ΧΡΗΜΑ

Καλπάζει η ακρίβεια: «Μαχαίρι» στις δαπάνες ακόμη και στα τρόφιμα

Οι καταναλωτές εν μέσω ακρίβειας περιορίζουν πλέον και τις δαπάνες που αφορούν σε βασικά αγαθά, όπως τα τρόφιμα. INTIME / ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ

Ακόμη και τις αγορές τροφίμων περιορίζουν πλέον οι καταναλωτές προκειμένου να αντεπεξέλθουν στο συνεχιζόμενο κύμα ακρίβειας που πιέζει ασφυκτικά το διαθέσιμο εισόδημα τους, την ίδια στιγμή μάλιστα που δεν φαίνεται να μπαίνει «φρένο» στις αυξήσεις. 

 

Έτσι, μετά τις περικοπές σε αγορές όπως ρούχα, παπούτσια, είδη σπιτιού και των υπόλοιπων αναγκών που κατατάσσονται στις δευτερεύουσες, πλέον βάζουν «μαχαίρι» ακόμη και στα προϊόντα που αποτελούν βασικά αγαθά.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του ΙΕΛΚΑ, το 67% των καταναλωτών έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε τρόφιμα και γενικά σε είδη του σούπερ μάρκετ. Παράλληλα το σημαντικότερο πλέον κριτήριο στην αγορά τροφίμων αποτελεί η τιμή τους, σύμφωνα το 62% των ερωτηθέντων ενώ με κριτήριο την ποιότητα επιλέγει μόλις το 20%. Σημειώνεται ότι σε αντίστοιχη έρευνα, σχεδόν 1,5 χρόνο πριν, τον Απρίλιο του 2021, το 29% επέλεγε τρόφιμα με βασικό κριτήριο την τιμή.

Η περικοπή των δαπανών στην κατηγορία των τροφίμων αποτυπώνεται άλλωστε και στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με τις μετρήσεις της εταιρείας ΙRI, ήδη κατά το 7μηνο του έτους οι συνολικές πωλήσεις (σε όγκο) της κατηγορίας των τρόφιμων υποχώρησαν κατά 1% ενώ σε υποκατηγορίες τροφίμων στις οποίες παρατηρούνται σημαντικές ανατιμήσεις, καταγράφονται υψηλότερα ποσοστά. Όπως για παράδειγμα στα γαλακτοκομικά όπου οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 4,9% καθώς και στα κατεψυγμένα τρόφιμα κατά 5,2%.

Πτώση στην κατανάλωση καταγράφεται όμως, πέραν των σούπερ μάρκετ, και στα υπόλοιπα καταστήματα τροφίμων όπως για παράδειγμα στα αρτοποιεία, με τους καταναλωτές να φαίνεται πως περιορίζουν πλέον ακόμη και το ψωμί.

Είναι ενδεικτικό ότι σύμφωνα με όσα επεσήμανε στο CNN Greece ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αρτοποιών, Μιχάλης Μούσιος, τον τελευταίο χρόνο η μείωση της κατανάλωσης στους φούρνους της χώρας, υπολογίζεται πως φτάνει το 20%.

Με τον χειμώνα που έρχεται να προμηνύεται δύσκολος και την ανησυχία των καταναλωτών για το ενεργειακό κόστος να εντείνεται, η τάση για όλο και μεγαλύτερο «μαχαίρι» στις δαπάνες, ακόμη και στα προϊόντα που αποτελούν είδη βασικής ανάγκης εκτιμάται πως θα συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης