ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η επιδημία της μοναξιάς: Γιατί ενώ είμαστε πάντα συνδεδεμένοι νιώθουμε τόσο μόνοι

Η τεχνολογία και δη τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μας επιτρέπουν σήμερα να είμαστε ανά πάσα στιγμή συνδεδεμένοι με φίλους, συγγενείς και συναδέλφους. Πράγματι, στην εποχή της ψηφιακής μετάβασης, αρκεί ένα «άγγιγμα» στην οθόνη του smartphone μας για να ξεκινήσουμε μία διαδικτυακή συνομιλία ή να αλληλεπιδράσουμε με τη βοήθεια της τεχνολογίας με έναν γνωστό μας.

Γιατί, λοιπόν, ενώ η ψηφιακή συνδεσιμότητα είναι πιο εύκολη από ποτέ στις μέρες μας, όλο και περισσότεροι άνθρωποι αισθάνονται μόνοι; Παρά το γεγονός ότι ζούμε στην πιο τεχνολογικά εξελιγμένη εποχή στην ιστορία της ανθρωπότητας, τα ποσοστά της μοναξιάς έχουν διπλασιαστεί από τη δεκαετία του ‘80, με τους ειδικούς να αναφέρονται σε αυτό το φαινόμενο, δηλαδή στην επιδημία της μοναξιάς, ως τη νέα «μάστιγα» της εποχής μας, μια «μάστιγα» που μπορεί να επηρεάσει ανθρώπους κάθε ηλικίας.

Τα στοιχεία που έχουν δει το «φως» της δημοσιότητας τα τελευταία χρόνια είναι ανησυχητικά. Αρκεί να αναφέρουμε ότι σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν, ένας στους τρεις ανθρώπους σήμερα αισθάνεται μόνος και ένας στους τέσσερις νιώθει κοινωνικά απομονωμένος. Όσο παράξενο και αν φαντάζει δε, η γενιά που σύμφωνα με τους ερευνητές βιώνει τώρα πιο έντονα τη μοναξιά, είναι εκείνη των millennials. Πρόκειται για την πρώτη γενιά στον κόσμο που μεγάλωσε με την τεχνολογία, με έναν millennial να περνά σήμερα κατά μέσο όρο τουλάχιστον 142 λεπτά την ημέρα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι, λοιπόν, το γεγονός ότι οι ειδικοί «κρούουν» τον κώδωνα του κίνδυνου, σε ό,τι αφορά στο θέμα της σύγχρονης μοναξιάς, ένα θέμα που κεντρίζει τώρα το ενδιαφέρον της παγκόσμιας κοινότητας, μέσα από το #PROJECTUNLONELY, μία νέα πρωτοβουλία που σκοπό έχει να μας «αφυπνίσει» και να καταπολεμήσει την κρυφή «μοναχικότητα», που πολλοί μπορεί να αισθανόμαστε, αλλά αδυνατούμε να παραδεχθούμε. Και όπως είναι γνωστό, η μοναξιά και η κοινωνική απομόνωση μπορούν να έχουν σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις στη σωματική, αλλά και την ψυχική υγεία ενός ατόμου, συμβάλλοντας μεταξύ άλλων, στην αύξηση της αρτηριακής πίεσης και της χοληστερόλης και την αποδυνάμωση του ανοσοποιητικού συστήματος.

Η καταπολέμηση της μοναξιάς είναι συνεπώς ένα ιδιαίτερα σημαντικό ζήτημα, ειδικότερα σήμερα που λόγω των νέων δεδομένων στη ζωή μας, το ποσοστό των ανθρώπων που αισθάνονται μόνοι αυξάνεται συνεχώς.

Ο «κανόνας» των 15 λεπτών και το κίνημα #PROJECTUNLONELY

Γιατί, λοιπόν, νιώθουμε σήμερα τόσο μόνοι; Ποιοι είναι οι λόγοι που επιτείνουν το αίσθημα της μοναξιάς και πώς μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε;

Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που μας κάνουν να νιώθουμε μοναξιά σε καθημερινή βάση, πολλούς από τους οποίους συχνά δεν αντιλαμβανόμαστε, όπως είναι για παράδειγμα η δυσκολία μας να εκφράσουμε τα «θέλω» και τα πραγματικά μας συναισθήματα ή ο φόβος της απόρριψης.

Τα καλά νέα είναι όμως ότι, όσο επιβαρυμένο και αν είναι το πρόγραμμά μας, σύμφωνα με τους ειδικούς, 15 λεπτά ουσιαστικής επικοινωνίας την ημέρα είναι αρκετά για να περιορίσουμε το αίσθημα της μοναξιάς και να έρθουμε σε ουσιαστική επαφή με τους δικούς μας ανθρώπους. Μία σύντομη κουβέντα με έναν δικό μας άνθρωπο δίπλα από μία κούπα ζεστό τσάι, ακόμη και αν γίνεται μέσω τηλεφώνου ή βιντεοκλήσης, μπορεί να είναι αρκετή για να μας βοηθήσει να νιώσουμε λιγότερο μόνοι και να καταπολεμήσουμε τις αρνητικές επιπτώσεις της μοναξιάς. Αρκεί αυτή η επαφή να είναι αληθινή.

Αυτός ακριβώς είναι ο στόχος του κινήματος #PROJECTUNLONELY. Ξεκίνησε με πρωτοβουλία του Lipton και έχοντας ως κεντρικό μήνυμα το YOU.ME.TEA.NOW, προσπαθεί να μας «αφυπνίσει» απέναντι στη σημασία της αντιμετώπισης της κρυφής «μοναχικότητας» -δηλαδή της μοναξιάς που δεν παραδεχόμαστε ότι νιώθουμε- καλώντας μας να κάνουμε τις καθημερινές μας συζητήσεις και επαφές πιο ουσιαστικές, ακόμη και αν διαρκούν μόλις 15 λεπτά της ώρας. Για να συμβεί αυτό, χρειάζεται απλώς να είμαστε περισσότερο παρόντες στο τώρα και να μην διατάζουμε να μοιραζόμαστε τα πραγματικά μας συναισθήματα.

Το γιατί το Lipton αποφάσισε να φέρει το θέμα της πραγματικής και αληθινής επαφής και επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων στο προσκήνιο, κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι. Πρόκειται για ένα brand σκοπός του οποίου είναι να δημιουργεί συνδέσεις και δη, ουσιαστικές. Αρκεί να αναφέρουμε ότι κάθε μέρα, πάνω από δύο εκατομμύρια άνθρωποι ξεκινούν την ημέρα τους με μία κούπα τσάι, για να αντιληφθούμε το ότι εν λόγω ρόφημα, αποτελεί μέρος των καθημερινών μας επαφών.

Ας φροντίσουμε, λοιπόν, να εστιάσουμε περισσότερο την προσοχή μας στην υγεία μας, αντιμετωπίζοντας τη μοναξιά και ας μοιραστούμε το μήνυμα του #PROJECTUNLONELY. Για τους ερευνητές του Χάρβαρντ, πάντως, τα πράγματα είναι ξεκάθαρα, σε ό,τι αφορά στη σημασία της καταπολέμησης της μοναξιάς: Όσοι διατηρούν ουσιαστικές κοινωνικές επαφές με φίλους και συγγενείς, ζουν περισσότερα χρόνια και κυρίως, απολαμβάνουν μία περισσότερο ευτυχισμένη και υγιή ζωή.

You. Me. Tea. Now.

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης