ΚΟΣΜΟΣ

Amazon: Καταγγελίες για «εργασιακό μεσαίωνα» - Ποια μέτρα λαμβάνει η εταιρεία

AP PHOTO/Jay Reeves

Η δημοσίευση μια νέας έκθεσης για τα εργατικά ατυχήματα που σημειώνονται στις αποθήκες της Amazon στις ΗΠΑ, διαβόητες για τις άσχημες συνθήκες εργασίας, ανάγκασε την εταιρεία να χαλαρώσει τους ελέγχους στους εργαζόμενους της.

Το στέλεχος του κολοσσού διαδικτυακών πωλήσεων Ντέιβ Κλαρκ, σε επιστολή του προς τους εργαζόμενους παραδέχτηκε ότι το σύστημα με την ονομασία “Time off task” (ο χρόνος εκτός εργασίας), το οποίο μετρά την παραγωγικότητα κάθε εργαζόμενου που έχει αναλάβει τη διαλογή, τη συσκευασία και τη μετακίνηση δεμάτων «μπορεί εύκολα να παρερμηνευθεί».

Πολλοί εργαζόμενοι και οργανώσεις καταγγέλλουν ότι η μέθοδος αυτή προκαλεί ανώφελο στρες στους υπαλλήλους, καθώς για παράδειγμα δεν τους δίνει αρκετό χρόνο να πάνε στην τουαλέτα.

«Από σήμερα το ‘Time off task’ θα διαρκεί περισσότερο κατά μέσο όρο», δεσμεύθηκε ο Κλαρκ.

Η εταιρεία με έδρα το Σιάτλ δέχεται εκ νέου επιθέσεις από αμερικανικά συνδικάτα εργαζομένων ότι δεν λαμβάνει υπόψη της την υγεία των υπαλλήλων της, καθώς μάλιστα πλησιάζουν και οι ετήσιες εκπτώσεις της Amazon.

«Οι εργαζόμενοι στις αποθήκες της Amazon τραυματίζονται πιο συχνά και πιο σοβαρά απ’ ό,τι οι εργαζόμενοι σε άλλες αποθήκες», επεσήμανε μια ομοσπονδία συνδικάτων, η Strategic Organizing Center, σε έκθεσή της που δημοσιεύθηκε χθες.

Σύμφωνα με αυτή, πέρυσι σχεδόν το 6% των εργαζομένων στα κέντρα διαλογής της Amazon είχαν κάποιο ατύχημα που τους ανάγκασε να σταματήσουν να εργάζονται προσωρινά ή να αναλάβουν διαφορετική θέση που ήταν λιγότερο απαιτητική σωματικά.

«Το ποσοστό αυτό είναι σχεδόν κατά 80% πιο αυξημένο για το 2020 σε σχέση με όλους τους άλλους εργοδότες που διαθέτουν αποθήκες», καταγγέλλει η έκθεση.

«Επεκτείναμε την ομάδα μας που είναι αρμόδια για την υγεία και την ασφάλεια στην εργασία, η οποία πλέον διαθέτει περισσότερους από 6.200 εργαζόμενους, και επενδύσαμε περισσότερο από ένα δισεκατομμύριο δολάρια σε νέα μέτρα ασφαλείας το 2020», διαβεβαίωσε από την πλευρά της η Κέλι Νάντελ, εκπρόσωπος της Amazon.

Η εταιρεία διαδικτυακού εμπορίου προσέλαβε 500.000 εργαζόμενους παγκοσμίως το 2020 εκμεταλλευόμενη την έκρηξη της ζήτησης λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, ενώ είδε τα κέρδη της να εκτοξεύονται και προχώρησε σε πολλές επενδύσεις.

Ωστόσο η επιτυχία της μεταξύ των καταναλωτών δεν κρύβει την τριβή της με τις αρχές και την κοινωνία των πολιτών, οι οποίες κατηγορούν την Amazon ότι εκμεταλλεύθηκε τη δεσπόζουσα θέση της, ότι υιοθετεί τακτικές που βλάπτουν τον ανταγωνισμό και ότι υποβάλει τους εργαζόμενους της σε πολύ κακές συνθήκες εργασίας.

«Τα δεδομένα αυτά θα πρέπει να χρησιμεύσουν ως προειδοποίηση, δείχνουν σε ποιο βαθμό η κατάσταση έχει γίνει απελπιστική», σχολίασε η Ντέμπι Μπέρκοβιτς της NELP, μιας οργάνωσης που μάχεται για τα δικαιώματα των εργαζομένων.

Στην ετήσια επιστολή του προς τους μετόχους της Amazon ο επικεφαλής της εταιρείας Τζεφ Μπέζος είχε γράψει: «Πρέπει να κάνουμε το καλύτερο για τους εργαζόμενους μας».

«Θα γίνουμε ο καλύτερος εργοδότης στη Γη», δεσμεύθηκε ο ίδιος, αναφερόμενος στα μέτρα που έχει ήδη λάβει η εταιρεία για να περιοριστεί ο κίνδυνος μυοσκελετικών προβλημάτων στους εργαζόμενους που κάνουν επαναλαμβανόμενες εργασίες.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης