ΚΟΣΜΟΣ

Εκλογές Γερμανία: Η ευφάνταστη Μέρκελ και η προκλητική καμπάνια του AfD

REUTERS/Michael Dalder

Ένα ευαίσθητο κοινωνικό μήνυμα προσπαθεί να περάσει στους ψηφοφόρους της η καγκελάριος της Γερμανίας, Άνγκελα Μέρκελ σε μία προσπάθεια να πείσει και τους πιο επιφυλακτικούς να προσέλθουν στις κάλπες για να την εκλέξουν για την τέταρτη θητεία της. Στον αντίποδα, το ακροδεξιό κόμμα AfD συνεχίζει να σοκάρει με την προκλητική καμπάνια του, αλλά βλέπει τα ποσοστά του να παραμένουν σταθερά πάνω από το 10%.

«Για μία Γερμανία στην οποία ο καθένας μπορεί να γίνει τα πάντα», είναι το σλόγκαν του νέου προεκλογικού πόστερ των Χριστιανοδημοκρατών (CDU). Το μήνυμα συνοδεύεται από μία φωτογραφία της 3χρονης Μέρκελ να χαμογελά στον φακό.. όλα αυτά στο μακρινό 1957.

«Καθηγητές, μηχανικοί, γιατροί ή πυροσβέστες - στη Γερμανία τα παιδιά έχουν πολλές ευκαιρίες. Η Γερμανία είναι η χώρα των ευκαιριών. Το μάλλον μας ξεκινά τώρα», αναφέρει το πόστερ θέλοντας να πείσει τους γονείς να επιλέξουν τη Μέρκελ, η οποία θα διασφαλίσει αυτές τις ευκαιρίες για τα παιδιά τους.

Η Άνγκελα Μέρκελ στις κατηγορίες ψηφοφόρων έως 35 ετών έχει μεγάλο προβάδισμα έναντι του Μάρτιν Σουλτς (50-25). Πριν από 12 χρόνια, όταν διεκδικούσε για πρώτη φορά την καγκελαρία ως υποψήφια του CDU έναντι του Γκ. Σρέντερ, η αναφορά στο παρελθόν της προκαλούσε περιπαικτικά και σαρκαστικά σχόλια. Και στο ίδιο της το κόμμα αμφέβαλαν πώς μπορεί να κερδίσει τον τότε καγκελάριο και ηγέτη του SPD.

Στη νέα δημοσκόπηση του ινστιτούτου Insa για το Focus η Ένωση CDU/CSU σημειώνει νέα πτώση και βρίσκεται στο 36%, ενώ και το SPD έχει σημειώσει πτώση και κινείται στο 22%. Η Αριστερά συγκεντρώσει 11% των ψήφων, όπως και το ακροδεξιό κόμμα AfD και ακολουθούν οι Φιλελεύθεροι με 9% και οι Πράσινοι με 7%.

Οι εκτιμήσεις των δημοσκόπων μπορεί να πέσουν έξω, όπως έγινε και με το Brexit, αλλά αυτό που ανησυχεί κυρίως, εντός και εκτός συνόρων, είναι η άνοδος του ακροδεξιού κόμματος και η πιθανότητα να συγκεντρώσει μεγαλύτερο από το προαναφερθέν ποσοστό.

Σοκάρει η καμπάνια του AfD

Οι φόβοι αυτοί επιβεβαιώνονται με μία ματιά στις προεκλογικές αφίσες του κόμματος, που παρότι αρνείται κατηγορηματικά ότι εντάσσεται στον ακροδεξιό χώρο, η προσέγγιση του σε «φλέγοντα» θέματα δείχνει το αντίθετο.

«Το Ισλάμ δεν ταιριάζει με την κουζίνα μας», αναφέρει το σλόγκαν που πλαισιώνει ένα γουρουνάκι στην τελευταία αφίσα του AfD.

Τα πόστερ του κόμματος φαίνεται πως σχεδιάστηκαν από αμερικανική εταιρία με την επωνυμία «Harris Media», η οποία έχει συνεισφέρει επίσης υλικό στον Ντόναλντ Τραμπ και άλλους Ρεπουμπλικάνους, αλλά και στο UKIP του Νάιτζελ Φάρατζ στη Μεγάλη Βρετανία.

«Μπούρκα; Προτιμούμε το μπικίνι», «Μπούρκα; Μου αρέσει περισσότερο το κρασί Βουργουνδίας», είναι ακόμη μερικά σλόγκαν πόστερ του κόμματος, που έχουν τυχοκολληθεί σε κεντρικούς δρόμους της Γερμανίας.

(REUTERS/Fabrizio Bensch)

(REUTERS/Wolfgang Rattay)

(REUTERS/Fabrizio Bensch)

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης