απαραίτητη στήριξη, ώστε να κάνουν πραγματικότητα τα επαγγελματικά τους όνειρα. Αξίζει να καταγραφεί και το πολλαπλασιαστικό όφελος της ενέργειας, που υπολογίζεται σε 10.872 γυναίκες συνολικά, καθώς η κάθε γυναίκα που συμμετείχε, στήριξε τέσσερις ακόμη μέσα στην οικογένεια ή το ευρύτερο περιβάλλον στο οποίο ζει.

Παράλληλα, σε παγκόσμιο επίπεδο, η Coca-Cola στηρίζει την ενδυνάμωση των γυναικών με μια σειρά από πρωτοβουλίες, όπως το «5by20». Πιο συγκεκριμένα, μέσα σε διάστημα δέκα ετών, από το 2010 έως το 2020, περισσότερες από έξι εκατομμύρια γυναίκες σε 100 χώρες, είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν πώς θα ενδυναμωθούν, ώστε να λάβουν επαγγελματική κατάρτιση, εκπαίδευση, οικονομική ενίσχυση και καθοδήγηση, και εν τέλει να δημιουργήσουν προστιθέμενη αξία μέσα από την επιχειρηματική τους δράση.

Δίπλα στους νέους και στα όνειρά τους

Η Coca-Cola στην Ελλάδα αποδεικνύει εμπράκτως τη στήριξή της στους νέους και σε αυτό το πλαίσιο, τον Μάιο του 2021, ανακοίνωσε το πρόγραμμα Empowered. Πρόκειται για μία ολιστική κοινωνική πλατφόρμα σχετικά με τις δεξιότητες του μέλλοντος για χιλιάδες επαγγελματίες HoReCa, νέους και γυναίκες, ώστε οι ίδιοι να εξελιχθούν και να διεκδικήσουν ένα καλύτερο επαγγελματικό μέλλον ή ευκαιρίες επιχειρηματικότητας. Η πλατφόρμα δημιουργήθηκε με την Coca-Cola Τρία Eψιλον και στρατηγικό συνεργάτη το kariera.gr, περιλάμβανε διαφορετικά δωρεάν sessions digital εκπαίδευσης για κάθε group – άλλο για νέους, άλλο για γυναίκες και άλλο για επαγγελματίες HORECA, εστιάζοντας στους τομείς της καφεστίασης και της φιλοξενίας, των ψηφιακών δεξιοτήτων, της επιχειρηματικότητας και της ενίσχυσης κυρίαρχων soft skills.

Συνολικά, 10.000 επαγγελματίες HoReCa, νέοι και γυναίκες, ενδυναμώθηκαν από το πρόγραμμα, ενίσχυσαν τις υπάρχουσες δεξιότητές τους (upskilling) και απέκτησαν νέες (reskilling), με βάση τις αναδυόμενες τάσεις και ανάγκες της νέας εποχής. Παράλληλα, το πρόγραμμα προσέφερε περαιτέρω ευκαιρίες εξέλιξης και ενδυνάμωσης σε πάνω από εκατοντάδες συμμετέχοντες για να ξεκινήσουν άμεσα την καριέρα τους και να κάνουν τη δική τους αποφασιστική κίνηση για το μέλλον τους.

Η Coca-Cola στην Ελλάδα επιχειρεί με αδιάκοπη προσπάθεια να πραγματοποιήσει το δικό της όραμα: Να προσφέρει λύσεις, αφουγκραζόμενη τις ανάγκες και τα προβλήματα της ελληνικής κοινωνίας, κατανοώντας πως η δική της υπεύθυνη ανάπτυξη έρχεται μόνο με την ευημερία της κοινωνίας στην οποία δραστηριοποιείται και των ανθρώπων της. Έτσι, κάθε πρωτοβουλία της αποσκοπεί στη δημιουργία προστιθέμενης αξίας για τις επόμενες γενιές, ώστε το αύριο που χτίζουμε όλοι μαζί για την επόμενη γενιά να είναι συμπεριληπτικό, να είναι καλύτερο, να είναι βιώσιμο.

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης