ΧΡΗΜΑ

Ακρίβεια: Αργά και βασανιστικά η αποκλιμάκωση τιμών στα τρόφιμα

INTIME

Η αποκλιμάκωση των τιμών στην κατηγορία των τροφίμων γίνεται με αργούς ρυθμούς, με τους καταναλωτές να συνεχίζουν να πιέζονται από την ακρίβεια στα ράφια των καταστημάτων.

Αν και στελέχη της αγοράς του κλάδου των σούπερ μάρκετ και της βιομηχανίας παρατηρούν «φρενάρισμα» ή ακόμη και μειώσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες και κωδικούς προϊόντων, εντούτοις την ίδια στιγμή σε άλλα προϊόντα, οι ανατιμήσεις συνεχίζονται. Επιπλέον, οι μικρές μειώσεις - όπου αυτές καταγράφονται - δεν αντισταθμίζουν σε καμία περίπτωση το μπαράζ ανατιμήσεων του προηγούμενου έτους.

Οι πρώτες μειώσεις τιμών παρατηρήθηκαν στην κατηγορία εκείνη όπου είχαν καταγραφεί αντίστοιχα και οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις τους προηγούμενους μήνες. Κατά κύριο λόγο δηλαδή στα γαλακτοκομικά, με τις περισσότερες μεγάλες γαλακτοβιομηχανίες, το τελευταίο διάστημα να έχουν προχωρήσει είτε σε προσφορές, είτε σε μειώσεις σε συγκεκριμένους κωδικούς προϊόντων.

Την ίδια στιγμή ωστόσο υπάρχουν κατηγορίες προϊόντων στις οποία οι ανατιμήσεις συνεχίζονται, κυρίως σε εκείνες που άργησαν να περάσουν οι αυξήσεις σε πρώτες ύλες και υλικά συσκευασίας. Ή εκεί όπου το απόθεμα που έχει παραχθεί με υψηλότερες τιμές, δεν έχει ακόμα εξαντληθεί.

Εκείνο που «κυριαρχεί» στη βιομηχανία των τροφίμων, παρατηρούν στελέχη της αγοράς των σούπερ μάρκετ, είναι η αβεβαιότητα για το επόμενο διάστημα, η οποία αφορά κατά κύριο λόγο στις εξελίξεις που έχουν να κάνουν στο μέτωπο του ενεργειακού κόστους. Και όσο η αβεβαιότητα αυτή συνεχίζεται είναι δύσκολο να υπάρξει αποκλιμάκωση, όπως εξηγούν. Παράγοντες του κλάδου σημειώνουν παράλληλα ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο οι τιμές να επιστρέψουν εκεί που βρίσκονταν πριν από την ενεργειακή κρίση. Εκτιμούν ωστόσο ότι τους αμέσως επόμενους μήνες η εικόνα των τιμών στα ράφια θα είναι συγκριτικά καλύτερη.

Από την πλευρά του, το υπουργείο Ανάπτυξης έχει προχωρήσει στην παράταση της πρωτοβουλίας του «Καλαθιού του Νοικοκυριού» έως τις 30 Ιουνίου κρίνοντας ότι ο ανταγωνισμός που δημιουργείται ανάμεσα στις επιχειρήσεις ωφελεί στη διαμόρφωση των τιμών για τον τελικό καταναλωτή. Παράλληλα έχει δοθεί η δυνατότητα ώστε όποιος βρίσκεται εκείνη την περίοδο στη θέση του υπουργού Ανάπτυξης να μπορεί, εφόσον επιθυμεί, να δώσει και νέα παράταση στο «καλάθι», έως και τον Σεπτέμβριο.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης