ΕΛΛΑΔΑ

Τέμπη: Κατέθεσαν τρία άτομα στον ειδικό εφέτη ανακριτή για το πολύνεκρο δυστύχημα

Λουλούδια στον τόπο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος Eurokinissi / ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

Τρεις άνθρωποι με γνώση και εμπειρία στους σιδηροδρόμους κατέθεσαν στον ειδικό εφέτη ανακριτή της Λάρισας για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη που στοίχισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους. 

Πρόκειται για τον πρόεδρο του Σωματείου Μηχανοδηγών ΟΣΕ Κώστα Δεληγούνια, τον πρόεδρο του Επιχειρησιακού Σωματείου Εργαζομένων της Hellenic Train, Νίκο Λάζου, και τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών Γιάννη Ντίτσα.

Ο καθένας από την μεριά του κατέθεσε στοιχεία, έγγραφα και ανακοινώσεις των σωματείων που αφορούσαν καταγγελίες και άλλα αιτήματα των εργαζομένων για διάφορα προβλήματα που υπήρχαν κατά καιρούς στον ΟΣΕ.

Στόχος του ανακριτή, ο οποίος συνεχίζει την διαδικασία της έρευνας, είναι να συγκεντρώσει επιπλέον στοιχεία που θα ρίξουν φως στην υπόθεση της τραγωδίας στα Τέμπη, να κατανοηθούν τα αίτια του δυστυχήματος και να αποκαλυφθούν οι ευθύνες.

Υπενθυμίζεται ότι ο ειδικός εφέτης ανακριτής, κρατάει στα χέρια του μια ογκωδέστατη δικογραφία, που συμπληρώνεται συνεχώς με νέα στοιχεία καθώς διερευνά το δστύχημα στα Τέμπη, με τον δικαστικό λειτουργό να έχει ήδη καλέσει σε απολογία τους δύο σταθμάρχες και τον προϊστάμενό τους και να ετοιμάζεται τώρα, κατά πληροφορίες, να βάλει στο «στόχαστρο» και νέα πρόσωπα.

Ο ειδικός εφέτης ανακριτής διερευνά τον τρόπο με τον οποίο ο άπειρος σταθμάρχης Βασίλης Σαμαράς βρέθηκε μόνος του κατά τη διάρκεια της βάρδιας της 28ης Φεβρουαρίου.

Η δικαστική έρευνα θα εστιαστεί και στα ανώτερα στελέχη του ΟΣΕ που ευθύνονται για την τοποθέτηση του Βασίλη Σαμαρά στην εν λόγω θέση ενώ παράλληλα θα αναζητηθούν και τυχόν ευθύνες στελεχών της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ).

Ενδεικτικό είναι ότι ο επιθεωρητής που εμφανίστηκε αυτοβούλως στις 3 Μαρτίου του 2023 ενώπιον της πρώτης ανακρίτριας που χειρίστηκε την υπόθεση, άφησε αιχμές για στελέχη του ΟΣΕ και της ΡΑΣ, λέγοντας πως ο Βασίλης Σαμαράς ανέλαβε από την 1-2-2023 κανονικά καθήκοντα, ως πιστοποιημένος και ικανός από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων.

Παράλληλα, ο προϊστάμενος του ΟΣΕ είχε εκτιμήσει, πως εάν ο έμπειρος σταθμάρχης της Λάρισας είχε διασφαλίσει έστω το ένα τρένο, τότε ενδεχομένως το δυστύχημα να είχε αποφευχθεί.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης