ΑΓΟΡΕΣ

Σε μεταβατικό στάδιο και ο κλάδος διύλισης

Σε στάδιο μετάβασης βρίσκεται και ο εγχώριος κλάδος διύλισης πετρελαίου, ο οποίος ομολογουμένως έχει αξιοσημείωτη επίδραση στην ελληνική οικονομία, εξασφαλίζοντας ασφάλεια εφοδιασμού, επενδύσεις και πολλές θέσεις εργασίας.

Σύμφωνα με στοιχεία η ακαθάριστη προστιθέμενη αξία που προκύπτει από τις παραγωγικές δραστηριότητες του κλάδου βρίσκεται σταθερά τα τελευταία χρόνια σε επίπεδο ανώτερο του 1 δισ. ευρώ, συνεισφέροντας το 7% της προστιθέμενης αξίας της μεταποίησης και το 0,5 του ΑΕΠ.

ΕΛΠΕ και η Motor Oil, οι δύο όμιλοι επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον εγχώριο κλάδο διύλισης πετρελαίου λειτουργούν σήμερα τέσσερα διυλιστήρια συνολικής δυναμικότητας διύλισης 526 χιλιάδων βαρελιών ανά ημέρα ή 26,3 εκατ. τόνων ανά έτος. Για σύγκριση, η μέση δυναμικότητα διύλισης των ευρωπαϊκών διυλιστηρίων είναι περίπου 144 χιλ. βαρέλια ανά ημέρα, ενώ η μέση δυναμικότητα των ελληνικών διυλιστηρίων είναι περίπου 131 χιλ. βαρέλια ανά ημέρα.

Τα ΕΛΠΕ πάντως σύντομα θα περάσουν σε νέα ιδιοκτησία, καθώς μπήκε σε τροχιά η πώληση του 50,01% της επιχείρησης (20% των μετοχών του Ελληνικού Δημοσίου και 35,01% της Paneuropean του ομίλου Λάτση). Η ιδιωτικοποίηση των ΕΛΠΕ θεωρείται η μεγαλύτερη αποκρατικοποίηση και το τίμημα που καλείται να καταβάλει ο επενδυτής εκτιμάται - βάσει της τρέχουσας χρηματιστηριακής τιμής - σε περισσότερα από 2 δισ. ευρώ. Ο διαγωνισμός θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως τα τέλη φθινοπώρου και εκτός από το πλειοψηφικό πακέτο ο νέος ιδιοκτήτης θα αναλάβει και το μάνατζμεντ.

Δεδομένου ότι ο κλάδος διύλισης πετρελαίου είναι από τους πλέον δυναμικούς στις επενδύσεις καλλιεργούνται προσδοκίες πως η επόμενη ημέρα για τα ΕΛΠΕ θα συνοδευθεί από πλήθος επενδύσεων που θα παράξουν πλήθος ωφελειών για την εθνική οικονομία.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης