ΧΡΗΜΑ

H ιδιωτική ετικέτα εδραιώνεται στο καλάθι των καταναλωτών

pixabay

Πάνω από 1 στα 4 ευρώ που ξοδεύουν στα σούπερ μάρκετ οι καταναλωτές, πηγαίνει στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, καθώς το μερίδιό τους επί των συνολικών πωλήσεων φτάνει πλέον στο 26,2%.

Το παρελθόν έχει δείξει πως σε περιόδους πληθωριστικών πιέσεων και οικονομικής κρίσης στην ελληνική αγορά, οι καταναλωτές αναζητώντας οικονομικότερες λύσεις, στρέφονταν προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, αντικαθιστώντας κάποια από τα αντίστοιχα επώνυμα στο καλάθι τους. Σε αντίθεση όμως με τα προηγούμενα χρόνια, στην παρούσα φάση, το φαινόμενο μοιάζει να μην αντιμετωπίζεται απλώς ως συγκυριακό. Όπως χαρακτηριστικά επεσήμαιναν μιλώντας στο CNN Greece στελέχη της αγοράς, όταν ο καταναλωτής κάνει τελικά την επιλογή και «εγκαταλείψει» ένα προϊόν αντικαθιστώντας το με ένα άλλο, δύσκολα θα επιστρέψει στο προηγούμενο, ειδικά στην περίπτωση που η νέα αυτή «συνήθεια» διατηρείται για ένα εύλογο χρονικό διάστημα.

Παρότι η Ελλάδα υπολείπεται ακόμα στο ποσοστό που εμφανίζουν άλλες ευρωπαϊκές χώρες στην ιδιωτική ετικέτα, φαίνεται ωστόσο πως πλέον τα pl προϊόντα έχουν μπει για τα καλά στο καλάθι των καταναλωτών, αποσπώντας, ειδικά σε συγκεκριμένες κατηγορίες, αξιοσημείωτα μερίδια έναντι των επωνύμων.

Σημαντικό ρόλο σε αυτό έχει παίξει και η αντίληψη που υπάρχει πλέον σε μεγάλο ποσοστό των καταναλωτών σχετικά με την ποιότητα των προϊόντων pl. Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία από πρόσφατη έρευνα της Focus Bari, σύμφωνα με τα οποία, στη σύγκριση που γίνεται σε σχέση με μία 10ετία και μία 20ετία νωρίτερα, η γενική άποψη του ελληνικού κοινού βελτιώνεται διαχρονικά, ως προς την ποιότητα και την αισθητική τους. Σημαντική διαφορά διαπιστώνεται επίσης στο ποσοστό των καταναλωτών που πιστεύουν ότι «αξίζουν τα λεφτά τους» - από 64% το 2010 σε 83% το 2023. Επίσης σε ποσοστό 96%. οι Έλληνες καταναλωτές έχουν αγοράσει έστω και μία φορά προϊόν ιδιωτικής ετικέτας ενώ το 93% βάζει τα PL προϊόντα τακτικά στο καλάθι του.

Η ανοδική πορεία την τελευταία τριετία

Από το 2020 έως σήμερα, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ενισχύθηκε κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες ενώ στο 10μηνο του 2023, τα pl καταγράφουν διψήφια ανάπτυξη της τάξεως του +11,9% σε σύγκριση με πέρσι. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων Circana, στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αντιστοιχούν πλέον πωλήσεις που φτάνουν το 26,2% επί του συνόλου των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ, όταν το 2020 ήταν στο 24,3%. Το 2021, το μερίδιό τους μειώθηκε κατά 2,8 μονάδες και διαμορφώθηκε 23,6% ενώ στη συνέχεια, εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων το 2022, το ποσοστό τους αυξήθηκε κατά 17,7% και έφτασε στο 25,8%.

Η συμμετοχή των private label προϊόντων στις συνολικές πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ αυξάνεται το 2023 σε όλες τις μεγάλες κατηγορίες προϊόντων. Αναλυτικά ανά κατηγορία για το 10μηνο του 2023:

  • Στα τρόφιμα το μερίδιο των pl φτάνει 26,7% έναντι 26,3% έναν χρόνο πριν και 24,3% το 2021.
  • Στα προϊόντα οικιακής φροντίδας φτάνει το 25,7% έναντι 25% συγκριτικά με το 2022 και 22,7% το 2021.
  • Στα είδη προσωπικής φροντίδας φτάνει το 20,9% έναντι 19,7% πέρσι και 17,3% το 2021.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης